Latinská Amerika – dynamicky se rozvíjejích trh s řadou obchodních příležitostí pro české subjekty

Latinská Amerika je trh s více než půl miliardou obyvatel a v posledních letech patří k nejrychleji se rozvíjejícím částem světa. V centru pozornosti jsou především Brazílie a Mexiko, ale ekonomický růst a politická stabilita téměř všech zemí v regionu se stále více promítá i do zvýšeného zájmu o cestování. Od roku 2006, kdy bylo otevřeno zastoupení agentury CzechTourism, do roku 2012 se počet latinskoamerických turistů v České republice zvýšil o 124 %. V roce 2012 to bylo 144 930 osob. Předběžné statistiky za rok 2013 naznačují pokračování pozitivního růstu a rok 2014 je také očekáván se značným optimismem.

Petr Lutter Foto: www.czechtourism.com

Petr Lutter Foto: www.czechtourism.com

Jedná se o poměrně homogenní trh, kde cestovní zvyklosti obyvatel jsou si velmi podobné: vysoké výdaje během pobytu, zájem o nákupy, gastronomii, památky a kulturu, preference španělštiny a portugalštiny před angličtinou, ubytování v hotelech, většinou kategorie 3–4 hvězdičky, ale existuje poměrně početná skupina turistů, kteří vyžadují luxusní ubytování a individuální VIP služby.

Mezi tradiční evropské destinace patří Španělsko, Francie a Itálie, kam obvykle směřuje první cesta do Evropy. Při druhé návštěvě se zájem obrací i na střední Evropu, kde většinou kombinují několik zemí. V případě České republiky je prvním cílem Praha, nejčastěji ve spojení s okolními zeměmi. Kromě Prahy jsou dnes známé především Karlovy Vary a Český Krumlov.

Většina latinskoamerických turistů rezervuje své zájezdy v cestovní kanceláři. Internet nabývá stále na větší síle. Klient se na webu informuje, méně již rezervuje a kupuje. Sociální sítě jsou na vzestupu, jejich obliba roste. Jedná se především o Facebook a Twitter.

Při jednání s partnery v Latinské Americe platí dvě zásady: osobní kontakt a komunikace ve španělštině. V Brazílii je to portugalština, poté španělština a v krajním případě angličtina.

Vzhledem k poměrně vysoké konkurenci v segmentu evropských okruhů s garantovanými odjezdy doporučujeme českým subjektům zaměřit se na nabídku služeb pro individuální klienty (včetně luxusní turistiky), skupiny a incentivní turistiku. Současně je přínosem nabízet nejen Českou republiku, ale také okolní země, případně země východní Evropy.

V roce 2014 nabízí zahraniční zastoupení agentury CzechTourism následující aktivity pro české soukromé subjekty: prezentace profilu společnosti a balíčků služeb na webové stránce www.CzechTourism.com, v sekci Trade a jejich postování na sociálních sítích.

Účast nebo prospektový servis na veletrzích: ­Vitrina Anato (26.–28. 2., Bogota), WTM Latinamerica (23.–25. 4., Sao Paulo), Travel Week (6.–9. 5., Sao Paulo), Euroal (5.–7. 6., Torremolinos), LGBT Business Expo (12.–14. 6., Puerto Vallarta), FIT (25.–28. 10., Buenos Aires).

Podrobnější informace na www.CzechTourism.cz, případně e-mailem na lutter@czechtourism.com.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *