Nejlepší reklama: Dobrá zkušenost a doporučení

Čeští turisté při rozhodování o tuzemské dovolené nejvíce dají na vlastní dobré zkušenosti, případně na doporučení přátel a známých. Vyplývá to z výsledků letní etapy výzkumu domácího cestovního ruchu, které zveřejnila agentura CzechTourism.

Vlastní dobrá zkušenost byla v létě rozhodujícím impulzem k výběru tuzemské dovolené pro téměř polovinu tuzemských turistů.  Foto: Luděk Neužil

Vlastní dobrá zkušenost byla v létě rozhodujícím impulzem k výběru tuzemské dovolené pro téměř polovinu tuzemských turistů. Foto: Luděk Neužil

Vlastní dobrá zkušenost byla v létě rozhodujícím impulzem k výběru tuzemské dovolené pro téměř polovinu tuzemských turistů. Na doporučení přátel a známých dalo 22 procent dotázaných. Výzkum tak potvrdil trend, který analytici agentury CzechTourism pozorovali již dříve.

„Potvrzuje se, že rozhodujícím faktorem pro výběr tuzemské dovolené je spokojenost zákazníka a kvalita služeb. Při šíření referencí hraje významnou roli tzv. „word of mouth“, tedy doporučení známých a také internet, který je hlavním zdrojem podrobných informací o destinaci,“ uvedl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.

Spokojenost českých turistů se službami během dovolené se v meziročním srovnání zvýšila. Celých 65 procent respondentů uvedlo, že byli velmi spokojeni a ve srovnání s minulými roky roste i počet turistů, kteří mají v plánu se do navštíveného místa vrátit.

Nejoblíbenější aktivitou českých turistů při tuzemské dovolené zůstává poznávací turistika, i když její význam během posledních čtyř let mírně klesá. Velké oblibě se těší také pěší turistika, která má v ČR víc než staletou tradici, cykloturistika, koupání a vodní sporty. Tuzemskou dovolenou tráví Češi nejčastěji s partnery či přáteli. Necelá polovina turistů navíc cestuje s dětmi.

Ing. Markéta Vogelová

CzechTourism

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *