FlixBus vstupuje na trh vnitrostátní autobusové přepravy

Německý autobusový dopravce FlixBus se rozhodl rozšířit své aktivity a spustí vlastní české vnitrostátní linky. Jeho zelené autobusy propojí nejprve od 17. srpna Prahu s Brnem, Českými Budějovicemi a Karlovými Vary, poté od 3. září Prahu s Plzní a Libercem.

Foto: archiv Flixbus

Nově tak budou moci klienti FlixBusu cestovat na pěti linkách do sedmnácti českých měst a společnost se netají svými ambicemi stát se v průběhu příštích měsíců nejsilnějším autobusovým dopravcem na českém trhu.

„Od 17. srpna začneme s provozem na vnitrostátních linkách v České republice. Propojíme 17 českých měst a hned od začátku nasadíme vysoký počet spojů. V některých případech budou intervaly mezi odjezdy jen 30 minut,“ říká Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Českou republiku a Slovensko, a dodává: „Nově spuštěné linky jsou pouze začátek. Naším cílem je být do roku 2018 jedničkou na klíčových linkách a postupně zapojit do naší zelené sítě celou Českou republiku.“

FlixBus sází od počátku na vysoký počet spojů, takže například na nejfrekventovanější lince z Prahy do Brna budou moci zákazníci volit z 28 spojení denně, 19 z nich budou spoje vnitrostátní, zbylé pak jsou mezinárodní, které mají Brno jako svou zastávku na trase.

S prvními přeshraničními linkami z Prahy začal FlixBus již v roce 2014 a během následujících let neustále rozšiřoval počet destinací v evropské síti. Praha je tak již nyní hlavním dopravním uzlem v regionu střední Evropy a propojuje české hlavní město se stovkami destinací ve 26 zemích.

 

Spolupráce FlixBusu s lokálními dopravci

Model podnikání společnosti FlixBus je založen na unikátní spolupráci s regionálními autobusovými partnery, kteří pro ni jezdí vlastními autobusy. V Evropě spolupracuje FlixBus již s 250 autobusovými partnery, u nás od počátku působení v ČR spolupracuje FlixBus s pražskou společností Umbrella Coach & Buses s.r.o. Ta ze své flotily 127 autobusů vyčlenila výhradně pro FlixBus již přes 90 vozů a podle jejího majitele a ředitele Pavla Steinera je připravena počty autobusů i nadále navyšovat.

„Díky naší spolupráci se setkává unikátní technologie a know-how FlixBusu s tradicí a kvalitou českých autobusových přepravců,“ říká k tomu Pavel Prouza. FlixBus se stará o technologii, lístky, kvalitu, vztahy se zákazníky, plánování, stejně jako o marketing a prodej. Dnes provozuje 200 tisíc spojů denně do 12000 destinací a vedle mezinárodních linek zatím vybudoval národní sítě v Německu, Rakousku, Francii, Itálii, Nizozemsku, Dánsku a Chorvatsku.

 

Žlutá versus zelená

FlixBus vstupem do vnitrostátních autobusových linek nejvíce ovlivní žluté spoje RegioJet a podnikání Radima Jančury, který byl dosud tím, kdo ovládal český trh a bojoval pouze s českou konkurencí. Nyní stojí poprvé proti zahraničnímu rivalovi. Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj je nicméně optimistický: „Konkurence se určitě nebojíme, je normální součástí trhu. Nicméně nebudeme nečinně přihlížet a uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny.“

Lenka Neužilová

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *