IMEX Frankfurt: DMC agentury versus hotely

Odzvonilo DMC agenturám? Kdy hotely nezvládají pořádání celých kongresů? Jak to vidí hoteliéři v zahraničí a jaké jsou poslední trendy? Na to jsme se ptali účastníků veletrhu IMEX ve Frankfurtu.

Zdroj: www.imex-frankfurt.com

Zdroj: www.imex-frankfurt.com

Diskuse na téma vztahu mezi kongresovými hotely a DMC agenturami je stále žhavá. Nejinak tomu bylo na květnovém veletrhu IMEX ve Frankfurtu. Agentury si stěžují na úbytek zakázek a na přetahování klientů ze strany hotelů. Hoteliéři se brání, že občas klienti sami přicházejí se zakázkou, která obchází agentury. Snaží se tak prý ušetřit.

„Rozumím tomu, proč je pro klienty atraktivnější domlouvat se přímo s hotelem, zajímají se hlavně o nižší ceny. Ale je pravda, že concierge hotelu nemůže utáhnout celou organizaci kongresu,“ potvrdila TTG Ekaterina Tolstukha, Business Development Department, z agentury Fremad Russia – Moskva.

Ve snaze o snižování nákladů ale vznikají svízelné situace, proto se agentur zastává také řada hoteliérů. „Může se stát, že přijde klient a řekne: náš asistent zvládne vše zorganizovat. V momentě, kdy mají 500 lidí, tak zjistí, že nezvládají objednat a všechno připravit, a pak se shání agentura na poslední chvíli, což v konečném důsledku nemusí dopadnout dobře,“ vysvětlila Beyza Gödekmerdan Director of Sales&Marketing, Radisson Blu – Istanbul.

Z našich diskusí vyplynulo, že v momentě, kdy se koná kongres v menším hotelu či hotelovém řetězci, volí klienti častěji v zahraničí pomoc s organizací akce s DMC agenturou. U větších hotelů pak se snaží využít pomoci concierge, kulturních asistentů. Tomu se ale sami hoteliéři brání. Meenakshi Kumar Prabhakar, Director-Marketing, z agentury Shikhar Travels (India) Pvt. Ltd. – Dillí k tomu dodává: „Myslím, že když se sejde klient s velkým počtem účastníků,  sami hoteliéři shánějí agentury, aby zvládli tak velké množství s dobrou nabídkou. Nedělají to tedy všechny hotely.“

Proč utíkají klienti od agentur?

Když opomineme cenové hledisko, stává se, že klienti sami přecházejí k hotelům v momentě, kdy ztratili důvěru. „Setkal jsem se s problémem, že agentury neposkytovaly dostatek informací a měly přemrštěné ceny, a tak klienti sami se snažili je obejít. A tak ztratily dobré obchodní vztahy. Myslím si, že by k tomu nemělo docházet, protože DMC agentury vyvažují trh. Vztahy mezi hotely a agenturami jsou důležité, ale vždy záleží na tom, o jakou agenturu se jedná. Stejně jako u hotelů,“ doplnil Gavin Tyzack, Regional Director of Sales – MICE, Corinthia hotels – Londýn.

Všichni se tak shodují, že bez DMC agentur by kongresová turistika nebyla možná. Kromě snadného průběhu programu kongresů pomáhají také propagovat danou destinaci, kterou perfektně znají. „Jsme partneři mnoha rozdílných DMC agentur po celém světě. Vždy musíme spolupracovat velmi úzce, aby byl obchod úspěšný,“ potvrdil také Charles J. H. L. Muller, Cluster General Manager, Hilton Frankfurt Airport & Hilton Garden Inn Frankfurt Airport.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *