Fúzí s CK Nemo & Selecta jsme získali nejen novou klientelu

Říká Marek Plášil, výkonný ředitel cestovní kanceláře OK-TOURS, se kterým jsme hovořili o tom, jaká pozitiva jeho cestovní kanceláři přineslo nedávné převzetí CK Nemo & Selecta.

Foto: OK-TOURS

Fúze s cestovní kanceláří Nemo & Selecta proběhla teprve nedávno. Co k ní vedlo?

Ta fúze se nabízela. Majitelé Nemo & Selecta se rozhodli, že už nechtějí působit v cestovním ruchu, a oslovili partnery v Travel Alliance, které jsme my i Nemo & Selecta členy, s nabídkou prodeje. Rozhodli jsme se, že Nemo koupíme, čímž nejen posílíme OK-TOURS, ale také zachováme kontinuitu Travel Alliance tak, jak je. Fúze byla oficiálně provedena 1. července a k tomu datu značka Nemo & Selecta přestala existovat.

Ač se činnost vašich dvou cestovních kanceláří v mnohém překrývala, např. pokud jde o služby v oblasti letenek a služebních cest, fúze vaše portfolio mírně rozšířila. Jaké nové služby teď OK-TOURS nabízí?

Přibyly nám „leisure“ zájezdy, které jsme dříve nedělali. Stále je ale nabízíme pod značkou Nemo Zájezdy, zrovna tak jako golfové zájezdy nabízíme stále pod značkou Nemo Golf. V OK-TOURS jsme se výjezdovému cestovnímu ruchu sice věnovali i před fúzí, nicméně zpravidla pro korporátní klientelu v podobě incentivních cest, případně pak formou na míru šitých jednotlivých cest. CK Nemo & Selecta jsme přitom převzali se všemi zaměstnanci, a ti dělají obvykle to, co doposud, jen pod jiným jménem zaměstnavatele. Právě teď se soustřeďujeme hlavně na analýzy a sjednocování procesů v naší rozšířené cestovce, neboť způsob práce se přece jen firma od firmy liší, fúze není mezi dvěma zcela identickými entitami a je třeba vše dokonale sladit a sjednotit.

Co považujete za největší přínosy fúze?

Jednak jsme získali nové zkušené kolegy, kteří jsou opravdovými experty ve svém oboru. Dalším pozitivem je rozšíření klientely, protože jsme s pořízením CK Nemo & Selecta samozřejmě získali i její klienty. Je to mimochodem už druhé rozšíření naší klientely za posledních pár let, před asi čtyřmi lety jsme převzali klienty cestovní kanceláře Japan Travel, která utlumovala svou činnost. Za asi největší pozitivum však považuji to, že nám fúze naservírovala odpověď na otázku, zda expandovat na Moravu. My jsme o otevření vlastní kanceláře na Moravě už dlouho uvažovali. Myslíme si totiž, že moravský trh nám nabízí v oblasti služeb pro korporátní klientelu, a to je, co děláme především, více možností než ten „přehuštěný“ pražský a vlastně celý český. Spojením s CK Nemo & Selecta jsme získali pobočku v Ostravě, tím máme svou otázku jasně zodpovězenou. A jsme tomu velice rádi. V neposlední řadě pak některé potřeby obou cestovek, nutné pro jejich chod, jsou shodné, a můžeme je tedy sdílet. Například máme společnou účtárnu, přitom jsme jako dvě firmy bývali pochopitelně servisováni každá vlastní účtárnou. A takovýchto synergických položek se najde víc.

Plánujete v blízké budoucnosti nějaká další spojení?

Zatím rozhodně ne. OK-TOURS touto fúzí narostla, a jak už jsem řekl, teď je třeba všechny procesy ve firmě sladit a soustředit se na rozvoj a zužitkování všech pozitivních důsledků tohoto kroku a příležitostí, které nám to otevírá. A to nejen dovnitř, ale i ven, vůči nově nabité klientele. Která změnu v čerpaných službách buďto nezaznamená vůbec, nebo jako změnu k lepšímu, neboť máme některé služby navíc, jako třeba fungování v režimu 24/7. Každopádně si myslím, že na nějakou dobu jsme s rozšiřováním saturováni.

Děkuji za rozhovor.

Naďa Rybárová

 

 

 

 

 

 

Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..