Marek Plášil: Kam pro jízdenky na vlak? Do OK-TOURS, kam jinam.

Říká Marek Plášil, výkonný ředitel cestovní kanceláře OK-TOURS, která od ledna tohoto roku u nás zastupuje Voyages-SNCF, oficiální distribuční kanál francouzských státních drah.

Foto: archiv M. Plášila

Vaše cestovní kancelář má široké pole působnosti, od příjezdového cestovního ruchu přes zajišťování služebních cest, incentivních cest, letenek, ubytování, konferencí apod. až po zájezdy pro seniory. Jak jste se dostali k zastupování SNCF?

Od dubna loňského roku zajišťujeme potřeby velkého korporátního klienta, jehož zaměstnanci často služebně cestují po Francii. Vlak se tu nabízel jako po všech stránkách nejvhodnější řešení. Na jednu stranu se nám pro něj podařilo vyjednat u SNCF lepší podmínky a na druhou stranu to i pro SNCF bylo zajímavé do té míry, že jsme s nimi nakonec uzavřeli smlouvu o tom, že u nás budeme zastupovat jejich zájmy. Smlouva platí od začátku tohoto roku.

Francie není úplně malá země, ale je to z hlediska České republiky, pokud se železniční dopravy týká, dostatečně velký trh?
Myslím, že i Francie by stačila, ale výhoda naší smlouvy je, že máme přístup ke všem drahám a vlakům, které mají Voyages-SNCF, což je dceřiná společnost SNCF zaměřená na B2B distribuci, ve svém portfoliu. A těch je spousta, např. Eurostar, ten spojuje Paříž, Brusel a nově i Amsterdam s Londýnem, dráhy Thalys, ty primárně spojují Francii s Belgií, Holandskem a západem Německa. TGV Lyria, spojující Francii se Švýcarskem. A v portfoliu Voyages-SNCF jsou i Deutsche Bahn, španělská Renfe nebo Italo, vysokorychlostní vlak v Itálii, provozovaný společností NTV. Takže není to jen Francie, kde mohou cestující užívat výhod vysokorychlostní vlakové dopravy, mezi něž patří i třeba to, že odpadá check in a bezpečnostní screening, které nás tolik zdržují na letištích. Stačí přijít třeba 2 minuty před odjezdem vlaku. Ten pak jede až 320 km/h, což je sám o sobě zážitek, a blíží se rychlosti turbovrtulových regionálních letadel.

Doposud byla vaše cestovní kancelář, pokud jde o dopravu, známá především v oboru letecké dopravy. Nebojíte se, že vám vaše působení v oblasti železniční dopravy odláká ty, kteří vás původně využívali jako spolehlivého obstaravatele letenek?
Z toho bych strach neměl. V oblasti prodeje letecké přepravy zůstáváme pevně etablováni. Nicméně je časová hranice, kdy se vyplatí letět a kdy se vyplatí jet vlakem. Francouzské dráhy udělaly výzkum, který říká, že pokud má cesta trvat přibližně čtyři hodiny, vyplatí se jednoznačně jet vlakem. Navíc my pouze rozšiřujeme nabídku klientům na českém trhu. Nejde o interní konkurenci.

A proč si mám kupovat jízdenku právě u vás? Mohu přece jít na jejich web a udělat to rovnou…
To jistě můžete. Ale pokud jste cestovka, zvážil bych, jestli není jednodušší a výhodnější udělat to přes nás. Protože my SNCF z českého trhu dodáváme největší objemy a jako takoví samozřejmě můžeme nabídnout domácím subjektům lepší podmínky. Ať už finanční, nebo kontraktační pomoc. Zajistíme možnost knihování skupin, touroperátorské ceny, tolik oblíbené při tvorbě balíčků vázaných na leteckou dopravu, případně další výhody, na něž ne vždy dosáhnete. Navíc je zde přidaná hodnota našeho servisu a expertizy.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *