Javier Rodríguer Maňas: Španělsko chce nabídnout bohatství opravdových zážitků

V expozici Španělska na Holiday Worldu byla představena nová marketingová strategie a mediální kampaň Turespani, španělské centrály pro cestovní ruch, v angličtině, zaměřená na zahraniční trhy. Charakterizuje ji i nový hlavní slogan I need Spain. Jeho sdělení je širší, než by mohl vypovídat pouhý překlad Potřebuji Španělsko. Prostřednictvím jednotlivých filmových spotů ukazuje na vše, bez čeho můžeme žít, a na druhé straně prezentuje Španělsko jako zemi, kde najdeme vše, co skutečně potřebujeme. Možnost prožít dovolenou s bohatstvím skutečných prožitků je jeho předností. Novou marketingovou strategii pro český trh představil na veletrhu pan Javier Rodríguer Maňas, ředitel vídeňské kanceláře španělské Turespani a zároveň rada pro cestovní ruch španělské ambasády.

Javier Rodríguer Maňas, ředitel vídeňské kanceláře španělské Turespani a zároveň rada pro cestovní ruch španělské ambasády.

Javier Rodríguer Maňas, ředitel vídeňské kanceláře španělské Turespani a zároveň rada pro cestovní ruch španělské ambasády.

 S čím přichází nová strategie?

Chceme výrazněji upozornit na to, že Španělsko nenabízí jen moře a pláže, ale bohatou a pestrou kulturu, gastronomii, příležitosti ke sportování. A také, že je to velmi přátelská země, kde úsměv jde od srdce, kde produkty gastronomie jsou skutečnými dary země, kde kultura odráží i mentalitu zdejších lidí. Chceme představit Španělsko i jako zemi svobody, otevřených diskusí, krásné nevšední přírody, jedinečného světla, zemi nespočtu kultur a poučení z historie. Celá kampaň je zaměřena adresně na tři okruhy potenciálních návštěvníků: na mladé lidi s akcentem na přátelství, která zde mohou najít, dále na rodiny s dětmi, jež zde mohou upevnit rodinná pouta, a na seniory, kteří se zde mohou věnovat všemu, na co dříve neměli čas.

 Co chcete především na českém trhu uplatnit?

Kulturní nabídku bychom rádi obohatili o nové poznatky. Ve spolupráci se Sdružením španělských židovských obcí Red de Juderias chceme představit sefardské památky a cesty spjaté s 21 městy, kde po mnoho století žily vedle sebe křesťanská a židovská kultura. Sdružení pečuje o zachování jejich urbanistického, architektonického, historického i uměleckého bohatství. Prezentace v Praze proběhne již v březnu.

Větší pozornost bychom rádi věnovali i muzeím umění, především pak madridskému muzeu, připravujeme prezentaci madridského muzea Thyssen Bornemisza s jedinečnou soukromou sbírkou obrazů od 13. století a hlavních malířských směrů 19. a 20. století. Muzeum se také představí v Praze v Muzeu Kampa. Španělsko pořádá také nespočet kulturních festivalů, hudebních, divadelních, tanečních, které doplňují nabídku řady zajímavých měst. A pak je tu flamengo, které bylo nedávno zapsáno na seznam nehmotných památek UNESCO. V oblasti odpočinkové dovolené u moře chceme zvýraznit nabídku oblastí, jako jsou Murcia, Almeria. V provincii Murcia je i zajímavé poutní místo Caravaca de la Cruz, v Almerii zase pouštní krajiny. Nezapomeneme ani na zájemce o golf, na kongresovou a konferenční turistiku i jazykovou turistiku.

Předpokládám, že základem bude i spolupráce s cestovními kancelářemi.

Rozhodně. Nejdříve chceme představit nové produkty, seznámit s nimi veřejnost i odborníky a spolupracovat s cestovními kancelářemi, aby je zařadily i formou balíčků do svých katalogů. Naším cílem je také, aby lidé, kteří si zvolí pobyty u moře, realizovali i některé kulturně poznávací výlety.

Muzea patří k velkému bohatství Španělska. Neuvažujete například o nabídce víkendových pobytů spojených s jejich návštěvou?

Tyto balíčky s noclehem, dopravou a návštěvou vybraného muzea již existují pro britský a německý trh, konkrétně pak pro Londýn a Berlín. Pokud by zde byl zájem, rádi to podpoříme. Zejména, když poroste nabídka leteckých spojení.

 Nová kampaň zahrnuje i filmové spoty, vizuály, jaká byla cena celého projektu?

Celá kampaň pro vybrané trhy stála cca 42 milionů eur, realizátorem byla na základě výběrového řízení jedna španělská reklamní agentura. Nutno dodat, že v oblasti reklamy si Španělsko vede dobře, v Madridu je vyhlášená odborná škola a její studenti jsou vyhledávaní v celém světě.

Španělsko navštívilo v loni 165 205 českých turistů a země patří rozhodně k oblíbeným cílům našich turistů. Jak vidíte Vy, po necelém půl roce od vašeho nástupu do funkce ředitele vídeňské kanceláře, český trh?

Rád bych zdůraznil dvě věci: český trh je velmi dobře strukturovaný a také vysoce profesionální. Jsou zde kvalitní touroperátoři s českým kapitálem. Jako rada při velvyslanectví zaznamenávám i velký zájem o španělský jazyk, literaturu, hudbu a civilizaci, což je perspektivní i pro cestovní ruch. Rád bych proto všem touroperátorům i individuálním zájemcům o Španělsko upřímně poděkoval.

Za rozhovor poděkovala

Marta Jedličková

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *