Jak na čínské turisty

Partnerský článek

Jen pět procent Číňanů vlastní cestovní pas a ne všichni, co ho mají, jeví zájem o návštěvu střední Evropy. Téměř pětina světové populace však žije právě v Číně, a tak i těch, kteří do střední Evropy jet chtějí, je pěkných pár milionů. Navíc Česká republika je ve střední Evropě nejnavštěvovanější, letos se u nás očekává více než 300 000 čínských turistů. Je třeba se na ně připravit, tím spíše, že mají svá specifika.

Foto: Naďa Rybárová

Foto: Naďa Rybárová

image001 (2) logoTéto potřebě vychází vstříc pražská společnost Chinese Academy, která na českém a slovenském trhu zastupuje německou COTRI, světového lídra v oblasti výzkumu čínského outgoingového turistického ruchu a analytiky chování čínských turistů. Chinese Academy, reprezentována Jiřím Posem, který v minulosti působil ve funkci ředitele Letiště Praha, a paní Simonou Svobodovou, která rovněž pracovala na pražském letišti, byla založena s cílem připravit český trh na kulturně tak odlišnou klientelu jako jsou právě čínští turisté.

Na prvním pražském workshopu, který Chinese Academy uspořádala 23. června, se účastníci z oblasti cestovního ruchu dozvěděli nejen mnoho informací, bez kterých by jen těžko docílili spokojenosti svých čínských hostů, ale navíc získali na dobu dvou let i certifikát Chinese Tourist Welcome Quality Host, který bude pro turisty zárukou kvalitních služeb.

Ve čtyřech devadesátiminutových modulech přiblížil Prof. Wolfgang Georg Artl, zakladatel a ředitel COTRI, účastníkům nejen základní fakta o čínském outgoingovém trhu, ale např. i mentalitu čínských turistů a jejich motivaci k cestování. Vysvětlil i jaké služby očekávají a proč a zabýval se i účinným marketingem.

„Čínští turisté generují vysoké tržby, cestuje jich jen pět procent a to jsou ti neúspěšnější a nejbohatší. Je třeba je podchytit a správně nasměrovat,“ říká Jiří Pos, ředitel Chinese Academy. To potvrzuje i Prof. Artl: „Čína je největší zdrojový trh, ale počty turistů jsou pro politiky, pro nás je důležité, kolik ti turisté utratí. Loni čínští turisté na cestách utratili 195 miliard dolarů, letos se očekává, že to bude 220 miliard.“

Workshop v pražském hotelu Ambassador nebyl rozhodně poslední, další budou následovat, tentokrát již plně v režii Chinese Academy. Ta od COTRI získala příslušnou licenci a účastníky budoucích workshopů, které budou pomáhat českým firmám uspět u čínských turistů, bude školit Jiří Pos se Simonou Svobodou.

Více na www.chineseacademy.cz

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *