Nejnovější trendy v zájezdech podle CK Blue Style

Úspěšné cestovní kanceláře soustavně a pečlivě monitorují vývoj trhu cestovního ruchu i cestovatelské trendy, aby na ně mohli pružně reagovat ve své nabídce. Jak vypadá aktuální situace podle CK Blue Style?

First minute roste

Sílící poptávka po first minute zájezdech je evidentní už několik let za sebou, nejvíce pak za poslední tři roky. Tento trend nákupu dovolených víc a víc dopředu odráží skutečnost, že klienti cestovních kanceláří stále více dávají přednost kvalitním službám a preferují širokou možnost výběru za atraktivní ceny. V létě 2019 již více než polovina prodaných zájezdů CK Blue Style tvořila právě first minute. Klienti vybírají konkrétní destinaci, ubytování nebo typ pokoje.

Poptávka roste, kvalita také

Obecně je ze strany českých klientů poptávka po vyšší kvalitě. Spokojenost klientů lze měřit například počtem oprávněných reklamací. I přes téměř 20% nárůst počtu klientů zaznamenala Blue Style za letošní sezónu snížení počtu oprávněných reklamací. Eviduje pouze 0,7 % oprávněných reklamací, což je pokles o 12,5 %.

Multigenerační dovolená

Na cestovním trhu je evidentní trend častějšího cestování rodin s dětmi a seniorů s dětmi nebo větších skupin či početnějších rodin různých generací. Důležité je v nabídce cestovní kanceláře dbát na to, že v početnější skupině a hlavně různých věkových kategorií má každý jiné potřeby. Blue Style má nově vybrané hotely označené ikonou multigenerační dovolené. Ty ve svém areálu nabízí zázemí pro děti, animační programy, dětské bazény, případně aquaparky, zároveň disponují zónou pouze pro dospělé, případně částí pro dospělé s bazény a restauracemi.

Exotika

CK Blue Style eviduje meziroční nárůst prodaných zájezdů na zimní sezónu do exotických destinací, a to o desítky procent. Mezi nejoblíbenější patří Spojené arabské emiráty, dlouhodobě samozřejmě Egypt, dále například Thajsko, Mauricius, Srí Lanka nebo Maledivy. Dále je zájem též o Zanzibar, Keňu a Seychely. Češi stále častěji tráví u moře i Vánoce nebo Nový rok. Prodloužené víkendy, podzimní prázdniny a státní svátky navazující na víkendy jsou ideálním obdobím například na návštěvu Dubaje. Dubaj je také oblíbenou destinací po začátku nového roku (probíhají povánoční výprodeje).

Když děti odejdou

Významnou skupinou jsou tzv. empty nesters, tedy lidé, zpravidla páry, jejichž děti se již osamostatnili a oni mají čas (a prostředky) cestovat. Bylo by zásadní chybou je začít automaticky počítat mezi seniory! Tito lidé si chtějí dovolenou užít naplno, neboť nyní již mohou a nemusejí se starat o děti.

Technologie v cestovním ruchu

CK Blue Style investuje do chytrých technologií, aby klientům vše co nejvíce usnadnila a přinesla jim maximální komfort, který si zaslouží nejenom během své dovolené, ale už při jejím výběru. Na unikátní cestovní mobilní aplikaci Blue Asistent najdou klienti cestovní dokumenty a informace o odletech, vše o svém zájezdu a destinaci, rychlý kontakt na delegáta, ubytování a služby hotelu, přehled výletů s možností objednání, důležité kontakty, slovník užitečných frází, 24/7 spojení s pojišťovnou aj.

Výjezdové turistice se daří

Češi rekordně cestují a podle Českého statistického úřadu jezdí na zahraniční dovolenou přes cestovní kanceláře zhruba polovina lidí. Český klient má stále ještě jazykovou bariéru, proto vybírá a preferuje možnost zájezdu a ubytování, kde se díky službám cestovní kanceláře domluví. Zároveň Češi vycestují i několikrát za rok, jejich dovolená není už jen otázka jednoho týdne v letních měsících a často si léto prodlužují nebo vyráží do celoročně příznivých destinací nebo za exotikou. Dle tiskové zprávy ACK ČR jsou neprodávanějšími leteckými destinacemi pro rok 2019 zejména země evropského Středomoří a severní Afriky. Letní sezóna 2019, stejně jako ta předešlá, vykázala v meziročním srovnání navýšení počtu prodejů zájezdů českých cestovních kanceláří (nárůst o jednotky procent).

Pozitivní trendy se promítají i do hospodaření CK Blue Style. V letní sezoně prodala o více než 12 % zájezdů než loni. U zimní sezóny (exotiky) už teď také eviduje meziroční nárůst prodaných zájezdů, a to o desítky procent. Obrat CK Blue Style za poslední tři roky roste ročně o více než 30 %. Dle všeho společnost na konci fiskálního roku 2019 dosáhne obratu ve výši blížící se 4 miliardám Kč, což je oproti loňskému roku nárůst o více než 20 %.

Newsroom TTG

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..