Klára Vysloužilová: Jak k nám přivést turisty z Indie a Izraele?

Klára Vysloužilová, ředitelka odboru zahraničních zastoupení CzechTourism, s námi na Travel Trade Day v Plzni mluvila o nových zastoupeních v Indii a Izraeli a dalších zdrojových zemích pro příjezdový cestovní ruch do České republiky.

Klára Vysloužilová. Zdroj: CzechTourism

Co si slibujete od nových zahraničních zastoupení CzechTourism v Indii a v Izraeli?

Jsme rádi, že jsme počátkem roku mohli tyto dvě nové pobočky otevřít a vyhovět poptávce po rozšíření naší působnosti. Jedná se o zastoupení druhého stupně, využíváme lokální PR agentury, které pro nás realizují předem určený rozsah aktivit. Ty spočívají hlavně v sérii prezentačních akcí, roadshow, PR kontaktů s novináři a se sektorem cestovního ruchu. Na nových trzích se primárně zaměřujeme na rozvoj B2B segmentu, naše B2C komunikace je minimální. A proč právě tyto země? Dlouhodobě monitorujeme vývoj na světových trzích a rozvíjíme nové obchodní příležitosti pro české podnikatele a regiony. To je jedno z našich hlavních poslání. U Indie a Izraele jsme zaznamenali velmi dobrý a dynamický vývoj, pokud jde o počet příjezdů, průměrnou délku pobytu (u Indie téměř 3,5 dne stejně jako u turistů z USA či Švýcarska; u Izraele dokonce více než 4,5 dne) i bonitu klientů. Nadprůměrný počet přenocování je typický i pro region Blízkého Východu, kde letos také plánujeme naše aktivity posílit. Je to způsobeno charakterem cest, které turisté realizují zejména léčebnými lázeňskými pobyty.

U Indie se díváme i dál do budoucnosti. V Indii se předpokládá nárůst výjezdu indických turistů do zemí střední a východní Evropy až o 60 %. Střední a dlouhodobá perspektiva je pro nás důležitá, neplánujeme z roku na rok. Ve všech těchto nově posilovaných teritoriích nezačínáme na zelené louce, Českou republiku tam prezentujeme již několik let. V Indii například v rámci mezinárodní spolupráce Visegrádské čtyřky, na Blízkém východě navazujeme na prezentace České republiky, které agentura CzechTourism pořádá už od roku 2009.

 

Za čím jezdí do České republiky návštěvníci právě z těchto zemí, Indie a Izraele?

Indičtí turisté typicky přijíždějí do Evropy navštívit více zemí najednou. V posledních letech jsou to stále častěji právě země V4, obvykle v kombinaci s dalšími zeměmi západní Evropy. Česká republika je pro indické turisty dosud poměrně nová destinace a pořád má velký potenciál. Daří se nám dostávat indické turisty i mimo Prahu, a to nejen do Karlových Varů a Českého Krumlova. Letos jsme v rámci Travel Trade Day představili například Moravu, aktivní turistiku, cesty za vinařstvím či gastronomií.

U Izraele je to podobné. Česká republika tu byla dlouho vnímána jako čistě lázeňská destinace, to už ale úplně neplatí. Z Izraele v posledních letech stoupá poptávka po aktivní dovolené a dovolené s dětmi, což je pro výzva jak pro CzechTourism (specializovanou nabídku již připravuje oddělení produktového managementu), tak i pro regiony a další partnery. Potřebujeme připravit takové produkty, které budeme moci propagovat a prodávat.

 

Z jaké země se k nám nákupčí hrnou a v jaké zemi je naopak je nutné víc přemlouvat?

Zaznamenáváme zvýšenou poptávku ze zemí, kde rozvíjíme naše aktivity. Vedle Indie a Izraele je to i Blízký východ, konkrétně Spojené arabské emiráty, Saudská Arábie a Kuvajt. Nové příležitosti jsou i v Íránu.  Dalším regionem, který se pro nás slibně vyvíjí, je jihovýchodní Asie. Jsme leckde neobjevená destinace, která však nabízí vysokou kvalitu služeb za rozumné peníze. Naše těžiště je v obrovském kulturně-historickém bohatství. A navíc, jakkoli si to možná o sobě nemyslíme, Češi jsou vnímáni jako velmi přátelští lidé. Důležitým trhem, který chceme posilovat, jsou i Spojené státy. Tady by nám práci hodně usnadnilo přímé letecké spojení.

 

Co další postupně bohatnoucí země, například Brazílie a Mexiko?

Zde působíme dlouhodobě. V Mexiku sídlí zastoupení CzechTourism, které operuje v celém regionu a řídí činnost našich PR agentur v Brazílii a Argentině. Latinská Amerika je jedním z našich strategických teritorií, kde jsme již několik let přítomni.

 

Podle čeho jste vybírali zahraniční partnery na Travel Trade Day?

Náš výběr směřoval napříč sítí našich poboček a všemi trhy, kde působíme. Nominace konkrétních partnerů byly v gesci ředitelů zastoupení, ti jsou odborníky na svá teritoria a vybírají ty nejvhodnější nákupčí. Našim cílem je přivézt partnery, kteří zavádějí do své nabídky nové destinace v České republice, vytvářejí tzv. mono-balíčky nebo tematicky aktualizují svou nabídku zájezdů v souladu s naším komunikačním tématem. Pro ty je Travel Trade Day určen stejně jako pro české cestovní kanceláře a agentury, hotely, dopravce, lázeňské nebo golfové resorty, regiony a další subjekty, kteří zde jednají se svými potenciálními klienty.

 

Děkujeme za rozhovor.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *