Letos skončila první CK: Bolero tours nemá pojištění

První cestovní kanceláří, která letos ukončila svou činnost, je CK Bolero tours. Příčinou je podle Kateřiny Petříčkové, tajemnice Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), neuzavření smlouvy o pojištění proti úpadku s pojišťovnou na další rok.

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Ilustrační foto Autor: Lucie Poštolková

Cestovní kancelář z Třeboně CK Bolero tours, která vznikla v roce 1991, dnes na svých webových stránkách vyhlásila úpadek. Nepodařilo se jí totiž na další období uzavřít pojistnou smlouvu pro případ úpadku, která je dle zákona 159/1999 Sb. k provozování činnosti cestovní kanceláře nezbytná. Cestovní kancelář musí být ze zákona po celou dobu své činnosti pojištěna proti úpadku. Skutečnost, že se kritéria pro sjednávání pojištění úpadku zpřísnila, svědčí i fakt, že pro letošní rok poklesl počet pojištěných cestovních kanceláří z 1030 (k 31.8.2012) na 986 (k 21.3.2013).  CK Bolero tours tak není první cestovní kanceláří, které nebyla prodloužena pojistka.

Všem svým zákazníkům se majitelé cestovní kanceláře omluvili. Podle jejich sdělení nemá CK v současné době žádné zákazníky v zahraničí, hlavní turistická sezóna zájezdů totiž ještě nezačala.

CK Bolero tours byla pojištěna pro případ insolvence u pojišťovny Generali, zaplacené peníze (převážně zálohy na zájezdy) budou zákazníkům v případě vyhlášení úpadku vyplaceny touto pojišťovnou. Cestovní kancelář se 22 let specializovala na pobytové zájezdy do Chorvatska, Bulharska, Řecka, Egypta, Slovenska, Maďarska, Španělska a na Kanárské ostrovy, nabízela také poznávací zájezdy, lyžařské zájezdy a pobyty v lázních. CK Bolero tours se počtem svých zákazníků řadila mezi střední cestovní kanceláře.

Na internetových stránkách www.generali.cz naleznou informace zákazníci cestovní kanceláře Marie Lebedová – Bolero tours, jak mají postupovat pro nahlášení škodní události.

K dispozici je k vyplnění škodní protokol, ke kterému je nutné přiložit originály či ověřené kopie těchto dokladů:

–           uzavřenou cestovní smlouvu

–           doklady o uhrazení ceny zájezdu (zálohy, doplatku)

–           doklady o uhrazení případných dodatečných výdajů spojených s pojistnou událostí, za něž požadují plnění

Škodní protokol spolu s dalšími požadovanými doklady obratem zákazníci zašlou na adresu: Europ Assistance s.r.o., Na Pankráci 127, 140 00 Praha. Telefonický kontakt pro případné další informace: 221 586 660

Celkově byli zákazníci se službami CK spokojeni, nezaznamenali jsme na tuto CK v průběhu její činnosti žádné reklamace ani stížnosti.

V České republice nyní působí 986 cestovních kanceláří (k 21.3.2013), které v loňském roce na našem trhu prodaly 2,001 zájezdů.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *