Italská zkušenost z agroturistiky

Agriturismo Vecchio Gelso se letos v České republice poprvé představilo na veletrhu Holiday World. Nachází se v regionu Marche. Nabízí 14 pokojů a 2 apartmány a především pravou italskou atmosféru. Hlavními klienty jsou rodiny s dětmi, ale vítají zde všechny klienty jak z Itálie, tak z nejrůznějších zemí. Že se jim daří, o tom svědčí i cena ISNART v kategorii agroturistika, kde získali titul Nejlepší agroturistický podnik Itálie za rok 2007 a 2012. Ceny za kvalitu získávají poslední roky nepřetržitě.

Foto: Agriturismo Vecchio Gelso

Foto: Agriturismo Vecchio Gelso

V dubnu se Agriturismo Vecchio Gelso představilo v pražské restauraci Il Mulino. Přítomen byl osobně i majitel pan Simone Lilla, kterého jsme požádali o krátký rozhovor.

Co vaši hosté nejvíce oceňují?

Nejdůležitějším a také hodně oceňovaným aspektem naší nabídky je rozhodně poloha našeho podniku. Je obklopen krásnou krajinou s nedotčenou přírodou a přitom v blízkosti Jaderského moře i pohoří Sibillini. Každý si zde může vybrat svoji oblíbenou aktivitu. Nachází se také mezi dvěma provinciemi Fermo a Ascoli Piceno, bohatými na umělecké památky. Dalším magnetem je naše restaurace s typickými tradičními jídly připravovanými z produktů, které sami pěstujeme. Všude vládne zdravý životní styl.

V roce 2007 jsme získali oprávnění od italského sdružení celiaků, takže můžeme nabízet i bezlepkovou kuchyni s typickými jídly regionu Marche. Pro ubytování hostů slouží dvě zrekonstruované vilky, kde jsou pokoje a apartmány zařízené v rustikálním stylu a přitom komfortně vybavené. K dispozici je i vyhřívaný bazén. Máme připravenou řadu programů pro děti na naší didaktické farmě. Pro dospělé pořádáme i různé vinařské a gastronomické výlety směřující k okolním výrobcům.

 

Co je podle vás nejpodstatnější, aby se agroturistickému podniku opravdu dařilo?

Za dobrým fungováním agroturismu se skrývá hodně práce a vytrvalosti, ostatně jako v každém úspěšném podnikání. Důležité je také držet krok s vývojem a veškerými změnami. Proto naše nabídky neustále obnovujeme a rozvíjíme. Zákazníci musejí cítit, že jsme tu pro ně, pro jejich spokojenou dovolenou, připraveni udělat vše, co je v našich silách. Snažíme se ztotožnit s hosty, vcítit se do jejich myšlení, představujeme si, co bychom si na jejich místě dali k jídlu, jak bychom chtěli prožít ty dny dovolené.

Zákazník musí zažít jedinečnou a ne­opakovatelnou zkušenost a odnést si domů vzpomínky, které mu budou stále vyvolávat neopakovatelné zážitky. Důležitá je také dobrá komunikace, rychlá a dobře připravená odpověď na všechny dotazy. Máme stránky na sociálních sítích, jako jsou Facebook a Instagram. To nám umožňuje zachytit všechny připomínky a získat zpětnou vazbu. A snažit se pak vše ještě vylepšit.

Marta Jedličková

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.