Jihočeský kraj chce přilákat víc turistů z Rakouska

 Jihočeský kraj chce přilákat víc turistů z Rakouska. Letos představil jižní Čechy na turistickém veletrhu ve Vídni a počet hostů z Rakouska už stoupá. Kladné reakce má i letošní novinka, turistický přeshraniční projekt Zlatá stezka, který by měl do jižních Čech přilákat desetitisíce nových turistů z Německa. Co do počtu přijíždějí do kraje nejvíce turisté z Číny a z Tchaj-wanu.

Turisté z Rakouska jsou v počtu přenocování na jihu Čech na šesté až sedmé příčce. „Potenciál je velmi velký. Už letos jsme měli velkou prezentaci ve Vídni při veletrhu a je to na číslech vidět, že Rakousko poskočilo. Příští rok budeme mít prezentaci v Linci, kdy na tři dny obsadíme Linec z hlediska kultury, řemesel. Na to hodně spoléhám, že příští sezona bude velký skok z hlediska Rakouska,“ řekl Polášek.

V Jihočeském kraji se v letošním druhém čtvrtletí ubytovalo podle statistiků 424 402 turistů, o 10 procent více než loni za stejné období. Od začátku roku přijelo na jih Čech 658 440 turistů, meziročně téměř o 12 procent víc. Nejvíc jich je z Číny, následují lidé z Tchaj-wanu, třetí jsou Němci. Z hlediska příjmu pro region jsou podle Poláška důležitější němečtí turisté než asijští, Němci zde stráví dvě až tři noci.

„Německá klientela je dlouhodobě stabilní. Tam počítám trvalý růst,“ řekl Polášek. Na německé turisty cílí projekt Zlatá stezka. Nově vyznačené trasy dlouhé 631 kilometrů zahrnují stezky v Jihočeském a Plzeňském kraji, v každém asi 300 kilometrů. Projekt pro pěší turisty vychází z tradice solných cest a navázal na dálkovou trasu z Bavorska. Přínos projektu se podle Poláška projeví do dvou až tří let.

„Němečtí turisté znají Zlatou stezku na německé straně a tohle je přidané. Nejvíc mě těší pozitivní e-maily, které nám chodí především z Německa. Marketing jsme zaměřili zatím na Německo, na příští sezonu budeme nasazovat velký marketing online i tištěný po Čechách,“ řekl Polášek.

Z hlediska počtu přenocování jsou ještě v kraji hodně velkou skupinou Holanďané. Zastavil se propad jejich zájmu, jak řekl Polášek, ačkoli se snižuje počet dní, které zde tráví. „Už to nejsou dvoutýdenní, spíš jednotýdenní (pobyty). Nicméně pořád je to nadstandardní počet přenocování. I v Holandsku plánujeme posílit marketing, abychom udrželi tuhle klientelu u nás na jihu,“ řekl Polášek.

Newroom TTG, ČTK

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..