Na Sdovolené.cz mění obchodní model

Odborníky i veřejností oblíbený server Sdovolená.cz přichystal od 7. ledna zásadní změnu, ale jak nám sdělil Petr Čermák, manažer serveru, není rozhodně jediná.

Zdroj: Sdovolena.cz

Zdroj: Sdovolena.cz

O jakou změnu se jedná?

Pro server Sdovolená.cz jsme připravili změnu obchodního modelu. Z dosavadní platby za položku a den, tzn. hotel/termín, přecházíme nově na model výkonnostní.

Co přesně to znamená?

Od ledna se bude platit za proklik z detailu zájezdu, popřípadě z adresáře cestovních kanceláří. Cena prokliku z tlačítka „Jít do CK“ se stanoví jako 0,02 % z ceny zájezdu, nejméně však 2,5 Kč, maximálně pak 10 Kč. Cena ostatních prokliků na web cestovní kanceláře bude fixní ve výši 2,5 Kč. Každý klient si může stanovit denní částku, kterou chce do inzerce na Sdovolená.cz investovat. Po vyčerpání limitu se jeho prezentace vypne a zapne se opět následující den.

Co vás k této radikální změně vedlo a jaký je prozatímní ohlas cestovních kanceláří?

Ke změně nás vedla snaha připravit transparentnější a spravedlivější podmínky pro cestovní kanceláře, za nichž bude fungovat přímá úměra mezi výkonem a platbou. Vše má rovněž ekonomické aspekty, od tohoto modelu si slibujeme, že přiláká ty, kterým nevyhovovalo platit za umístění a ocení platby pouze za aktivní prokliky. Co se týče ohlasu, máme zatím od cestovních kanceláří, kterým je tato služba výhradně určena, velmi pozitivní odezvu.

Chystáte ještě nějaká další vylepšení či rozšíření služeb serveru?

Pokud vše dopadne dobře, Sdovolená.cz nabídne kromě tipů na zájezd i podporu pro konkrétní zájezd v konkrétní destinaci. V plánu máme i podporu ubytovacích kapacit či ruční vkládání zájezdů. Jsou to ale plány na následující měsíce, o nichž budeme naše partnery včas informovat.

Na přelomu září a října jste prováděli on-line průzkum mezi uživateli portálu Seznam.cz. O jaký průzkum šlo a jaké jsou jeho výsledky?

Již podruhé jsme se zajímali o to, kam a za kolik se lidé v České republice chystají. Dotazování se zúčastnilo 602 respondentů starších 15 let z celé republiky. Z výzkumu vyplývá, že oproti minulému roku vyrazí do ciziny na zimní dovolenou o 6 % více lidí než loni, tedy celkem 18 %. Další třetina během zimy nevyrazí nikam. Více než pětina Čechů měla již v říjnu, kdy výzkum probíhal, rozmyšleno, že během svátků na konci roku vyrazí na zimní dovolenou. Nejčastěji volí tento typ dovolené lidé do 35 let a rodiny s dětmi. Na zimní dovolenou se chystá 14 % lidí dokonce dvakrát – přes vánoční a novoroční svátky a ještě jednou během zimy. Dvojí dovolenou nejčastěji plánují obyvatelé Prahy, lidé kolem 34 let a ti, kdo mají vysokoškolské vzdělání.

Podle průzkumu letos také mírně vzrostl počet těch, kteří vyrážejí v zimě za teplem k moři. Rozhodnutých je 13 % dotázaných. Další výstupy z našeho průzkumu si můžete prohlédnout na přiložených grafech. Je však nutné dodat, že jsme se dotazovali uživatelů internetu, tedy ne celé populace, od které se ta internetová v některých aspektech liší.

Zdroj: Sdovolená.cz

Zdroj: Sdovolená.cz

 A jak obstály internetové vyhledávače zájezdů?

S nástupem internetu a srovnávačů zájezdů se uživatelům dostal do ruky nástroj, kde mají všechny informace na jednom místě. Postupem času vnímáme, že cestovní kanceláře přesunují své nabídky právě na internet. Z našeho průzkumu vyplývá, že 88 % z těch, kteří svoji zimní dovolenou ještě naplánovanou nemají, budou vybírat na internetu. 68 % nerozhodnutých respondentů našeho výzkumu půjde přímo na internetové vyhledávače a srovnávače zájezdů, o něco méně lidí navštíví přímo stránky cestovních kanceláří.

Pojďme ještě od průzkumu k nedávné anketě TTG Travel Awards, která probíhala na vašem serveru. Proč jste se vlastně rozhodli na této anketě spolupracovat a co si od této spolupráce slibujete?

TTG Travel Awards považujeme za jedinou akci v České republice, která má mezinárodní přesah. To je jeden z hlavních důvodů, proč jsme se ji rozhodli podpořit na úkor ostatních cen týkajících se cestovního ruchu. Zároveň je to pro nás šance, jak se potkat s většinou našich partnerů v příjemném prostředí Resortu Svatá Kateřina. Naše velké díky patří organizátorům soutěže, kteří nám umožnili stát se partnery a mohli dát lidem více možností, jak se do soutěže zapojit. To vše by se nestalo nebýt odhodlání TTG a Amary Zemplinerové TTG Awards každoročně vyhlašovat, a to přesto, že emoce některých firem bývají vyhrocené. Taková situace ale ke každé dobré soutěži patří, a proto přeji jejím dalším ročníkům jen to nejlepší.

Zdroj: Sdovolena.cz

Zdroj: Sdovolena.cz

 Poslední otázka se týká nadcházejícího období veletrhů cestovního ruchu. Proč se jich jako on-line společnost účastníte?

Do veletrhů se nezapojujeme primárně z důvodu počtu zákazníků, který kaž­dým rokem klesá. Veletrhy využíváme čistě profesně, jako možnost potkat se s desítkami stávajících či potenciálních partnerů na několika metrech čtverečních.

Děkuji za rozhovor.

Lenka Neužilová

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *