Hipster není nádavka, ale inspirace

Slyšeli jste někdy slovo hipster? Ačkoli se jeho původ řadí někam do 40. let minulého století, u nás není příliš frekventované a při jeho vyslovení mnozí z nás znejistí. Pravda je, že leckdy jsou i jeho slovníkové výklady rozdílné, ale v principu jde o mladého člověka, který jde nějakým způsobem „proti proudu“ a vytváří si svůj vlastní styl.

Foto: www.acehotel.com/newyork

Foto: www.acehotel.com/newyork

Pro tuto subkulturu otevřel v roce 1999 v americkém Seattlu první hotel nedávno zesnulý Alex Calderwood, autor přelomového hotelového konceptu, který vnesl do oboru nové a neotřelé nápady. Dnes jsou jím inspirované hotely k vidění nejen v Americe, ale i ve Velké Británii, Francii, Německu či v Maroku.

Co mají společné? Nabízejí ubytování za relativně nízké ceny ve výjimečném prostředí. Velmi často se jedná o recyklaci historických budov, při které je prioritou zachování designových prvků a charakteru původní stavby, jako příklad mohou sloužit přestavěné továrny, dílny nebo třeba bývalá ubytovna pro přístavní dělníky. Industriální nádech, který nezakrývá, ale naopak zdůrazňuje vnitřnosti budov, v interiérech se užívá retro nábytek a umění, v hotelových restauracích je podáváno lokální jídlo a nápoje s důrazem na malé dodavatele, nutností jsou stoly pro společné stravování a hodně míst, kde se dá pracovat na laptopu.

Často se v hotelových prostorách pořádají zvláštní akce a umělecké instalace, které podporují místní umělce, muzikanty a tvůrce. Při výběru personálu se staví na lidech, kteří jsou vzdělaní a vyznají se v kultuře, zajímavostí je, že plnovousy a tetování jsou pro přijetí zaměstnanců plusem. V hipsterských hotelech se rovněž rádi zaměřují i na místní klientelu, která jednak přináší zisky, jednak návštěvníkům umožňuje více se ponořit do místního koloritu.

Celá filozofie vychází z poznání, že hotely již dnes nemohou být jenom místem pro přespání, ale musejí nabízet i svébytné zážitky. Prostředí je záměrně neokázalé, přitažlivě zvláštní a především důsledně autentické. Už Calderwood proto své hotely ozvláštňoval například tím, že na pokojích v portlandském Ace Hotelu mají hosté gramofony, na nichž mohou mixovat hudbu, v New Yorku jsou hotelovým návštěvníkům k dispozici kytary, atmosféra zkrátka připomíná propojený svět barů, restaurací, hotelu a obchodů.

I u nás se snažíme oslovit klienty všech sociálních skupin a zájmových kategorií, třeba se někdo vydá i touto cestou.

ln

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *