Jak dnes uspět v cestovním ruchu?

Změna v chápání turismu je nevyhnutelná. Turismus má sloužit místním lidem a přinášet zisk do lokálních ekonomik. Těmito slovy otevřel devátý ročník Fóra cestovního ruchu v Brně světově známý popularizátor cestovního ruchu Doug Lansky.

Ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a Doug Lansky na Fóru cestovního ruchu 2019. Foto: Petr Bílek

Program letošního fóra, kterého se účastní na dvě stovky odborníků, zástupců státní samosprávy a podnikatelů, obohatila panelová diskuse na téma Strategie a inovace v cestovním ruchu i slova hlavního řečníka Douga Lanskeho. „Zkuste změnit směr, jakým o turismu přemýšlíte a co od něj očekáváte. Turismus má pracovat pro vás, ne vy pro něj,“ řekl Doug Lansky, který dnes patří mezi nejsledovanější osobnosti cestovního ruchu na světě, který mluvil i o tom, co lze v turismu považovat za úspěch, jak vzbudit pozornost návštěvníků nebo jak řídit cestovní ruch.

Podle Douga Lanskyho jsou zásady úspěchu v současném cestovním ruchu čtyři: 1. Turismus musí zlepšovat kvalitu života místních lidí. 2. Maximalizovat hospodářský přínos pro místní komunitu. 3. Chránit si své bohatství – přírodní i kulturní – neboť právě kvůli němu turisté přijíždějí. 4. Povýšit zážitek návštěvníků na novou úroveň, překvapit, inovovat, nabídnout něco, co ostatní nemají.

„V cestovním ruchu je potřeba dívat se dopředu, pružně reagovat na aktuální situaci a udržet balanc v tom, co je nejlepší pro návštěvníky a co je ještě přijatelné pro místní obyvatele,“ doplnil Jan Herget, ředitel CzechTourism. „Cílem není přilákat ještě více návštěvníků, ale maximalizovat přínosy pro lokální ekonomiku.“

Moderovaná diskuse na Fóru cestovního ruchu 2019. Zleva: Adam Vodička (Anybody.cz), Jiří Hlavenka (Kiwi.com), Viliam Sivek (Sivek Hotels), Jan Herget (CzechTourism), Jarmila Kowolowská (Grason.cz), Liz Lobo (MyStay.cz), Barbora Podhrázská (Statutární město Brno). Foto: CzechTourism.

Největší tuzemská konference, která každoročně řeší nejožehavější otázky cestovního ruchu se koná pod záštitou ministryně pro místní rozvoj Kláry Dostálové, hejtmana Jihomoravského kraje Bohumila Šimka a primátorky statutárního města Brna Markéty Vaňkové a ve spolupráci s Centrálou cestovního ruchu – Jižní Morava.

Konference je současně vyvrcholením setkání všech ředitelů čtyřiadvaceti zahraničních zastoupení CzechTourism a krajských koordinátorů a destinačních managementů. Ti před zahájením Fóra cestovního ruchu společně projednávali strategii CzechTourism nebo marketingovou spolupráci pro rok 2020.

Newsroom TTG

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..