Na čem stojí dobrá aplikace?

Pokud váháte nad mobilní aplikací pro vaši firmu, měli byste se držet několika pravidel, radil na veletrhu ITB Berlin Nathan Clapton, viceprezident portálu TripAdvisor.

Aplikace TripAdvisor

Aplikace TripAdvisor

Základem každé aplikace je funkčnost. Ta je podle Claptona nejdůležitějším hlediskem. Nefunkční aplikace zákazníka odradí, odinstaluje si ji a už se k ní nikdy nevrátí. Druhým pilířem je spolehlivost. Dalším měřítkem je jednoduché a intuitivní ovládání. Pokud si uživatel neví rady, může na aplikaci zanevřít. Zároveň by měla být mobilní aplikace užitečná, měla by lidem pomáhat či radit. Nejmenší podíl pak vidí v zábavě, kterou by měla také přinášet.

Mezi tři trendy, které v současnosti vedou v aplikacích, patří: mobilní platby, lokalizace – kde se nacházím a informace.

Pokud váháte nad využitím navigací a lokalizace, Clapton radí využít sofistikovanějšího ukazatele – šipku. Často se totiž používá jeden bod, což může být matoucí. Uživatel musí popojít, aby se zorientoval na mapě, a teprve po několika krocích zjišťuje, kterým směrem jde. Šipka snadno a rychle určuje, kterým směrem se nachází váš cíl.

Jako horkou novinku aplikací pro cestovatele představil překladač Word Lens. Představte si, že jedete vlakem v Barceloně a neumíte španělsky. Stačí jen vyfotit chytrým telefonem výstražný nápis, aplikace vám jej hned přeloží do vámi vybraného jazyka.

Na ITB Berlin probíhaly desítky přednášek v anglickém i německém jazyce v sekci eTravel, v několika budovách se představily stovky vystavovatelů technologií spjatých s cestovním ruchem.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *