Marriott a Alibaba zkoušejí check-in podle obličeje

Marriott International, největší hotelový řetězec na světě, a elektronický gigant Alibaba Group v Číně testují registraci do hotelu na základě skenu obličeje hosta.

Ve dvou čínských hotelech řetězce Marriott, v Hangzhou a v hotelu Sanya v provincii Hainan, nyní host přijde do hotelu, rychle si nechá provést sken obličeje a je ubytován. Marriott společně s Alibaba Group testují možnost registrovat se v hotelu a získat hotelovou kartu (tedy klíč od pokoje) jen prostřednictvím elektronické identifikace obličeje. Cílem firem je pak zavést check-in na základě skenu obličeje postupně v dalších hotelech.

Společný podnik uvádí, že nová technologie pomůže hostům vyhnout se frontám a zkrátit čas pro registraci k ubytování na méně než minutu. V současnosti trvá celý proces na recepci zhruba tři minuty.

Čína je průkopníkem v používání technologie rozpoznávání obličeje pro nejrůznější účely, včetně objednávání ve fastfoodu. Alipay v již v jedné čínské pobočce KFC spustil systém „Smile to Pay“: jednoduše se usmějete do skeneru, systém vás pozná a na základě vašich osobních a platebních údajů provede platební transakci.

Společnost Ant Financial, dceřiná společnost Alibaba, která vyvinula příslušnou technologii, uvádí, že rozpoznání obličeje a identifikaci člověka pomocí 3D kamery a speciálního algoritmu trvá jednu až dvě sekundy. Funkcí algoritmu je například pomocí stínů a dalších rysů poznat, zda obličej patři skutečnému, živému člověku, a zda se tedy nejedná jen o fotografii nebo videozáznam. Pro zabezpečení transakce se zatím ještě využívá též zadání mobilního čísla.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..