Hotely a Amadeus – řešení bez kompromisů

Partnerský článek

Hotelový segment je jedním z nejrychleji rostoucích odvětví cestovního ruchu. Existuje široká škála možností, jak rezervovat ubytování, a kaž­dý rok přibývají nové bez náznaku stagnace tohoto trendu v dohledné době. S tolika distribučními kanály, cenami a platebními modely se zdá být nalezení té správné volby skutečnou výzvou. Jak říká Martin Hričko, Solution Expert ze společnosti Amadeus, role kvalitních technologií pro zajištění hotelové distribuce by měla být v odstranění zbytečné komplikovanosti a v pomoci cestovním agenturám a kancelářím vytvářet ziskové a efektivní podnikání. Zeptali jsme se ho tedy, jak Amadeus jakožto lídr ve světě technologií a řešení pro cestovní ruch reaguje na tyto výzvy.

Foto: Amadeus

Foto: Amadeus

Zdá se, že jednou z cest, jak jednoduše zvýšit zisk ze zprostředkování cestovních služeb, je prodej ubytování. Jakým způsobem Amadeus v tomto směru firmám pomáhá?

Vše je o dostupnosti obsahu a jeho kvalitě. Neustále rozšiřujeme již tak bohatou nabídku hotelů, které je možné rezervovat přes naše distribuční kanály. V současnosti může cestovní konzultant přes Amadeus využít k nákupu téměř 1,5 milionu ubytovacích možností, a to vše z jednoho místa, ze svého terminálu. Vedle tradiční přímé distribuce hotelových řetězců sílí prodej přes tzv. konsolidátory – spolupracujeme s předními hráči jako HRS, GTA, Go Global, Expedia atd. Tito konsolidátoři často disponují zajímavými cenami, díky kterým mají agenti přístup k nejlepší možné nabídce, přičemž si veškerý obsah mohou přehledně zobrazit a srovnat přes jednotnou Amadeus platformu jako Hotel Plus nebo Content Inn.

Jsou tato řešení vhodná pro všechny typy cestovních agentur a kanceláří?

Ano, přestože Content Inn nabízí výhradně předplacené hotely, zatímco Hotel Plus spíše hotely placené na místě, jsou obě řešení vhodná pro všechny typy prodejců. Především proto, že v dnešní době už téměř neexistuje agentura, která by se výhradně specializovala na určitý typ klientů, a za druhé proto, že i klienti mají rozličné požadavky, kterým je třeba vyhovět.

Např. velkou výhodou Content Inn je jednotné vyúčtování – CK obdrží fakturu s ubytováním za dané období. Faktura může být v csv nebo xml formátu pro snadnou integraci s účetním systémem CK. Navíc Content Inn zúčtuje částku depozitu CK až po realizaci ubytování.

Současným trendem je mít maximum obsahu online. Jak na to Amadeus hotely reagují?

Obě řešení jsou plně integrovatelná v rámci online řešení přes Amadeus Web Services i dostupná v Symphony.Travel. Uživatelé online aplikací tedy mohou benefitovat nejenom ze stejného obsahu, jaký má k dispozici cestovní agent, ale především z možnosti plného přizpůsobení nabídky dle svých potřeb.

Poslední dotaz směřuje na platby. Víme, že ne všichni distributoři ubytování nabízejí ideální platební podmínky. Má Amadeus i na toto nějaký lék?

Ano, a zde se vracím na začátek našeho rozhovoru, kdy hovořím o naší roli pomáhat k efektivnímu a ziskovému podnikání. Využitím virtuální peněženky B2B Wallet k platbám nejenom hotelů totiž vyděláváte peníze ve formě zpětných provizí za uskutečněné platby a finance jdou přímo poskytovateli. Tudíž není třeba řešit neefektivní fakturace, garance, depozity apod.

Nově je rovněž možné využít funkci pro předplacené hotely, kdy B2B Wallet posílá automaticky fax do hotelu s číslem virtuální kreditní karty a v budoucnu zajistí přesun požadované částky na kartu těsně před platbou hotelu pro lepší cash flow management. Cestující poté nemusí nic platit na místě. Hotel virtuální kreditní kartu použije pro platbu za ubytování.

 

Děkujeme za rozhovor.

red

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..