Hosté dávají přednost technologiím před recepcí

Už jste se někdy ocitli v koncích na hotelovém pokoji? Ptali jste se přímo na recepci nebo se poradili na stránkách hotelu? Podle průzkumu každý druhý upřednostní technologie před osobním setkáním.

Ilustrační foto, Autor: Lucie Poštolková

Ilustrační foto, Autor: Lucie Poštolková

Každý druhý hotelový host, tedy celých 49 % lidí, se cítí lépe, pokud se může obrátit o pomoc prostřednictvím technologických vymožeností, než aby se šel ptát přímo na recepci. Vychází to z průzkumu AppyHotel.com.

Anketa probíhala mezi tisíci Brity, kteří pravidelně navštěvují hotely. Čtvrtina respondentů uvedla, že by si raději chatovala s recepčním, než aby musela problém řešit face to face.

„Může se zdát, že se jedná jen o manýry typické pro Brity, ale ve skutečnosti mobilní telefony, tablety a další platformy využívající internet šetří čas zákazníkům i hoteliérům. Navíc se konfrontaci chtějí vyhnout hoteloví hosté i pracovníci hotelu, raději tak sáhnou po možnosti řešit žádosti na dálku,“ uvedla Isabella Glendinning, VP Sales and Marketing Europe z AppyHotel.com.

Další průzkum od společnosti Accor Group ukazuje na skutečnost, že 36 % evropských obchodníků si stahuje hotelové rezervační aplikace a téměř polovina vždy nebo občas sdílí své názory na sociálních médiích.

Responzivní design: dnešní trend ve tvorbě webů

Oproti dřívějšímu přístupu, kdy se pro mobilní zařízení vytvářely oddělené verze webů, využívá responzivní design pouze jednu základní verzi webu, ve které se prvky přeuspořádávají a přizpůsobují obrazovce návštěvníka, který na web přistupuje. Pro provozovatele webu to má tu výhodu, že se aktualizace webu provádějí na jednom místě. Výhodou pro uživatele je to, že dostává optimalizovanou a snadno použitelnou verzi webu aže se na web dívá z libovolného zařízení.

Trend nástupu mobilních zařízení je neodvratitelný. „V Americe již na web přistupuje skrze tablety a mobilní telefony 40 % návštěvníků. V Česku je přístupů méně, ale každým měsícem rapidně stoupají a stejně jako u dalších obdobných trendů je i zde zřejmé, že je pouze otázkou času, kdy Česká republika tato zahraniční čísla dožene. Je tedy na každém provozovateli, zda tento trend nástupu mobilních zařízení začne vnímat již nyní, nebo počká a později se bude snažit dohnat ujíždějící vlak,“ řekl Jan Pivoňka ze společnosti Giant Interactive.

A jaká je situace u nás? Pokud se podíváme na využívání mobilních zařízení a webových stránek, není podle statistiky 98 % firemních webových stránek optimalizováno pro mobilní zařízení, uvedl to server Podnikatel.cz.

„Ve statistikách spíše používáme výzkumy a trendy ze zahraničí. Českých je zatím poskrovnu,“ uvedl pro TTG Aleš Kubica, obchodní a IT manažer ze společnosti Drosera. Podle něj nejčastěji zákazníci v Česku používají mobily pro rezervace vstupenek, letenek, ubytování a nákup v e-shopech.

„Z mého pohledu ubytovatelé IT trendy moc neřeší. Jako příklad mohu uvézt jednoho z našich klientů, který provozuje 16 hotelů v Praze. Každý hotel má webové stránky, ale pouze jedny jsou optimalizovány pro zobrazení na mobilu,“ dodal Aleš Kubica.

lp

Jeden komentář

  1. Pokud je to pravda, tak je se světem něco špatně. O pomoc je snad lépe žádat v osobním kontaktu než „pomocí technologií“.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *