Jak využít Instagram v marketingu cestovního ruchu?

Popularitu sociální sítě Instagram lze využít nejen pro propagaci výrobků (například v oblasti mechanických hodinek se jedná již o velký marketingový byznys), ale zcela přirozeně i pro propagaci cestování do určitých destinací.

Jeanne Rondeau-Duchamarme z Montrealu a její snímek ze Slavkovského lesa, Foto: Instagram @jeannemap

Jeanne Rondeau-Duchamarme z Montrealu a její snímek ze Slavkovského lesa, Foto: Instagram @jeannemap

Komunita Travel Massive společně s agenturou CzechTourism pozvala 12 hvězd Instagramu z desítky zemí světa (mimo jiné z USA, Kanady a Indie), kteří disponují celkem 2 miliony followerů. Instagrameři tři dny cestovali po jižních a západních Čechách a na jižní Moravu (tzv. InstaTrip) a tam pořízené fotografie ze „země  příběhů“ poté umístili na své profily.

Podobné InstaTripy se v oblasti cestovního ruchu běžné využívají jako marketingový a promo nástroj (s instagramery pracuje například italský hotelový řetězec JSH Hotels).

[box]

7 tipů, jak využít Instagram:

1. Místo, místo, místo – Na Instagram dávejte krásné fotky své destinace. Podle serveru Social Media Today hledá novou destinaci podle Instagramu 48 % uživatelů. Jste-li na Instagramu, budete i na mapě. Ale pozor! Rozhodující je inspirace, nikoli reklama. Turisté nenakupují impulzivně. Než si někam koupí letenku či zájezd, navštíví i 20 webových stránek. Jak jsou inspirativní fotky důležité, se můžete přesvědčit na Airbnb.

2. Buďte realisté – Přesvědčivé jsou fotografie skutečných lidí, skutečných návštěvníků ve skutečných situacích. Podívejte se, co si turisté sami opravdu fotí (a dávají na Instagram). Sterilní a upravované fotky hotelů nikoho nenadchnou.

3. Vytvořte si vlastní hashtag – V zájmu maximalizace účinku je tvorbu obsahu dobré soustředit pod jediný hashtag. Takto pro své účely využijete fotky a posty vytvořené jinými. Motivujte k používání vašeho hashtagu například pomocí soutěží a cen.

4. Personalizujte – Personalizovat obsah, tedy zajistit, aby se k uživatelům určité skupiny dostal obsah pro tuto skupinu cílený, je výhra pro obě strany. Spotřebitel získá obsah, který jej zajímá, a vy získáte spotřebitele. Díky propojení Facebooku a Instagramu můžete podpořit své instagramové posty placenou propagací, při níž si můžete zvolit i cílovou skupinu.

5. Zapojte místní – Obsah dodávaný místními lidmi je důvěryhodnější než obsah tvořený PR agenturami kdesi od stolu. Místní mají přesnější a zajímavější informace než mnohokrát přežvýkané turistické průvodce. Například město El Paso využívá hashtag #itsallgoodep a motivuje místní, aby jej používali u obrazového obsahu na Instagramu a Twitteru a ukázali tak, že být v El Pasu je fajn. Obyvatelé i firmy vytvořili obsah, který se pod uvedeným hashtagem dostal k 56 milionům lidí!

A ještě jeden příklad: v zimě je v Buffalu ve státě New York… inu zima. To některé návštěvníky může odradit. Město ovšem vyzvalo místní, aby ukázali, že i v zimě je Buffalu legrace. V rámci instagramové soutěže #WinterBuf lidé mohli svými posty ukázat, jak si město v zimě užívají. Sešlo se téměř 3 000 pos­tů. Podařilo se tím změnit vnímání zimního Buffala natolik, že o tom vyšel článek v New York Times.

6. Obsah s Instagramu využívejte i jinde – Kde? Na webových stránkách či na jiných sociálních sítích.

7. Poučte se z obsahu – Z uživatelského obsahu, který se týká vaší destinace, zjistíte, kdo ti lidé jsou a co je zajímá. To vám pomůže při plánování vašich kampaní.

[/box]

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Jeden komentář

  1. Pingback: Andy To: Lidé se zajímají o vás, vy se musíte zajímat o ně | TTG - vše o cestovním ruchu

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..