FlixBus vstupuje na trh vnitrostátní autobusové přepravy

Německý autobusový dopravce FlixBus se rozhodl rozšířit své aktivity a spustí vlastní české vnitrostátní linky. Jeho zelené autobusy propojí nejprve od 17. srpna Prahu s Brnem, Českými Budějovicemi a Karlovými Vary, poté od 3. září Prahu s Plzní a Libercem.

Foto: archiv Flixbus

Nově tak budou moci klienti FlixBusu cestovat na pěti linkách do sedmnácti českých měst a společnost se netají svými ambicemi stát se v průběhu příštích měsíců nejsilnějším autobusovým dopravcem na českém trhu.

„Od 17. srpna začneme s provozem na vnitrostátních linkách v České republice. Propojíme 17 českých měst a hned od začátku nasadíme vysoký počet spojů. V některých případech budou intervaly mezi odjezdy jen 30 minut,“ říká Pavel Prouza, ředitel společnosti FlixBus pro Českou republiku a Slovensko, a dodává: „Nově spuštěné linky jsou pouze začátek. Naším cílem je být do roku 2018 jedničkou na klíčových linkách a postupně zapojit do naší zelené sítě celou Českou republiku.“

FlixBus sází od počátku na vysoký počet spojů, takže například na nejfrekventovanější lince z Prahy do Brna budou moci zákazníci volit z 28 spojení denně, 19 z nich budou spoje vnitrostátní, zbylé pak jsou mezinárodní, které mají Brno jako svou zastávku na trase.

S prvními přeshraničními linkami z Prahy začal FlixBus již v roce 2014 a během následujících let neustále rozšiřoval počet destinací v evropské síti. Praha je tak již nyní hlavním dopravním uzlem v regionu střední Evropy a propojuje české hlavní město se stovkami destinací ve 26 zemích.

 

Spolupráce FlixBusu s lokálními dopravci

Model podnikání společnosti FlixBus je založen na unikátní spolupráci s regionálními autobusovými partnery, kteří pro ni jezdí vlastními autobusy. V Evropě spolupracuje FlixBus již s 250 autobusovými partnery, u nás od počátku působení v ČR spolupracuje FlixBus s pražskou společností Umbrella Coach & Buses s.r.o. Ta ze své flotily 127 autobusů vyčlenila výhradně pro FlixBus již přes 90 vozů a podle jejího majitele a ředitele Pavla Steinera je připravena počty autobusů i nadále navyšovat.

„Díky naší spolupráci se setkává unikátní technologie a know-how FlixBusu s tradicí a kvalitou českých autobusových přepravců,“ říká k tomu Pavel Prouza. FlixBus se stará o technologii, lístky, kvalitu, vztahy se zákazníky, plánování, stejně jako o marketing a prodej. Dnes provozuje 200 tisíc spojů denně do 12000 destinací a vedle mezinárodních linek zatím vybudoval národní sítě v Německu, Rakousku, Francii, Itálii, Nizozemsku, Dánsku a Chorvatsku.

 

Žlutá versus zelená

FlixBus vstupem do vnitrostátních autobusových linek nejvíce ovlivní žluté spoje RegioJet a podnikání Radima Jančury, který byl dosud tím, kdo ovládal český trh a bojoval pouze s českou konkurencí. Nyní stojí poprvé proti zahraničnímu rivalovi. Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj je nicméně optimistický: „Konkurence se určitě nebojíme, je normální součástí trhu. Nicméně nebudeme nečinně přihlížet a uděláme vše pro to, abychom i nadále byli pro zákazníky v České republice jedničkou s největším rozsahem služeb a spojení za nejvýhodnější ceny.“

Lenka Neužilová

 

Jeden komentář

  1. FLIXBUS – RADĚJI PĚŠKY NEBO STOPEM

    Jeli jsme z Ostravy do Curychu a Flixbus zastavil na zastávce autobusového nádraží Friedrichstrasse v německém městě Friedrichshafen,kde nabíral další lidi.My jsme vyběhli rychle na WC do budovy nadraží ani ne na tři minutky. Předtím jsme upozornili řidiče,že si odskočíme,ten souhlasil. Když jsme se vrátili,bus tam nebyl. Odjel i s našimi doklady,klíčemi,penězi,oblečením a vůbec se všemi zavazadly. Přes telefon ani internet nešlo nic vyřešit,chování firmy je natolik arogantní,že dodnes nevím jestli se ty věci se zavazadly našly. A to už uběhl skoro týden. Strávili jsme tam noc a den beze všeho ve velké zimě pouze v triku,což není zážitek ,který bych komukoliv přál. Podrobnosti se mi ani nechce vypisovat. I přes usilovnou snahu a komunikaci s německou policií a českým velvyslanectvím ,Flixbus,ta zelená skvrna na cestách,není schopen vykomunikovat ani to minimum,že by mi sdělil,jestli ty zavazadla vůbec našli. Větší k…..vo. se mi nikdy nestalo. Když jsem se ale vrátil domů,měl jsem od Flixbusu starostlivý mail,ve kterém se ptali,jak se nám líbila cesta a jestli bylo vše v pořádku a tam mi opravdu došlo,že mají upřímný zájem o přepravu svých cestujících a rozhodně jim není jedno,jestli zdechnete někde zimou a žízní beze všeho někde u přístavu,zatímco odjíždí s vašimi věcmi,doklady i penězi a nehodlají ztrácet čas, tím ,že by se s vámi bavili. To jen tak pro představu,co je Flixbus.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *