Klára Vysloužilová: Jak k nám přivést turisty z Indie a Izraele?

Klára Vysloužilová, ředitelka odboru zahraničních zastoupení CzechTourism, s námi na Travel Trade Day v Plzni mluvila o nových zastoupeních v Indii a Izraeli a dalších zdrojových zemích pro příjezdový cestovní ruch do České republiky.

Klára Vysloužilová. Zdroj: CzechTourism

Co si slibujete od nových zahraničních zastoupení CzechTourism v Indii a v Izraeli?

Jsme rádi, že jsme počátkem roku mohli tyto dvě nové pobočky otevřít a vyhovět poptávce po rozšíření naší působnosti. Jedná se o zastoupení druhého stupně, využíváme lokální PR agentury, které pro nás realizují předem určený rozsah aktivit. Ty spočívají hlavně v sérii prezentačních akcí, roadshow, PR kontaktů s novináři a se sektorem cestovního ruchu. Na nových trzích se primárně zaměřujeme na rozvoj B2B segmentu, naše B2C komunikace je minimální. A proč právě tyto země? Dlouhodobě monitorujeme vývoj na světových trzích a rozvíjíme nové obchodní příležitosti pro české podnikatele a regiony. To je jedno z našich hlavních poslání. U Indie a Izraele jsme zaznamenali velmi dobrý a dynamický vývoj, pokud jde o počet příjezdů, průměrnou délku pobytu (u Indie téměř 3,5 dne stejně jako u turistů z USA či Švýcarska; u Izraele dokonce více než 4,5 dne) i bonitu klientů. Nadprůměrný počet přenocování je typický i pro region Blízkého Východu, kde letos také plánujeme naše aktivity posílit. Je to způsobeno charakterem cest, které turisté realizují zejména léčebnými lázeňskými pobyty.

U Indie se díváme i dál do budoucnosti. V Indii se předpokládá nárůst výjezdu indických turistů do zemí střední a východní Evropy až o 60 %. Střední a dlouhodobá perspektiva je pro nás důležitá, neplánujeme z roku na rok. Ve všech těchto nově posilovaných teritoriích nezačínáme na zelené louce, Českou republiku tam prezentujeme již několik let. V Indii například v rámci mezinárodní spolupráce Visegrádské čtyřky, na Blízkém východě navazujeme na prezentace České republiky, které agentura CzechTourism pořádá už od roku 2009.

 

Za čím jezdí do České republiky návštěvníci právě z těchto zemí, Indie a Izraele?

Indičtí turisté typicky přijíždějí do Evropy navštívit více zemí najednou. V posledních letech jsou to stále častěji právě země V4, obvykle v kombinaci s dalšími zeměmi západní Evropy. Česká republika je pro indické turisty dosud poměrně nová destinace a pořád má velký potenciál. Daří se nám dostávat indické turisty i mimo Prahu, a to nejen do Karlových Varů a Českého Krumlova. Letos jsme v rámci Travel Trade Day představili například Moravu, aktivní turistiku, cesty za vinařstvím či gastronomií.

U Izraele je to podobné. Česká republika tu byla dlouho vnímána jako čistě lázeňská destinace, to už ale úplně neplatí. Z Izraele v posledních letech stoupá poptávka po aktivní dovolené a dovolené s dětmi, což je pro výzva jak pro CzechTourism (specializovanou nabídku již připravuje oddělení produktového managementu), tak i pro regiony a další partnery. Potřebujeme připravit takové produkty, které budeme moci propagovat a prodávat.

 

Z jaké země se k nám nákupčí hrnou a v jaké zemi je naopak je nutné víc přemlouvat?

Zaznamenáváme zvýšenou poptávku ze zemí, kde rozvíjíme naše aktivity. Vedle Indie a Izraele je to i Blízký východ, konkrétně Spojené arabské emiráty, Saudská Arábie a Kuvajt. Nové příležitosti jsou i v Íránu.  Dalším regionem, který se pro nás slibně vyvíjí, je jihovýchodní Asie. Jsme leckde neobjevená destinace, která však nabízí vysokou kvalitu služeb za rozumné peníze. Naše těžiště je v obrovském kulturně-historickém bohatství. A navíc, jakkoli si to možná o sobě nemyslíme, Češi jsou vnímáni jako velmi přátelští lidé. Důležitým trhem, který chceme posilovat, jsou i Spojené státy. Tady by nám práci hodně usnadnilo přímé letecké spojení.

 

Co další postupně bohatnoucí země, například Brazílie a Mexiko?

Zde působíme dlouhodobě. V Mexiku sídlí zastoupení CzechTourism, které operuje v celém regionu a řídí činnost našich PR agentur v Brazílii a Argentině. Latinská Amerika je jedním z našich strategických teritorií, kde jsme již několik let přítomni.

 

Podle čeho jste vybírali zahraniční partnery na Travel Trade Day?

Náš výběr směřoval napříč sítí našich poboček a všemi trhy, kde působíme. Nominace konkrétních partnerů byly v gesci ředitelů zastoupení, ti jsou odborníky na svá teritoria a vybírají ty nejvhodnější nákupčí. Našim cílem je přivézt partnery, kteří zavádějí do své nabídky nové destinace v České republice, vytvářejí tzv. mono-balíčky nebo tematicky aktualizují svou nabídku zájezdů v souladu s naším komunikačním tématem. Pro ty je Travel Trade Day určen stejně jako pro české cestovní kanceláře a agentury, hotely, dopravce, lázeňské nebo golfové resorty, regiony a další subjekty, kteří zde jednají se svými potenciálními klienty.

 

Děkujeme za rozhovor.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..