Jak postupovat v případě kritických událostí v cestovním ruchu

ACK ČR představila praktickou brožuru pro cestovní kanceláře a agentury, co dělat, když její klienty zasáhne hromadná havárie či podobná událost s tragickými následky.

ACK ČR

Kritické situace s vážnýminásledky, které zasáhnou větší počet turistů zároveň, v cestovním ruchu představují jen nepatrný zlomek realizovaných cest. Mají však velký dopad jak na přímo i nepřímo zasažené osoby, tak i na veřejnost. Vzhledem k nízké frekvenci takových událostí (velké havárie, přírodní katastrofy, teroristické akce) nemají pracovníci cestovních kanceláří s jejich zvládáním zpravidla zkušenosti a řeší je intuitivně s uplatněním principů používaných při častěji se vyskytujících neštěstích týkajících se jednotlivců.

Při hromadných neštěstích se však problémy násobí a vytvářejí obrovský tlak na rychlou a účinnou akci – a ještě větší tlak na psychiku zúčastněných. Tragickým situacím lze předcházet jen do určité míry, zabránit jim nejde. Dějí se – a je proto velmi důležité být na ně připraveni.

Proto ACK ČR uspořádala ve spolupráci s Psychosociálním intervenčním týmem v loňském roce konferenci zaměřenou na praktické i psychologické zkušenosti v tomto ohledu Konference se zúčastnili kromě pořadatelů i odborníci z MMR, MZV, integrovaného záchranného systému, asistenčních služeb pojišťoven, právníci, psychologové a představitelé cestovních kanceláří. Výsledky konference zpracovala ACK ČR do přehledné brožurky pro cestovní kanceláře a agentury a na sklonku roku byla za přispění MMR vytištěna.

ACK ČR ji zainteresovaným firmám představila na veletrzích cestovního ruchu GO a Regiontour Brno a dá ji zájemcům k dispozici i na veletrhu Holiday World v Praze. Brožurka zahrnuje praktické rady, co udělat preventivně: na co si dát pozor, aby k tragédiím pokud možno nedocházelo – a co si předem připravit pro případ, kdyby k neštěstí došlo. Následuje přehled potřebných kroků při kritické události. Brožurka je úmyslně koncipována tak, aby poskytla v co nejstručnější, a tudíž přehledné formě penzum potřebných informací pro případ krize. Podstatnou součástí jsou webové adresy, kde se lze dozvědět více podrobností, i kam se obrátit o pomoc. Praktickou pomůckou jsou bodové scénáře postupu při kritické události.

Eva Mráčková, ACK ČR

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *