Francouzský trh: Více než polovina turistů kupuje dovolenou na internetu

Francouzi jsou světovou jedničkou nejen v příjezdovém turistickém ruchu, ale také s průměrnými 37 dny placeného volna! Na jakých turistických portálech se nejčastěji pohybují? O jaká turistická témata se zajímají? O tom hovořil Filip Votava, ředitel francouzského zahraničního zastoupení agentury CzechTourism na Travel Trade Day.

Ilustrační Foto Zdroj: Shutterstock

Ilustrační Foto Zdroj: Shutterstock

Mezi velmi oblíbené cesty Francouzů patří tematické cesty za milníky historie. Minulý rok se tak jednalo o kulatá výročí z první a druhé světové války 1914 a 1944, kdy se zájem zvedl o 42 %, uvedl Filip Votava na dopoledním semináři v rámci Travel Trade Day. Propojení s francouzským trhem nahrávají nová letecká spojení s Prahou: Bordeaux (Volotea) Paris Orly (Transavia). Jedná se zatím i o lince do Toulouse.

 

Francouzi a dovolená

  • Průměrně mají 37 dní placeného volna (25 zákonné minimum + „RTT“)
  • Pokles odjezdů na dovolenou v minulých letech.
  • TO zaznamenávají v roce 2014 meziroční pokles 7,5 %.
  • 2015 poprvé nárůst od roku 2008.
  • +12 % odjezdů na dovolenou do zahraničí (Kypr + 198%, Portugalsko +93%)
  • Většina Francouzů tráví hlavní dovolenou ve Francii.
  • Ze zahraničních destinací na prvním místě Španělsko následované Itálií.
  • 27 % Francouzů odjíždí na dovolenou do zahraničí.
  • Nárůst popularity „City Breaks“ (polovina ale zůstává ve Francii).

 

Charakteristika francouzských turistů

  • Většina Francouzů cestuje do ČR letecky a individuálně (72 %)
  • Nejpočetnější skupinu tvoří lidé do 26 let a lidé v produktivním věku (dohromady 77 procent všech francouzských návštěvníků).
  • Relativně malý počet seniorů
  • Preference čtyř a pěti hvězdičkových hotelů.
  • Velký zájem o lokální gastronomii,
  • Praha v oblibě celoročně. Zbytek ČR hlavně v létě v rámci poznávacích pobytů po celé střední Evropě.
  • Požitkáři – zájem o dobré jídlo, pití a wellness.

 

On-line turismus vývoj v miliardách Eur

2006 – 4,2 miliardy

2007 – 5,3 miliardy

2008 – 7 miliardy

2010 – 9,6  miliardy

2012 – 11, 7 miliardy

2013 – 12,4 miliardy

 

E-tourism je nejobjemnější kategorií e-commerce. Podíl cca 40 %

  • 63 % Francouzů si připravuje dovolenou na základě on-line informací.
  • 45 % Francouzů, kteří jedou na dovolenou kupují dovolenou nebo její část přes internet (přes 14 milionů osob)

 

Top 20 destinací na francouzském vyhledávači Google 10. – 17. 5. 2015
Pořadí Destinace Meziroční nárůst
1. Francie 17,84 %
2. Španělsko 28,49 %
3. Itálie 28,56 %
4. USA 9,30 %
5. Velká Británie 15,39 %
6. Německo 20,03 %
7. Řecko 33,8 %
8. Maroko 2,41 %
9. Portugalsko 32,45 %
10. Belgie 17,42 %
11. Nizozemsko 32,89 %
12. Švýcarsko 9,96 %
13. Nepál 2834,28 %
14. Thajsko 16,14 %
15. Turecko 5,65 %

 

Nejnavštěvovanější stránky e-tourisme
Pořadí Stránka Unikátní návštěvníci za  měsíc
1. Voyages-Sncf.com 6 940 000
2. Booking.com 4 088 000
3. Air France 1 927 000
4. Lastminute,com – TS 1 757 000
5. Opodo 1 332 000
6. Voyage Prive 1 302 000
7. dDreams 1 264 000
8. easyJet 1 222 000
9. GO Voyages 1 060 000
10. Hotels.com 1 043 000

 

Turismus ve Francii obecně

  • 84,7 milionů turistů evidují ve Francii za rok 2013
  • Paříž 47 milionů (2. Místo má Londýn s 35 miliony turistů)
  • Turismus generuje 7 HDP%
  • Do roku 2030 se odhaduje, že by se měl počet turistů ve Francii narůst na 100 milionů turistů do roku 2030.
  • Francie je světová jednička v příjezdovém turismu.
  • Počet turistů se ve Francii zvýšil o 2% v roce 2013 oproti předchozímu roku. Stejně tak se zvýšil ve stejném období počet přenocování o 46 %.

Zdroj: Prezentace Filipa Votavy, ředitele  zahraničního zastoupení agentury CzechTourism ve Francii.

Lucie Poštolková

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.