Na internetu Češi vyhledávají dovolenou především podle destinace

Při plánování dovolené Češi na internetu vyhledávají nejčastěji konkrétní destinace, na druhém místě jsou pak hotely a na třetím místě letenky. Na setkání s novináři to uvedl Jan Vohryzek, Agency Sales Manager společnosti Google.

Foto: Shutterstock

Ze všech kategorií spadajících do cestovního ruchu Čechy nejčastěji zajímá destinace dovolené, a to téměř v 64 procentech dotazů. Ovšem i u hotelů, které se v počtu dotazů umístily jako druhé, hraje největší roli destinace, kde se hotel nachází, totéž platí i u autobusů a vlaků a last minute zájezdů. U letenek Čechy destinace tolik nezajímá, vyhledávají je především podle dopravce nebo prodejce. Téměř třetina dotazů týkajících se cestování při tom v loňském roce proběhla prostřednictvím mobilních telefonů, což představuje nárůst o 63% ve srovnání s rokem 2015. Pokud jde o mobily, jsme na tom přibližně stejně jako Slováci, Maďaři a Poláci, zatímco Rumuni používají mobilní telefony k vyhledávání cestovních informací v celých 44 procentech.

Z destinací, které Češi vyhledávají, je většina zahraničních, a to 58%. Mezi nimi vede Itálie s 10%, druhé je Německo s 8%, následuje Rakousko a Španělsko s 7% a dále USA, Chorvatsko a Slovensko se 6 procenty.  U domácích destinací vede Praha následovaná Brnem a Českým Krumlovem.

Jan Vohryzek, Foto: Naďa Rybárová

Až dvě třetiny dotazů týkajících se Česka přicházejí ze zahraničí. Nejčastěji u nás hledají pobyt Němci, Britové, Poláci, Američané a Italové. V rámci regionu střední a východní Evropy je Česká republika jedinou zemí, o kterou se cizinci zajímají více než rezidenti.

A kdy Češi nejvíce vyhledávají informace o cestování? Je to pondělí. Začínají kolem desáté ráno a počet dotazů vrcholí kolem deváté večer.

Setkání se zúčastnil i Ondra Bumbálek ze společnosti Kiwi.com, vyhledávače a prodejce letenek, který se zaměřuje na kombinace letů standardně nespolupracujících aerolinií. Podle jeho informací si Češi prostřednictví Kiwi.com nejčastěji pořizují letenky do USA (24%), dále do Španělska (16%) a do Velké Británie nebo Itálie (10%). Při rezervacích volí Češi jak zpáteční (49%), tak jednosměrné (48%) letenky. Zbývající 3% volila i možnost tzv. MultiCity, ve které mohou do jednoho itineráře zahrnout několik destinací, a to za výhodnou cenu. Díky této funkci vyhledávače se jednomu českému uživateli podařilo za jeden měsíc absolvovat 47 680 km dlouhou cestu po 12 světových destinacích za pouhých 1 596 eur.

Naďa Rybárová

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *