MZV chce zlepšit informování, spolupracuje s CK

Turisté nasávají informace o cílové destinaci své dovolené jako houba. Klíčovým momentem v cestovním ruchu je aktuální a nezkreslené zpravodajství. Jak se k tomu staví MZV a jak vypadá spolupráce s CK?

Vyhlídka z agory v Lindosu na řeckém ostrově Rhodos Foto: Lucie Poštolková

Vyhlídka z agory v Lindosu na řeckém ostrově Rhodos Foto: Lucie Poštolková

Ministerstvo zahraničních věcí pracuje na několika variantách, jak zlepšit informování veřejnosti. „Zatím nemohu nic prozradit, než to bude finalizováno a schváleno. Ale naším cílem je, aby se k lidem dostaly nejaktuálnější informace. Čím víc věcí najdou lidé na webu, tím to bude pro nás jednodušší a pro lidi to bude komfortnější,“ řekl Karel Šrol, tiskový mluvčí MZV.

Mezi hlavními cíli, které si MZV klade, je rozšíření servisu informování. Aktualizace zpráv budou probíhat se stejnou frekvencí. V současnosti oslovují všechny konzulátní úřady, aby poskytly potřebné informace a pomohly tak vytvořit lepší databázi.

„Nebudu slibovat, kdy to bude, ale je pro nás důležité, aby se všechny změny staly před začátkem hlavní turistické sezony,“ dodal Šrol.

Mediální kauzy často hýbou světem. „Způsob informování o situaci v jednotlivých teritoriích je pro cestovní ruch klíčový. Nepřesná či příliš všeobecná informace může působit jako poplašná zpráva, zcela zbytečně pokazit řadě lidí vytouženou dovolenou a citelně poškodit podnikatele,“ řekl místopředseda a tiskový mluvčí ACK ČR Jan Papež.

Podle typu informace o aktuálním dění v zahraničí obvykle konzulární zastoupení zprávu nejprve ověří. Následně šíří zprávy MZV nejen na svých stránkách, zasílají je v rámci evropské spolupráce dalším úřadům. Zprávy týkající se většího počtu turistů posílají do médií a také cestovním kancelářím.

Důležitost informací vidí i Šrol, který také přiznává chyby webového portálu MZV v rubrice Cestování. „Datum vložení zprávy je trošku nešťastné. Ten článek se může aktualizovat, ale vám už se nezobrazí to nové – aktualizované datum,“ vysvětlil Šrol. Dochází k tomu, že lidé na webu mají staré datum, ale informace jsou daleko aktuálnější.

„Ale nebudu zastírat, že jsou destinace, kde jsou situace pořád stálé a není důvod je tam změnit. Jsme povinni minimálně ročně nějaké informace aktualizovat. A vždycky tak činíme,“ přiznal Šrol.

„Loni v červnu jsme jednali s vrchní ředitelkou právní a konzulární sekce MZV Ing. Reinišovou a dohodli se na užší operativní spolupráci, kdy v případě mimořádných situací s MZV vzájemně komunikujeme mobilními telefony v kteroukoliv dobu. Osvědčilo se to třeba při zajišťování návratu českých občanů ze zahraničí. Samozřejmě je stále dost co zlepšovat. Vadí nám, když v informačním systému MZV pro veřejnost visí staré zprávy o kalamitách, které dávno pominuly. Ono je tam sice uvedeno datum, jenže to spousta uživatelů nevezme na vědomí a zbytečně je to znepokojí nebo přímo odradí od cesty,“ uzavřel současnou situaci Papež.

lp


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *