Jak oslovit polský trh? Bez osobního kontaktu se neobejdete

Jedním z faktorů, které jsou nezbytné pro rozhodnutí investovat čas a finanční prostředky do propagace na určitém trhu, je predikce v nárůstu počtu příjezdů.

Foto: Klearchos Kapoutsis/Flicker.com

V roce 2013 se v České republice ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních 386 739 Poláků. Ilustrační foto Varšava Foto: Klearchos Kapoutsis/Flicker.com

Prorůstová tendence je nejlépe dokumentovatelná ve statistických datech příjezdovosti. Pokud se podíváme detailněji, počet hostů z Polska byl před deseti lety na úrovni necelých 300 000 turistů/rok, v roce 2013 se v České republice ubytovalo v hromadných ubytovacích zařízeních 386 739 Poláků.

„Poláci po úpadku velkých cestovních kanceláří a nejisté politické situaci na Blízkém východě začali preferovat bezpečnější země,“ uvádí ředitelka polského zahraničního zastoupení agentury Czech­Tourism Ivana Bílková. Jejich zájem se v rámci České republiky soustředí na historicky bohaté regiony, hory (Krkonoše), zvýšený zájem zaznamenává i využívání sportovní infrastruktury, cesty za českou gastronomií a pivem či enoturistika.

Meziroční nárůst počtu polských turistů v České republice je pozvolný a zaznamenává permanentní nárůst bez větších výkyvů.

„Z našich marketingových aktivit se jednoznačně ukazuje, že je nutná nejen reklama, ale i účast na různých prezentačních akcích. Poláci připisují velkou váhu osobním kontaktům. Jejich zájem o nějakou destinaci významně stoupá, pokud se o jejich specifikách mohou dozvědět předem a vyptat se na všechny podrobnosti. Polský turista navíc rád cítí, že je nějaká nabídka šita na míru právě jemu – je tedy takřka nezbytné překládat veškeré propagační materiály do jejich rodného jazyka a osobně s nimi o možnostech cestování mluvit,“ přibližuje specifika polského trhu Ivana Bílková.

Nárůst v turistické poptávce zaznamenávají v Polsku stabilně ty země, které jsou viditelné na trhu. „V outdoorové reklamě to znamená např. prezentaci na billboardech, nezbytný je ale právě zacílený osobní kontakt v rámci propagačních akcí. Propagace České republiky se v takto silné konkurenci ukazuje jako nezbytná,“ shrnuje Ivana Bílková.

  Michaela Klofcová

CzechTourism

  Ivana Bílková

ředitelka ZZ Polsko s působností pro Litvu a Lotyšsko, CzechTourism

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *