Marseille – jak to vidí místní profesionálové

Do Marseille přijelo letos v dubnu na Rendez-Vous en France více francouzských profesionálů a vystavovatelů než vloni na RVF v Paříži, téměř 800. Setkalo se s nimi 973 touroperátorů ze 73 zemí na 25 000 sjednaných schůzkách. 53 % byla zastoupena Evropa, 24,5 % Afrika, Asie a Oceánie, 17 % Amerika a 5,5 % Blízký a Střední východ. Z 50 eductorů po celé Francii jich 26 připadlo na region Sud a 5 speciálních okruhů připravila Marseille.

Marseille, starý přístav, foto: Armand Luciani

Jak se region připravoval na RVF a jak vidí turistiku současnosti, o tom s námi hovořili Loic Chovelon, generální ředitel Regionálního výboru turistiky Provence Alpes Côtes d´Azur, Isabelle Bremond, generální ředitelka Provence tourisme, a Maxime Tissot, generální ředitel Turistického a kongresového centra Marseille. 

„Především jsme chtěli těm skoro 100 touroperátorům z celého světa představit náš region, jak ho dosud neviděli,“ zdůraznili všichni, „a vyzdvihnout blízkost velmi rozlišných turistických cílů. Vždyť za pouhé dvě hodiny se můžete přemístit z přístavu v Marseille na náměstí Massenat v Nice na Côte d´Azur, za 1 a půl hodiny můžete vystřídat půvab levandulových polí za nejvýše položenou evropskou silnici v jižních Alpách apod. Stejně je to s pestrostí zážitků, jeden den můžete sledovat Grand Prix F1 a druhý den po jedenapůlhodinové plavbě lodí štorchlovat v regionálním parku Port Cros s jedinečně zachovanou přírodou, můžete se účastnit mezinárodního klavírního nebo jazzového festivalu a druhý den tančit na střeše v Marseille s nejlepšími diskžokeji světa. Náš region boří hranice a zaběhlá klišé a máme také adekvátní odpovědi pro mladou generaci, která chce střídat zážitky.“

Jak se mění Marseille? „Rok 2013, kdy se stala Evropskou metropolí kultury, byl takovou divadelní předpremiérou našich dalších plánů a investic. Jen za následné tři roky jsme investovali 600 milionů eur – šlo přitom jak o veřejné, tak o soukromé prostředky – a udělali velký kus práce. Výsledkem je, že každý rok roste počet přenocování o desítku tisíc. Naše strategie se opírá o pět bodů: obchodní a kongresová turistika, kulturní turistika, okružní plavby, vytváření dobrých podmínek pro filmové štáby a velké události, jako je i RVF. Tak jak se mění chování klientů, je třeba se rychle rozhodovat, rychle přizpůsobovat proměnám i tarify, umět využít zkušeností. Těší nás, že naši profesionálové na to slyší. Pokud jde o přetíženost měst turisty, je nutno říci, že obyvatelé Marseille jsou velmi citliví k otázce trvale udržitelného životního prostředí a ekoturistice a vyžadují, aby vedení města na to dbalo. Vždyť turistika také generuje 18 000 pracovních míst.“

„Marseille a Provence jsou již známé cíle, ale právě proto se musíme stále více snažit. Ukázat, že vedle toho nejznámějšího naše města a městečka, naše pobřeží skrývají ještě mnoho nevyužitých pokladů. Využít i možností golfu, cykloturistiky a dalších sportů, kdy je možné střídat odpočinek a aktivní turistiku, slow turismus i kulturní turistiku. Chceme prodávat očekávané s přidanou hodnotou neočekávaného, kdy je možné například degustovat speciality na vinici, ale také poznávat současné moderní umění v provedení nejlepších architektů světa. A to vše je možné zažít celoročně. A nic také nenahradí zážitek klienta ze setkání s obyvateli, kdy se lidé na něho usmívají a hovoří s ním. To je také nebo spíše především hlavní magie našeho regionu.“

Připravila Marta Jedličková

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..