Největší nárůst zájmu eviduje EXIM tours u Turecka

EXIM tours má ve svém týmu již půl roku zkušenou posilu. S novým obchodním ředitelem Petrem Kostkou jsme si povídali o tom, čím tato cestovní kancelář žije a jaké má s přílivem nové energie plány.

Foto: EXIM tours

Co nového je u cestovní kanceláře EXIM tours?

EXIM tours je jako velký obchodní dům, kde klient najde obrovské spektrum zájezdů různých typů a cenových hladin – kromě typického produktu leteckých zájezdů do celého světa mohou klienti vybírat ze širokého spektra zájezdů autem, eurovíkendů, poznávacích zájezdů, pobytů v zajímavých městech, lyžování, mohou si od nás zakoupit i letenky. Připravujeme i zájezdy pro specializované skupiny klientů – nově například dotované pobyty pro věkovou skupinu 50+.

Jaké trendy zaznamenáváte nyní mezi Čechy v nákupech zájezdů?

Je to určitě nákup first minute zájezdů, které stále nabývají na popularitě. Češi si totiž uvědomují, že těsně před začátkem sezony může být nabídka velmi omezená, dovolenou si proto raději zařizují s předstihem, a to i díky výhodám, které k nákupům zájezdů ve first minute nabízíme.

Které destinace patří letos mezi nejžádanější?

V letošním roce je jednoznačným vítězem Turecko. Tento zvýšený zájem neevidujeme pouze z České republiky, ale prakticky z celé Evropy, a tak již nyní jsou ty nejžádanější hotely na většinu sezony plně obsazeny. Turecko však není jedinou destinací, kde evidujeme zvýšený zájem klientů v rámci first minute prodeje – velmi úspěšně mu „šlapou na paty“ Tunisko a Egypt, velká poptávka je po řeckých ostrovech i Itálii, kde vítězí Sardinie a Sicílie.

Že uvádíte Turecko jako první, má jistě svůj důvod…

Turecko má letos ze všech destinací jednoznačně největší nárůst prodejů a zájmu. Hraje mu do karet zejména výborný poměr ceny a výkonu, ale také to, že je ideální destinací pro rodinnou dovolenou. Rodiny s dětmi vyhledávají hlavně hotely vybavené vodními parky, větším množstvím bazénů a dalšího volnočasového vybavení.

Zmínil jste, že nově připravujete pobyty pro kategorii 50+, můžete uvést detaily?

Na letní sezonu 2019 jsme připravili speciální katalog dotované zájezdy 50+, v němž jsme vyslyšeli poptávku věkové skupiny, která chce cestovat aktivně, a udělali ho na míru právě této klientele. Katalog je výjimečný tím, že je rozdělen do skupin 50+, 55+, 60+ a 65+ a navíc v rámci dotovaných zájezdů uvádí na trh i destinace jako například Egypt, Tunisko, Kapverdské ostrovy a další, nechybí samozřejmě letos velice oblíbené Turecko a stálice řecké ostrovy.

Nabízíte této cílové skupině i nějaké bonusy?

Nabídka pro klienty 50+ je samozřejmě atraktivní hlavně cenou. Kromě toho jsme dojednali s hotely a s našimi partnery v destinacích i další výhody, které tato věková kategorie využívá, jako jsou například výlety zdarma, jednolůžkové pokoje bez příplatku a mnoho dalšího.

V minulosti se často řešily reklamace zájezdů, jaké podmínky nabízíte vy jako největší cestovní kancelář u nás?

Máme zřízeno profesionální oddělení pro péči o zákazníky a snažíme se do katalogů dávat co nejvíc informací, abychom předešli možným reklamacím.

Zažili jsme boom last minute, poté přišly first minute. Jak si nyní tyto zájezdy stojí?

Zájem o nákup zájezdů na first minute je rok od roku vyšší a letos tomu není jinak. Oproti loňsku je aktuálně předprodej na first minute vyšší téměř o 30 %. V případě nejžádanějších hotelů se již teď stává, že v některých termínech je kapacita vyprodána – hlavně rodinné pokoje a oblíbené hotely s Mango kluby. Do budoucna počítáme, že zájem o nákup i několik měsíců předem bude pokračovat, a tomu přizpůsobujeme i naši strategii.

Jak hodnotíte spolupráci s cestovními agenturami, které to v době internetu asi nemají zrovna lehké?

Cestovní kancelář EXIM tours od počátku své existence staví na férové spolupráci s cestovními agenturami. Tuto politiku neměníme již více než 25 let, máme stejné podmínky pro všechny – pro naše provizní prodejce i pro naše vlastní kanály. Svoji roli určitě hraje i náš jednoduchý a transparentní rezervační systém.

Kam chcete cestovní kancelář posunout?

Exim tours je výborná značka a pracují v ní skvělí lidé, kteří tvoří výborný kolektiv. Cílem všech zaměstnanců je co nejvíce plnit přání našich klientů a poskytovat jim korektní služby – vždyť dovolená je něco, na co se člověk těší celý rok. Věříme, že tato strategie je správná, a chceme v ní pokračovat, bez ní bychom se nemohli tolik let udržet na pozici jedničky na trhu České republiky. Velkou výzvou jsou samozřejmě i technologie, do kterých investujeme s cílem nabídnout našim zákazníkům co nejširší a nejvýhodnější nabídku.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.