Jaký je přístup cestovek k teambuildingu?

Teambuildingové agentury na seznamu klientů prý cestovní kanceláře příliš nemívají. Zajímalo nás, jaký je jejich přístup. Posilují tak tým v hospůdce u piva, na laser game či pospolitost týmu neřeší vůbec?

Foto: Pink Sherbet Photography/Flickr.com

A jak trávíte volný čas s kolegy a kolegyněmi vy? Foto: Pink Sherbet Photography/Flickr.com

Většinou se cestovní kanceláře shodují, že je pro ně teambuilding velmi důležitý. „Dobrá spolupráce a komunikace mezi jednotlivými kolegy napříč celou cestovkou, týmová práce a schopnost vzájemně se podporovat, to je základ úspěchu,“ řekl pro TTG Petr Šatný, marketingový ředitel CK Alexandria.

„Když je v zaměstnání správná atmosféra a zaměstnanci do práce chodí rádi, je to znát na výsledcích. Hlavně v cestovní kanceláři, kde je práce hodně sezonně závislá a je to práce s lidmi. Lehko vznikají stresové a konfliktní situace a je důležité je efektivně zvládnout,“ doplnila Tatiana Poláková, Product director z CK Neckermann.

Větší cestovky a větší týmy

V tomto oboru na velikosti záleží. Větší firmy si uvědomují, že je potřebné se stmelovat. „Čím větší objem zákazníků a širší nabídka produktu, tím je rozdělení jednotlivých návazných činností a dobrá spolupráce jednotlivých článků důležitější. Vše musí klapnout do posledního detailu a být pružně a zpravidla velmi rychle zajištěno,“ uvádí Pavlína Pešová, yield manager FIRO-tour, a. s.

CK Neckermann využívá teambuildingových akcí také k předávání informací o výsledcích a strategii firmy lokálně i globálně, jelikož je součástí mezinárodního koncernu. „Když je zaměstnanec informován o tom, jak si firma stojí a jaké jsou její cíle a strategie, zvyšuje to jeho motivaci a motivovaný zaměstnanec je samozřejmě ten nejlepší zaměstnanec,“ vysvětlila Poláková.

Neformální setkávání

Ačkoliv mají cestovní kanceláře zkušenosti s profesionálními agenturami, dávají přednost neformálnímu setkávání. „Preferujeme celkově spíše neformální přístup a podporujeme i neformální, přátelskou komunikaci – pro představu, jedním ze základních komunikačních prostředků je u nás např. skype,“ řekl Petr Šatný.

Teambuilding není pro cestovky finančně náročný, ale spíše je těžko organizovatelný pro celou firmu. „Z časového hlediska si nemůžeme dovolit svolat celou firmu. Nemůžeme ji zavřít a nelze dělat teambuilding po večerech nebo o víkendech, myslím si, že lidé toho mají tolik, že už je nemůžeme zatěžovat o víkendech,“ uzavřel Igor Uherčík, obchodní ředitel portálu Zájezdy.cz. Přesto se většina shoduje, že teambuilding patří mezi nezbytnou součást firmy, které by se do budoucna chtěli věnovat více.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *