Holiday World 2013 očima vystavovatelů

Jak hodnotí zahraniční centrály veletrh Holiday World? Některým chyběla spolupráce s CK a propracovaný doprovodný program. Organizátor by se měl zaměřit zvlášť na mladé lidi.

Holiday World 2013

Holiday World 2013

 

S jakými nejčastějšími a nejkurióznějšími dotazy se na Vás obraceli návštěvníci veletrhu Holiday World (a liší se dotazy podle věku tazatelů)?

Klára Badinková – Najčastejšie boli otázky návštevníkov ohľadom dovolenky na horách a aquaparkoch, čo sú tradičné produkty požadované zo strany českej klientely. Niektorí návštevníci sa pýtali na cenové relácie na Slovensku po zavedení EUR a na to, ako sa pohybujú ceny za pobyt na Slovensku. Medzi najkurioznejšie požiadavky patrili otázky smerujúce na prezentačné predmety s logom Slovenska, po ktorých je na veľtrhoch v Čechách vždy dopyt.

Zuzana Zwiebel – Snad nejkurióznější byl manželský pár, který si na stánek přišel rozsoudit hádku o tom, která je nejvyšší hora Keni.

Klaudio Stojnić – Vzhledem k tomu, že Češi důkladně znají Chorvatsko, návštěvnici našeho stánku se na nás většinou obracejí s konkrétními dotazy, jež se týkají konkrétního letoviska, například, kde můžou v konkrétním městě zavést do vody loďku apod. Nejkurióznější dotaz tohoto roku byl, jestli se Chorvatsko nachází v Karibiku.

Karla Svobodová – Dotazy se liší dle věku tazatelů. Byly to otázky typu, zda Malta patří pod Baleárské ostrovy. Zda je možné projet ostrov Malta za jediný den, když má 30 km na délku. Pochopitelně lidé žádali suvenýry a další předměty. Návštěvníci se také zajímali o historii ostrovů, kulturu a o zajímavá místa.

Svatava Slaběnáková – V letošním roce jsme byli příjemně překvapeni dotazy návštěvníků veletrhu Holiday World. Ptali se hodně na konkrétní věci, je vidět, že Češi se o Tunisko zajímají, o jeho památky a historii, také bylo hodně dotazů týkajících se golfu a golfových hřišť v Tunisku.

Leila Boasier-Budecker – Nejkurióznější byla asi otázka, jestli se dá v Dominikánské republice lyžovat. Samozřejmě že ano, lyže vám zapůjčí velmi často přímo v hotelu. Budou to však vodní lyže.

 

Hodnotíte svou účast na HW jako užitečnou více pro podporu destinace nebo pro individuální či skupinovou turistiku?

Klaudio Stojnić – Chorvatsko má jako destinace privilegium, že se dosud těší trvalému zájmu českých turistů. Účast na veletrhu využíváme k podpoře destinace jak pro individuální, tak i pro skupinovou turistiku.

András Szirányi – Letos jsme z hlediska četnosti kontaktů s odborníky pocítili silněji 1. den odborných dnů a také sobotu jako 1. den dnů pro veřejnost. Jsme rádi, že jsme se sešli s řadou CK, které mají tradičně v programu Maďarsko, ale že jsme měli také příležitost setkat se i s „novými zájemci“, a že tak můžeme společně s nimi propagovat a podporovat jak individuální, tak skupinovou turistiku a tím celou destinaci Maďarsko. S naší letošní účastí na veletrhu jsme spokojeni a její užitečnost se, jak věříme, prokáže v příznivém příjezdu hostů z ČR, kteří jsou v Maďarsku velmi rádi a vstřícně přijímáni.

Leila Boasier-Budecker – Naše účast na veletrhu Holiday World je velkým přínosem v obou výše uvedených ohledech. Dominikánská republika poskytuje veškeré potřebné vybavení pro skupinovou turistiku, která je stále populárnější. To si uvědomují také hotelové řetězce a incomingové agentury z Dominikánské republiky: letos se k naší expozici přidalo pět spoluvystavovatelů.

Daphnée Germanier – Přínos veletrhu vidím zvláště v setkávání s touroperátory a cestovními kancelářemi k propagaci regionu Valais. Zároveň jezdíme na veletrh pro oživení kontaktů.

Martha Kammerer – Pro Italskou národní turistickou centrálu je to obecně propagace turistické nabídky Itálie. Pro naše spoluvystavovatele, jako jsou italské regiony nebo turističtí operátoři, je to především přímý kontakt s touroperátory a jednotlivými turisty.

Karla Svobodová – Ano, myslím si, že prezentace na veletrhu Holiday World je pro Maltskou centrálu CR užitečná. Je důležitá pro odborníky i pro veřejnost. V době internetu je stále dost lidí, kteří se jdou na veletrh inspirovat pro svoji dovolenou a nabrat informace a letáky o destinacích. Bohužel účast turistických centrál byla letos daleko nižší.

Sylva Santarová – BVI nikdy nebudou patřit k destinacím s masovou turistikou. Pokud však ke skupinové turistice počítáme jachtařské týmy, pak jsme ji podpořili stejně jako turistiku individuální včetně svatebních cest. Jsme rádi, že se nám i mezi českými turisty podařilo BVI profilovat jako aktivní i relaxační místo dovolené, i když ten první aspekt převládá. V roce 2005, kdy jsme se veletrhu účastnili poprvé, byly BVI zemí zcela neznámou, ale od té doby si je oblíbilo již mnoho Čechů a někteří sem jezdí opakovaně.

Thomas Hoffmann – Spolupracuji se Švýcarskou turistickou centrálou velmi úzce a to je důvod, proč jsem navštívil pražský veletrh. Setkávám se s našimi klienty (touroperátory) a tímto způsobem podporuji marketing Švýcarska. Zároveň se snažím představovat jednoduché cestování Švýcarskem a také skupinu FIT.

 

Jak byste veletrh vylepšili v příštím ročníku (za sebe i organizátory akce)?

András Szirányi – Jako dlouholetí vystavovatelé veletrhu HW víme, že není jednoduché vylepšovat jeho podmínky, neboť souvisejí s mnoha více či méně ovlivnitelnými faktory, a tak si můžeme jen přát, aby byl ten příští alespoň stejně úspěšný jako ten letošní.

Leila Boasier-Budecker – Letošní ročník Holiday World považujeme opět za velmi úspěšný. Nepochybně je to pro nás nejdůležitější veletrh v ČR, a to nejen kvůli kontaktu s veřejností, ale také s profesionály cestovního ruchu, pro které připravujeme prezentaci destinace. Organizátorům bychom doporučili připravit pro vystavovatele ve dnech pro odbornou veřejnost určitý druh on-line diáře, kde by si zájemci mohli domluvit s vystavovatelem schůzku. Využili bychom tak lépe návštěvy profesionálů.

Klára Badinková – Myslím, že by návštevníkov veľtrhu potešil doplnkový sprievodný program, ktorý by mohol zaujať cielenejšie návštevníkov veľtrhu. Jednalo by sa o prezentácie jednotlivých destinácií na hlavnom pódiu: hudobná produkcia, gastronomické degustácie, súťaže a vedomostné kvízy s možnosťou získať pobytové ceny v jednotlivých destináciách.

ODPOVÍDALI:

Svatava Slaběňáková, Tuniský národní úřad pro cestovní ruch

Svatava Slaběňáková, Tuniský národní úřad pro cestovní ruch

Martha Kammerer, ENIT/Itálie

Martha Kammerer, ENIT/Itálie

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *