Kristina Štěpánová: Rok 2014 je pro nás klíčový

Mgr. Kristina Štěpánová se až do loňska věnovala cestovnímu ruchu na odboru prezentace a marketingu Magistrátu města Plzně. Po vytvoření organizace Plzeň-TURISMUS p. o. přešla do jejích služeb, aby využila svých dlouholetých zkušeností jak v její nové marketingové strategii, tak v nelehkém aktuálním úkolu napomoci tomu, aby Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 splnila očekávání domácích i zahraničních hostů. Těmto otázkám byl věnován i náš rozhovor.

Kristina Štěpánová

Kristina Štěpánová

V čem chce být marketingová strategie organizace Plzeň-TURISMUS nová a jaké hlavní úkoly si stanovila?

Strategie cestovního ruchu pro roky 2014–2018 silně ovlivňuje skutečnost, že se Plzeň v roce 2015 stane Evropským hlavním městem kultury. Z tohoto pohledu je rok 2014 klíčový. Strategie definuje nejen dlouhodobé vize a cíle, cílové skupiny apod., ale také se zaměřuje na tvorbu nabídky a způsoby její propagace. Její součástí je i akční plán, který je nadmíru bohatý a zejména pro rok 2014–2015 úzce souvisí s marketingovým plánem společnosti Plzeň 2015, zodpovědné za celý projekt EHMK. Proto je také pro nás tato společnost aktuálně tím nejdůležitějším partnerem. Při přípravě strategie byly využity i zkušenosti bývalých evropských měst kultury, zejména Košic či Lince.

Plzeň-TURISMUS je příspěvkovou organizací města Plzně, mezi její hlavní úkoly patří marketing cestovního ruchu a informační služby, tedy nevýdělečné činnosti. Proto je její financování z největší části zajištěno z rozpočtu města, ale jedná se i o příspěvku kraje na zajištění informačních služeb o celém regionu. Kromě toho počítá Plzeň-TURISMUS s vlastní obchodní činností.

Pod Plzeň-TURISMUS spadá i informační centrum města Plzně, které v posledních letech zaznamenalo úspěchy. Změní se něco v jeho činnosti?

Informační centrum je samostatným oddělením v rámci organizace Plzeň-TURISMUS. Je jedním z prvních infocenter v republice, které získalo certifikát v Českém systému kvality služeb. Všichni pracovníci mluví alespoň dvěma světovými jazyky, je otevřeno po celý rok 7 dní v týdnu a v současnosti poskytuje informace nejen o městě, ale i o regionu, zprostředkovává ubytování, zajišťuje prohlídky města, prodává suvenýry a poskytuje další služby. Infocentrum sídlí na náměstí Republiky hned vedle radnice, ale tyto historické prostory již nevyhovují nárokům na kvalitní prezentaci a z hlediska roku 2015 nebudou vyhovovat ani kapacitně. Proto dojde nejen k rozšíření a modernizaci vybavení vlastních prostor IC, ale v roce 2015 přibude v centru města mobilní informační centrum specializované na informace o projektu a programu EHMK.

Změní se také významně koncepce prohlídek centra města, které dosud IC zajišťovalo jen na objednávku pro skupiny – nově přibudou prohlídky v pravidelných termínech, tak aby i individuální turisté měli šanci dozvědět se zajímavosti o památkách a příbězích historického centra. S tím souvisí i nábor a odborná příprava průvodců pro rok 2015, kdy se očekává zvýšený zájem nejen o město, ale i celý region.

Velkým úkolem Plzně pro rok 2015 je naplnit titul Evropské hlavní město kultury. Setkáváte se již s ohlasem na tuto příští roli Plzně a s kým při přípravách spolupracujete?

O tom, že je o Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015 zájem, jsme se mohli přesvědčit v zimní sezoně zahraničních veletrhů, kdy nás cestovní kanceláře doslova zasypaly dotazy na program a s ním související balíčky služeb. Proto právě teď vrcholí práce na přípravě nabídky pro domácí i zahraniční cestovní kanceláře. Zároveň Plzeň-TURISMUS ve spolupráci s o. p. s. Plzeň 2015 organizuje prezentaci města na celé řadě akcí v zahraničí (např. v březnu v Linci a ve Vídni, další prezentace související s EHMK jsou plánované v Německu, v Belgii či v Itálii).

Zájem je o presstripy a famtripy přímo v Plzni – vypsány jsou 3 termíny pro novináře. Kromě toho Plzeň-TURISMUS společně s Plzní 2015 jednají s agenturou CzechTourism o podobě spolupráce při prezentaci Plzně jako Evropského hlavního města kultury 2015. Program roku 2015 skýtá mnoho aktivit evropských rozměrů, nicméně z hlediska budoucího využití v cestovním ruchu je jednou z nejvýznamnějších investic např. výstavba nového divadla, rekonstrukce bývalého pivovaru Světovar na „4×4 kulturní fabriku“ či otevření prohlídkové trasy po Loosových interiérech, jejíž koncepci právě teď Plzeň-TURISMUS zpracovává.

Za odpovědi poděkovala

Marta Jedličková

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *