Francouzi jsou světovou jedničkou nejen v příjezdovém turistickém ruchu, ale také s průměrnými 37 dny placeného volna! Na jakých turistických portálech se nejčastěji pohybují? O jaká turistická témata se zajímají? O tom hovořil Filip Votava, ředitel francouzského zahraničního zastoupení agentury CzechTourism na Travel Trade Day.
Mezi velmi oblíbené cesty Francouzů patří tematické cesty za milníky historie. Minulý rok se tak jednalo o kulatá výročí z první a druhé světové války 1914 a 1944, kdy se zájem zvedl o 42 %, uvedl Filip Votava na dopoledním semináři v rámci Travel Trade Day. Propojení s francouzským trhem nahrávají nová letecká spojení s Prahou: Bordeaux (Volotea) Paris Orly (Transavia). Jedná se zatím i o lince do Toulouse.
Francouzi a dovolená
- Průměrně mají 37 dní placeného volna (25 zákonné minimum + „RTT“)
- Pokles odjezdů na dovolenou v minulých letech.
- TO zaznamenávají v roce 2014 meziroční pokles 7,5 %.
- 2015 poprvé nárůst od roku 2008.
- +12 % odjezdů na dovolenou do zahraničí (Kypr + 198%, Portugalsko +93%)
- Většina Francouzů tráví hlavní dovolenou ve Francii.
- Ze zahraničních destinací na prvním místě Španělsko následované Itálií.
- 27 % Francouzů odjíždí na dovolenou do zahraničí.
- Nárůst popularity „City Breaks“ (polovina ale zůstává ve Francii).
Charakteristika francouzských turistů
- Většina Francouzů cestuje do ČR letecky a individuálně (72 %)
- Nejpočetnější skupinu tvoří lidé do 26 let a lidé v produktivním věku (dohromady 77 procent všech francouzských návštěvníků).
- Relativně malý počet seniorů
- Preference čtyř a pěti hvězdičkových hotelů.
- Velký zájem o lokální gastronomii,
- Praha v oblibě celoročně. Zbytek ČR hlavně v létě v rámci poznávacích pobytů po celé střední Evropě.
- Požitkáři – zájem o dobré jídlo, pití a wellness.
On-line turismus vývoj v miliardách Eur
2006 – 4,2 miliardy
2007 – 5,3 miliardy
2008 – 7 miliardy
2010 – 9,6 miliardy
2012 – 11, 7 miliardy
2013 – 12,4 miliardy
E-tourism je nejobjemnější kategorií e-commerce. Podíl cca 40 %
- 63 % Francouzů si připravuje dovolenou na základě on-line informací.
- 45 % Francouzů, kteří jedou na dovolenou kupují dovolenou nebo její část přes internet (přes 14 milionů osob)
Top 20 destinací na francouzském vyhledávači Google 10. – 17. 5. 2015 | ||
Pořadí | Destinace | Meziroční nárůst |
1. | Francie | 17,84 % |
2. | Španělsko | 28,49 % |
3. | Itálie | 28,56 % |
4. | USA | 9,30 % |
5. | Velká Británie | 15,39 % |
6. | Německo | 20,03 % |
7. | Řecko | 33,8 % |
8. | Maroko | 2,41 % |
9. | Portugalsko | 32,45 % |
10. | Belgie | 17,42 % |
11. | Nizozemsko | 32,89 % |
12. | Švýcarsko | 9,96 % |
13. | Nepál | 2834,28 % |
14. | Thajsko | 16,14 % |
15. | Turecko | 5,65 % |
Nejnavštěvovanější stránky e-tourisme | ||
Pořadí | Stránka | Unikátní návštěvníci za měsíc |
1. | Voyages-Sncf.com | 6 940 000 |
2. | Booking.com | 4 088 000 |
3. | Air France | 1 927 000 |
4. | Lastminute,com – TS | 1 757 000 |
5. | Opodo | 1 332 000 |
6. | Voyage Prive | 1 302 000 |
7. | dDreams | 1 264 000 |
8. | easyJet | 1 222 000 |
9. | GO Voyages | 1 060 000 |
10. | Hotels.com | 1 043 000 |
Turismus ve Francii obecně
- 84,7 milionů turistů evidují ve Francii za rok 2013
- Paříž 47 milionů (2. Místo má Londýn s 35 miliony turistů)
- Turismus generuje 7 HDP%
- Do roku 2030 se odhaduje, že by se měl počet turistů ve Francii narůst na 100 milionů turistů do roku 2030.
- Francie je světová jednička v příjezdovém turismu.
- Počet turistů se ve Francii zvýšil o 2% v roce 2013 oproti předchozímu roku. Stejně tak se zvýšil ve stejném období počet přenocování o 46 %.
Zdroj: Prezentace Filipa Votavy, ředitele zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Francii.
Lucie Poštolková
Poslední komentáře