Francie se představila střední Evropě

Workshopy zahraničních destinací mají různou podobu. Až do loňska zástupci francouzských destinací objížděli země střední Evropy. Nový způsob prezentace na jednom místě, kam naopak přijíždějí touroperátoři střední Evropy a některých dalších evropských zemí seznámit se s francouzskou nabídkou, slavil úspěch. Potvrzuje to i ředitelka vídeňské kanceláře Atout France paní Corinne Foulquier v rozhovoru pro TTG (viz str. 19). Zeptali jsme se však i dalších účastníků jak na francouzské, tak na české straně.

07-01

Foto: K. Schiffl

Tereza Wicherková, zástupce vídeňské kanceláře Atout France v Praze

07-02Letošního druhého ročníku francouzského workshopu French Rendez-Vous se z České republiky a Slovenska zúčastnilo celkem 27 cestovních kanceláří a agentur napříč produktovým spektrem.

Oproti loňsku celkově narostl počet partnerů právě z lyžařských středisek, celkem jich přijelo 19. Početnou kategorií byli také zástupci turistických destinací z celé Francie – mj. také z Korsiky a ostrova Réunion. Skladbu francouzských partnerů samozřejmě doplnili ubytovatelé, správci pamětihodností a historických památek i dopravci.

Přítomní produkt manažeři ocenili zejména to, že kromě dohody cen na další sezonu a uzavření kontraktů nabídli francouzští partneři také řadu nových produktů. Pro všechny přítomné byla velkým přínosem i osobní setkání v příjemné atmosféře, pro mnohé i po několika letech.

 

07-04Michal Šubrt,  EUROSKI.CZ, s. r. o.

Tím nejpozitivnějším na letošním workshopu French Rendez Vous France byl dostatečný prostor pro jednání – oproti loňsku navýšený o jeden půlden, kdy každý mohl stihnout jednání s libovolným počtem francouzských partnerů. Naše CK se zabývá především zimními pobyty, a tak pro mě byla zajímavá setkání se všemi zástupci lyžařských středisek i ubytovatelů. S některými jsme na místě podepsali smlouvu na příští zimní sezonu. Zajímavé byly i diskuse o organizaci příští zimní sezony. Strategicky důležité byly po nás i informace o finančním zdraví potenciálních partnerů (např. problémy společnosti Safra résidences a Sermont působících převážně ve středisku Risoul). Velmi dobře byl organizován i galavečer s doprovodnými akcemi. Pobavil například francouzský kvíz, který prověřil znalosti o Francii s bodovým ohodnocením, jež bylo možné poté použít při dražbě nabízených pobytů ve Francii. French Rendez-Vous France byl prozatím pro mě jeden z nejdůležitějších i nejlépe organizovaných workshopů letošního roku.

07-05Libuše Benačková,  CK Bena Tour, s. r. o.

Organizace celého workshopu byla velmi dobrá. Fungovaly schůzky sjednané předem, takže nenastávaly fronty u určitých vystavovatelů a byl i dostatek času se sejít s dalšími partnery. Výhodou Vídně jako místa konání workshopu je, že odpadají mezi účastníky ti, kteří přímo zájezdy do Francie neorganizují, přicházejí spíše ze zvědavosti a nejsou přínosem pro francouzské partnery.

Na druhou stranu mne udivilo, že někteří partneři z francouzských horských středisek neměli připraveny ceny, ale vysvětlovali, že pokud budeme mít konkrétní požadavek, najdeme je na jejich webových stránkách. Pokud chceme tyto lyžařské pobyty nabízet, musíme mít ceny dopředu, jinak to nemá význam. Co se týká cenových nabídek, tak se domnívám, že ceny se přes celkovou krizi v cestovním ruchu zvedají.

Jelikož zájezdy do Francie pořádám již 24 let, ráda jsem se sešla s partnery, se kterými spolupracuji, ale uvítala jsem i nové partnery, jejichž nabídky využiji.

Workshop hodnotím velmi pozitivně, panovala velmi přátelská atmosféra, francouzští partneři zorganizovali při slavnostním večeru zajímavou soutěž. Přínosné je i to, že při této organizaci si zde mohou i cestovní kanceláře z České republiky vyměnit své zkušenosti a produkty.

07-03

Corinne Foulquier, ředitelka vídeňského zastoupení Atout France, a Bruno James, ředitel CRT PACA-DR, zahájili slavnostní večer. Foto: K. Schiffl

 

Z ohlasů na French Rendez-vous France

Céline Casanova, manažer zahraničních trhů Agence du Tourisme de la Corse

Jako vždy, i tentokrát jsme zaznamenali silný zájem českých touroperátorů o Korsiku. Zejména o pobyty s aktivitami v přírodě, jako jsou kanoistika, horolezectví, trekking. Zároveň byl velký zájem i o návštěvu vinných sklepů a degustace. V oblasti ubytování jsme až dosud registrovali požadavky většinou na 2–3hvězdičková zařízení. Tentokrát se objevily i ty směřující k vyšším kategoriím, k hotelům či penzionům de charme i ke 4hvězdičkovým hotelům. Úplnou novinkou byly dotazy na možnosti incentivní turistiky. S českými trhem spolupracujeme již 15 let. Česká klientela spolu s rakouskou patří k našim nejlepším zákazníkům ve střední Evropě. Jsou zde skupiny klientů, které k nám přitahuje pestrost nabídky, hory i moře, přímořské lázně, zachovalá příroda, témata, která se mohou i vzájemně doplňovat.

 

Marta Jedličková

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *