Jak si vedl první instagramový audit v budějovickém regionu?

Vůbec první instagramový audit, který letos proběhl ve dnech 8.-10. září v budějovickém regionu, již má své výsledky. Budějovicku přinesl na Instagramu celkem 178 fotografií, 250 tisíc lajků, přes 2 tisíce komentářů a hodiny video příběhů. Celý projekt přitom skrze populární sociální síť zasáhl přes 650 tisíc jejích uživatelů. Do TOP pětice míst, která stojí za to v regionu navštívit, zařadili novodobí auditoři třeba zámek Mitrowicz, zámek Hluboká nad Vltavou, budějovický Cocktail Bar Žlutá Ponorka, vyhlídkové lety na Hosíně nebo malebnou Stezku Vltavy.

Týn nad Vltavou, Foto: Instagram @natali_kot

Během svého pobytu instagrameři zhodnotili nejznámější místa regionu, která byla rozdělena do pěti kategorií: Stay, Play, Eat and drink, Explore and Move. V rámci zmapování dané oblasti navštívili např. továrnu Koh-i-noor, tajná zákoutí zámku Hluboká nad Vltavou, historické centrum Českých Budějovic nebo jízdárnu Dvůr Vondrov. Zavítali také do vyhlášených restaurací, barů, kaváren a pivnic. Ze zážitků pak měli možnost vyzkoušet si třeba jízdu na elektrokolech, zažít vyhlídkový let nebo se projet na koni. „Vybrali jsme to nejlepší, co region nabízí, od ubytování přes zábavu, kulturu až po přírodu, jídlo a další zážitky s cílem ukázat lidem přes instagramery krásy našeho regionu a inspirovat je pro návštěvu Budějovicka,“ uvádí předseda turistické oblasti Českobudějovicko-Hlubocko David Šťastný. Dále doplňuje, že jihočeská centrála cestovního ruchu, která turistické destinace zastupuje na větších akcích, na podzim představí výsledky instaauditu na Visit Europe Media Exchange, workshopu mezi destinacemi, předními novináři, blogery a tvůrci obsahu v oblasti cestovního ruchu, v New Yorku.

Mezi tři nejkrásnější památky Budějovicka instagrameři zařadili zámek Mitrowicz, zámek Hluboká nad Vltavou a historické centrum Českých Budějovic. Za gastronomickými zážitky by návštěvníky regionu poslali do Coktail baru Žlutá ponorka, Bistra Born in London nebo do restaurace Paluba. Milovníkům přírody by pak doporučili třeba Židovu strouhu, cyklostezku kolem Vltavy nebo návštěvu zříceniny Baba, z níž je krásná vyhlídka na celou oblast.

Naprostou jedničkou se stal zámek Hluboká nad Vltavou, který měl nejvíce doporučení k návštěvě i od samotných followerů, tedy lidí sledujících jednotlivé instagramery, a stal se dokonce nejfotogeničtějším místem regionu. Po Hluboké pak do vítězné trojice zařadili kavárnu Datel a Široko a historické centrum Českých Budějovic. Nejoblíbenějším postem na Instagramu se stal příspěvek Lucie Lou (@getthelouk) z plavby na slavnostní zahajovací večer, který proběhl na zámku Mitrovicz.

Kromě doporučujících míst k návštěvě vzešlo z instagramového auditu také pár doporučení pro zvýšení atraktivity daného regionu. „Instagrameři by zde ocenili zejména více zajímavých míst k ubytování, uvítali by také průvodce, který by návštěvníky seznamoval s krásami přírody, kam zajít na večeři apod. Jako velkou škodu pak vnímají i to, že továrna Koh-i-noor není zpřístupněna veřejnosti,“ dodává Šťastný, který věří, že díky výsledkům auditu se jim podaří vyzdvihnout region, zvýšit jeho návštěvnost a zlepšit jeho možnosti pro budoucí návštěvníky z celé ČR i ze světa.

Za světově unikátní akcí, která měla za cíl zjistit atraktivitu a zajímavost daného regionu, stojí turistická společnost Českobudějovicko-Hlubocko. Jihočeská centrála cestovního ruchu bude na podzim celý projekt prezentovat v americkém New Yorku.

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *