Na Vlachovce se sešly cestovní kanceláře s Travel Servicem

Asociace cestovních kanceláří ČR pozvala na lednový Klubový den hlavního partnera outgoingových cestovních kanceláří k debatě o možnostech a problémech spolupráce CK s leteckým dopravcem.

ACK ČR

ACK ČR

Obchodního ředitele Travel Service Petera Šujana pozvala a velmi profesionálně zpovídala členka představenstva ACK ČR Lenka Viková, debatu doplňoval místopředseda ACK ČR Zdeněk Kříž jako předseda touroperátorské sekce, a tedy hlas vyjadřující speciálně zájmy cestovních kanceláří. Travel Service se za 17 let svého působení na trhu stal dominantním dodavatelem letecké dopravy pro zájezdy, a to nejen pokud jde o chartery, ale i nízkonákladové linkové lety. Na letošní léto jsou smlouvy na charterové lety prakticky uzavřeny, do konce března se bude jednat už o zimě 2014/15. Pokud však některá cestovní kancelář s objednávkou posečkala, bylo by ještě možné požadavku vyhovět. Travel Service má ve flotile i menší letadla, která nasazuje zpravidla na linkovou dopravu, ale mohou si je objednat i cestovní kanceláře. Kromě toho provozuje business jety s kapacitou 9 sedadel – při této informaci Taylor Made cestovní kanceláře zbystřily pozornost a vznesly dotazy. Část debaty patřila dodržování Nařízení EU č. 261/2004, pokud jde o kompenzace pro pasažéry při zrušení letu. Letecká společnost totiž musí klienty při zrušení letu odškodnit, pokud toto zrušení neoznámí alespoň 2 týdny před plánovaným odletem. Peter Šujan proto apeloval na cestovní kanceláře, aby slučování letů oznamovaly nejpozději 15 dní před odletem. Ze stejného důvodu Travel Service požaduje zaplacení letu 15 dnů předem tak, aby v případě, kdy cestovní kancelář let nezaplatí, nemusel klientům poskytovat odškodnění. Pokud jde o kompenzace při zpoždění letů, je třeba, aby cestovní kancelář spolupracovala s leteckým dopravcem, protože poskytování kompenzací se odvíjí od toho, zda zpoždění způsobil dopravce nebo vyšší moc. Účastníci Klubového dne dále měli dotazy ohledně opcí a nadváhy na linkách Smart Wings, z nichž některé mohly pro Travel Service znamenat podnět k dalšímu rozvoji. Cestovní kanceláře si zase odnesly kontakty, kde mohou své problémy operativně přímo řešit. Všeobecný potlesk si vysloužil András Szirányi, když pozval členy ACK ČR na business trip do Maďarska, který se v předchozích letech ukázal pro českou i maďarskou stranu natolik přínosný, že se letos uskuteční již pošesté. Eva Mráčková, ACK ČR

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *