Marriott a Alibaba zkoušejí check-in podle obličeje

Marriott International, největší hotelový řetězec na světě, a elektronický gigant Alibaba Group v Číně testují registraci do hotelu na základě skenu obličeje hosta.

Ve dvou čínských hotelech řetězce Marriott, v Hangzhou a v hotelu Sanya v provincii Hainan, nyní host přijde do hotelu, rychle si nechá provést sken obličeje a je ubytován. Marriott společně s Alibaba Group testují možnost registrovat se v hotelu a získat hotelovou kartu (tedy klíč od pokoje) jen prostřednictvím elektronické identifikace obličeje. Cílem firem je pak zavést check-in na základě skenu obličeje postupně v dalších hotelech.

Společný podnik uvádí, že nová technologie pomůže hostům vyhnout se frontám a zkrátit čas pro registraci k ubytování na méně než minutu. V současnosti trvá celý proces na recepci zhruba tři minuty.

Čína je průkopníkem v používání technologie rozpoznávání obličeje pro nejrůznější účely, včetně objednávání ve fastfoodu. Alipay v již v jedné čínské pobočce KFC spustil systém „Smile to Pay“: jednoduše se usmějete do skeneru, systém vás pozná a na základě vašich osobních a platebních údajů provede platební transakci.

Společnost Ant Financial, dceřiná společnost Alibaba, která vyvinula příslušnou technologii, uvádí, že rozpoznání obličeje a identifikaci člověka pomocí 3D kamery a speciálního algoritmu trvá jednu až dvě sekundy. Funkcí algoritmu je například pomocí stínů a dalších rysů poznat, zda obličej patři skutečnému, živému člověku, a zda se tedy nejedná jen o fotografii nebo videozáznam. Pro zabezpečení transakce se zatím ještě využívá též zadání mobilního čísla.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.