Nejlepší web má Holiday Inn v Brně

Nejlepším webem roku 2013 v oblasti cestovního ruchu jsou stránky Holiday Inn Brno www.hibrno.cz. V soutěži WebTop 100 si stříbrnou medaili odnesl Magistrát města Karlovy Vary za www.karlovyvary.cz a bronzovou pak CzechTourism za stories.czechtourism.com.

Zdroj: Internet info, s. r. o.

Zdroj: Internet info, s. r. o.

Holiday Inn Brno spustil stránky na jaře k 20. výročí otevření hotelu. „Do soutěže nás přihlásil tvůrce webu. Dle ohlasu našich hostů můžeme být se zpracováním našich webových stránek hrdě spokojeni, a to jak po technické, tak i grafické stránce,“ řekl Petr Kmetík, manažer hotelu Holiday Inn Brno.

Pochvaluje si také spolupráci s Giant Interactive, která web zpracovávala: „Dokážou vytvořit synergii up-to-date technických parametrů webů s individuálními specifiky oboru, ve kterém klient podniká. Všichni víme, že prodej služeb v cestovním ruchu, kam spadá i hotelnictví, není lehké předat na „studenou obrazovku“.

Prezentace www.hibrno.cz porotu zaujala svým čistým, přehledným a elegantním designem, který snoubí corporate identity sítě Holiday Inn a specifické prvky brněnského hotelu. Web využívá moderní technologie a je přizpůsoben pro chytré mobilní telefony a tablety.

Grafikou začíná vše

Tím nejdůležitějším, čeho si lidé na webu hotelu všimnou, je grafika. Průzkumy říkají, že si návštěvník první dojem o důvěryhodnosti stránek vytvoří během první dvacetiny sekundy. Tedy výrazně dříve, než dokáže přečíst jakýkoliv text nebo použít jakoukoliv funkci webu. Grafikou tedy vše začíná.

„V případě hotelu Holiday Inn jsme volili co nejpřehlednější design a navigaci. Současným trendem v designu je čistota. Pryč jsou doby, kdy se v grafice webů používaly odlesky, stíny a ornamenty. Jednoznačným trendem dnešních dní jsou čisté barevné plochy, kvalitní fotografie a krátké texty doplněné ikonami,“ řekl Jan Pivoňka ze společnosti Giant interactive.

Dalším trendem je minimalizace kliků, které jsou třeba, aby se zákazník dostal k obsahu, který hledá. Návštěvníci raději rolují myší, než aby klikali. Na moderních webech je tak trendem používat dlouhé stránky. Na webu Holiday Inn jsou takovéto stránky navíc doplněny animacemi, které probíhají v interakci na pohyb uživatele po webu. Jeden z odborných porotců WebTop100 k těmto prvkům poznamenal: „Přesně takhle precizně zpracované detaily vzbuzují v návštěvnících webu očekávání, že stejně „dotažené“ bude i ubytování v hotelu, organizace konference nebo jídlo a jakékoli další služby.“

Jen půl bodu chybělo do vítězství portálu www.karlovyvary.cz. „Na tvorbě webu jsme pracovali od konce roku 2011, web byl pak spuštěn v březnu 2013. Důvodem k zahájení prací na nových stránkách byla nutnost modernizace internetové prezentace města. Tento úkol byl zpracováván s maximálním důrazem na současné trendy v oblasti internetového marketingu a moderní prezentaci na internetu,“ uvedla pro TTG Jitka Štěpánková, ředitelka Infocentra Města Karlovy Vary.

Analytické a přípravné práce realizoval pan Marek Prokop ze společnosti Prokop software. Tvorbu webu po vítězství ve výběrovém řízení převzala společnost Proof&Reason. „Při tvorbě webu jsme vycházeli z letitých zkušeností z provozování předchozí verze webu. Ale také z analýzy toho, jaká hesla společně s Karlovými Vary na internetu lidé hledají. Pak následoval návrh funkčnosti webu, drátěný model a až teprve potom grafický návrh a implementace portálu,“ dodala Štěpánková.

Web Karlových Varů byl ohodnocen na festivalu TOURFILM 2. místem v kategorii multimédií a na festivalu TOURPROPAG pak 1. místem v kategorii synergie tištěných materiálů s elektronickým marketingem.

Třetí místo patří pohlednicovým stránkám stories. czechtourism.com. „Celý koncept jsme s tvůrci řešení (studio AnFas) začali vymýšlet v lednu 2013, stránky byly do ostrého provozu uvedeny o tři měsíce později. Práce na doladění funkcionalit pokračovaly samozřejmě i po spuštění webu,“ popsal Pavel Klicpera, vedoucí oddělení a tiskový mluvčí CzechTourism. „Stories nejsou klasickým turistickým portálem, o to více si vážíme příznivých ohlasů od našich partnerů a návštěvníků stránek. Internetovou knihu neobyčejných příběhů z České republiky proto budeme doplňovat o další zajímavá místa i v roce 2014,“ dodal Pavel Klicpera.

Do soutěže WebTop100 se přihlásilo 200 projektů, které hodnotilo 51 expertů na jednotlivé oblasti digitálního marketingu. Letošní 12. ročník byl rozdělen na 11 oborových žebříčků a navíc bylo pět speciálních kategorií (Digitální kampaň, Microsite, Mobilní řešení, Nejefektivnější digitální řešení a Social Media Marketing). Absolutním vítězem kategorie Firemní web roku 2013 se stala firma TATRA TRUCKS, která získala navíc i ocenění Mobilní web roku 2013. Ocenění Nejlepší design roku 2013 a Webdeveloper roku 2013 převzala společnost SHERWOOD Media. Ocenění za Nejlepší UX roku 2013 pak získala společnost Global Wines. Kompletní výsledky najdete na www.webtop100.cz.

Hodnocení webů cestovního ruchu od porotce Pavla Dobrovského
V rámci kategorie cestovní ruch jsou proti sobě postaveny rozdílné služby, od transportních přes hotelové vyhledávače až po praktické informace o regionálním dění. Spojuje je průměrná až nadprůměrná grafická prezentace, která odpovídá současnému vnímání designu. Obsahově ale často pokulhávají, ať už co se nadbytečnosti nebo naopak nepropracovanosti obsahu týče anebo po stránce přebujení obsahu na úvodní straně. Ani v jednom případě není cítit silnější tah na práci s komunitou serveru, která se pod vedením obsahového nebo komunitního manažera může stát zásadní při přidávání tipů či zvyšování atraktivity služeb.

Z pohledu člověka hledajícího praktické informace jsou tři weby (KudyZNudy.cz, Stories. CzechTourism.com a KarlovyVary.cz) velmi kvalitní a rozhodně mají budoucnost, pakliže zeštíhlí design, podpoří intuitivnost navigace a rozšíří obsah. Internet se dnes odehrává nejen v internetovém prohlížeči, ale také v aplikacích pro chytré telefony a v tomto směru hodnocené služby pokulhávají, až na výjimky, jako jsou Orea.cz a Leo Express. Celkově vzato jsou všechny hodnocené weby tím nejlepším ve svém segmentu.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *