Letecká společnost Georgian Airways chce zvýšit počet letů mezi Prahou a Tbilisi

O plánech gruzínské letecké společnosti Georgian Airways zvýšit kapacitu na lince mezi Tbilisi a Prahou i o tom, čím Gruzie stále více láká zahraniční návštěvníky, jsme na veletrhu Czech Travel Market hovořili s náměstkyní obchodní ředitelky aerolinií Tamunou Tandashvili.

Foto: Vlaďka Bratršovská

V současné době létáte mezi Tbilisi a Prahou dvakrát týdně, na kolik byste počet letů chtěli zvýšit?

Rádi bychom měli pět letů týdně. Do Prahy jsme začali létat loni, zatím máme dva lety týdně, ale myslíme si, že tento spoj má velký potenciál. Ekonomika České republiky roste, lidé hodně cestují a Gruzie toho má hodně co nabídnout. Stejně to platí i naopak. Navíc jsme jediné aerolinie, které poskytují přímé spojení mezi oběma městy. Máme velmi dobrou spolupráci s českými touroperátory i místními DMC, není důvod k tomu, abychom tyto lety nenaplnili.

Jaký je na stávajících spojích poměr českých a gruzínských pasažérů?

V současné době je to přibližně 60 procent Gruzínců a 40 procent Čechů. Praha a vůbec Česká republika je pro Gruzínce velmi přitažlivá, navíc už nepotřebujeme do zemí Evropské unie víza, tak je cestování k vám o hodně jednodušší. I Gruzie je pro zahraniční návštěvníky čím dál přitažlivější. V posledních letech tam proudí hodně zahraničních investic, podnikat v Gruzii je totiž velice jednoduché, byla provedena spousta důležitých reforem, co se ale nezměnilo, je tradiční gruzínská pohostinnost a přírodní krásy země. Máme moře i hory, takže se k nám dá jezdit prakticky po celý rok, v létě k vodě, v zimě lyžovat. Poslední tři roky výrazně roste počet zahraničních turistů, čekáme, že letos jich bude 7 milionů, tedy dvakrát tolik, než má Gruzie obyvatel.

Do kolika zemí vaše společnost létá a plánujete zahájit i dálkové lety?

K letošním pětadvacátým narozeninám jsme si nadělili deset nových destinací, teď létáme celkem do 17 zemí, provozujeme dvacet letů denně. O dálkových spojích zatím neuvažujeme, dáváme přednost navyšování frekvencí na stávajících spojích v Evropě.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.