Jak obstál český stánek na veletrhu v Berlíně?

ITB Berlin patří mezi nejsledovanější události v cestovním ruchu. Přímo na místě jsme se ptali nejen českých vystavovatelů, ale také návštěvníků, kteří na český stánek dorazili.

Český stánek na ITB Berlín Zdroj: Lucie Poštolková

Český stánek na ITB Berlín Zdroj: Lucie Poštolková

Řada odborníků se po zkušenostech z České republiky domnívá, že veletrhy jsou marketingově umírající segment. Nutno říci, že právě v Berlíně se obchodním jednáním dařilo a i zástupcům českých regionů zářily koncem veletrhu oči.

Obchodníci v prvních třech dnech se zajímali hlavně o předem domluvené schůzky. Veřejnost hledala především atrakce a zajímavosti. Letošním hitem českého stánku se ukázaly především cyklostezky a lázeňství. „U našeho stánku se zastavovali Poláci, Číňané a mnoho dalších obchodních zástupců za různé státy,“ dodala pro TTG Blanka Sabová, referentka pro cestovní ruch z Moravskoslezského kraje. Český stánek lákal především na ochutnávky Pilsner Urquell a vystavený automobil firmy Škoda.

Německý veletrh má řadu výhod, které jej posunují do špičky zájmů obchodních zástupců celého světa. Kromě velkého německého trhu sem patří výborná organizace, nabitý doprovodný program od řady odborných přednášek až po kulturní představení. Jeho popularita zároveň odráží skutečnost, že sem přijíždí velký počet manažerů a ředitelů. Což na sebe váže exkluzivitu v tom, že tu během pár dnů můžete procestovat celý svět a vyřídit si všechna potřebná jednání.

 

HODNOCENÍ ČESKÝCH VYSTAVOVATELŮ

IMG_7164

Vít Steiger

Informační centrum Ústeckého kraje

Lidé se nás moc neptali na města a regiony, ale spíše se zajímají o atrakce.

Hodně se lidé ptali na cyklostezky a lázeňství.

IMG_7162

Blanka Sabová

Referent pro cestovní ruch, odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu, Krajský úřad Moravskoslezského kraje

Návštěva Berlína splnila naše očekávání. Jsme mile překvapeni zájmem o Moravskoslezský kraj a celou Moravu. Podařilo se nám vyměnit si zde kontakty s celým světem. U našeho stánku se zastavovali Poláci, Číňané a mnoho dalších zástupců různých států.

Turisté se nejčastěji zajímali o cyklistické mapy.

V letošním roce jsme se zaměřili zejména na propagaci technických atraktivit a lázeňských míst v našem kraji.

IMG_7147

Stanislava Bártková

Sales Manager, Ambassador Group

Když mám zhodnotit veletrh, tak mohu říci, že jsme získali hodně kontaktů. Důležité je samozřejmě finále, až když hosté do hotelu dorazí a následně odjíždějí i spokojení.

Zájem o Českou republiku je tu stále velký.

IMG_7165

Naďa Pilátová

Krajský úřad Ústeckého kraje, Odbor regionálního rozvoje a cestovního ruchu

Na ITB Berlín člověk prostě jezdit musí, jedná se o významný veletrh. Propagujeme tu nově vybudovanou Labskou cyklostezku, která vede v našem kraji z Hřenska do Štětí. Stali jsme se tak nejatraktivnější částí mezinárodní trasy Hamburk–Praha.

Berlín je pro nás úspěšný. Podařilo se nám tu domluvit definitivní podobu famtripu pro zahraniční cestovní kanceláře. Navíc jsme obdrželi cenu CzechTourismu – berlínského medvěda jako nejlepší Cykloregion v roce 2013.

IMG_7145

Bc. Daniela Vykoupilová

Director of Sales, Grand Hotel Bohemia

S veletrhem jsem osobně spokojená. Měli jsme nasmlouvané schůzky již dopředu. Sami jsme s kolegou oslovovali společnosti a domlouvali si jednání ještě před příjezdem na ITB. Co se týká návštěvnosti odborníků první tři dny, tak z mého pohledu byl silnější než minulý rok. Byli tu partneři, kteří oslovili nás, ale bylo jich asi jen 20 % z celkového počtu schůzek.

Konkrétně šli návštěvníci hlavně za byznysem v rámci nasmlouvaných schůzek. Představovali jsme se jednak úplně novým partnerům, ale také jsme dolaďovali se stávajícími klienty spolupráci a smlouvy.

HODNOCENÍ NÁVŠTĚVNÍKŮ STÁNKU

IMG_6997

Robert Tremmel

Německý novinář píšící o cestovním ruchu

Proč jsem šel na český stánek? Zajímám se o východní Evropu. Vím, že Česká republika je střední Evropa. U nás každý zná Prahu a další velká města. Je trochu nudné psát pořád o tom samém, a tak hledám nové věci, zajímavosti: katakomby a podobně.

IMG_6993

Nadya Nikolova

Business Development Manager, BookingStep

Vracíme se z Berlína do Sofie přes Českou republiku autem, tak jsme se šli podívat na stánek, jestli bychom našli něco zajímavého v Brně nebo Praze. Chceme si tak prodloužit pracovní cestu o návštěvu Česka. Zaujala mě cyklistická nabídka, kolega je vášnivý cyklista. Dívala jsem se na cyklistické mapy v angličtině.

Také jsme navštívili stánek v rámci obchodního jednání. Spolupracujeme s českými hotely na internetové rezervační síti.

IMG_6994

Hans Müller

Strojvedoucí Deutsche Bahn

Českou republiku znám dobře, zvlášť pohraničí. Rádi k vám jezdíme na výlety, proto na stánku hledám zajímavosti, které by nás inspirovaly na další výlety.

Zmátly mě svítící obrázky Moravy, pod kterými jsem našel stánek s českými lázněmi. Stánek máte pěkný, ale málo přehledný. Člověk, který Českou republiku nezná, musí pátrat. U ochutnávky plzeňského piva chyběla propagace Plzeňska. Sousední stánky nabízely totiž propagaci Ústeckého a Moravskoslezského kraje, což opět působilo trochu chaoticky.

IMG_6998

Ljubiša Nešovanovič

Manager Travel & Adventure Robinson

Vozím do Prahy turisty ze Srbska už od 90. let. Přišel jsem se na stánek podívat hlavně na to, co je u vás nového, a také si domluvit spolupráci s hotely na další sezonu.

IMG_7146

Łukasz Barłowski

Artur Travel, touroperátor Poland

U českého stánku jsem hledal hotely pro polské turisty. Jsem z cestovní kanceláře, která vozí turisty do Prahy.

U hlavního stánku mi chyběl seznam hotelů v Praze nebo v České republice.

Lucie Poštolková


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *