Na šumavských železnicích usnadňuje přepravu kol šest cyklovleků, vznikají však zpoždění

Firma GW Train Regio, která provozuje šumavské lokálky, uvedla do provozu od poloviny června šest cyklovleků. Ve stanicích, kde se nakládá více kol, vznikají zpoždění. Firma ze skupiny GW Jihotrans chce proto příští rok připravit letní jízdní řád.

Provoz od 1. srpna do 19. září navíc letos komplikuje výluka v úseku Volary – Černý Kříž, kde se opravuje železniční most, GW Train tam zajišťuje náhradní autobusovou přepravu. Agentuře ČTK to sdělil generální ředitel GW Jihotrans Robert Krigar.

Přeprava kol je letní novinka v dopravě, kola nakládá 30 agenturních zaměstnanců pracujících na dvě směny. Šest cyklovleků doplní příští sezonu další dva. Jeden vlek pojme 56 kol.

„Od června, kdy jsme začali jezdit s prvními šesti cyklovleky, se značně zklidnila situace cykloturistů. Problém jsou zpoždění, kdy pobyty ve stanicích jsou postavené na to, aby cestující nastoupili, a ne na nakládku dvaceti třiceti kol. Letní jízdní řád by natáhl pobyty ve stanicích, abychom stačili nakládat jízdní kola. Dnes máme v Černé v Pošumaví dvě minuty, ale pokud je tam 20 kol, tak za dvě minuty je nenaložíme,“ řekl Krigar.

Největší nápor cyklistů je okolo Lipna od Černé v Pošumaví do Nového Údolí. Vagony pro kola jsou přestavěné poštovní vagony Slovenské pošty, takzvané Gábiny z 80. let. V první polovině prázdnin bylo nejvíc cestujících kolem svátku Jana Husa, kdy kvůli technické závadě a kvůli tomu, že selhalo zabezpečovací zařízení, použila firma částečně autobusy. „Ale vždy se jednalo o jeden až dva spoje,“ řekl Krigar. Několikrát za léto je přetížená stanice Boršov nad Vltavou, odkud se vrací vodáci z Vltavy. Víkendový provoz vykrývá GW Train i dvěma vozidly z Mostecka.

Kvůli výluce budou do 19. září jezdit místo vlaků autobusy mezi Volary a Novou Pecí a Volary a Stožcem. V provozu je nyní 18 vlakových souprav. Jedna souprava z květnové nehody u Mříče na Českokrumlovsku, kdy se zranilo 14 lidí, stojí zatím ve Volarech a není opravená.

Firma na léto zvýšila kapacitu vlaků, aby v jednom bylo 260 míst. Na tratích jezdí vozidla Regio Sprinter, kapacita jednoho je 65 míst k sezení. Kapacita vlaku 130 cestujících v sezoně podle Krigara nestačí. GW Train prodává jízdenky na pokladnách v Českých Budějovicích, Českém Krumlově, Strakonicích a Volarech. Zájem je o jízdenky hlavně v Budějovicích, jinak se jich většina prodá přímo ve vozech.

Dopravu na tratích České Budějovice – Černý Kříž, Číčenice – Nové Údolí a Strakonice – Volary provozuje GW Train Regio od prosince 2017. Jihočeský kraj zaplatí za služby tohoto dopravce za 15 let 2,25 miliardy Kč. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu. Firma provozuje osobní vlaky v Jihočeském, Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji, linku R25 Plzeň – Most i vlaky na dvou hraničních přechodech. Její vlaky loni přepravily 989.000 lidí, má 111 zaměstnanců, provozní zisk byl loni 8,3 milionu Kč.

Newsroom TTG, ČTK

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..