Flixbus roste a kupuje další konkurenci

Dálkový autobusový dopravce a jednička na německém trhu Flixbus koupil konkurenční Postbus, do nynějška německou dvojku. Výsledkem by mimo jiné mělo být rozšíření přeshraniční dopravy, včetně České republiky, a lepší dopravní spojení do menších měst.

Flixbus_destinations

Místa, která obsluhuje autobusovou dopravou společnost Flixbus. Zdroj: Flixbus

Na německém trhu dálkové autobusové dopravy se spojila jednička a dvojka na trhu: největší dopravce Flixbus převzal dálkovou autobusovou dopravu konkurenční společnosti Postbus. První linky do nynějška dceřiné společnosti Deutsche Post by se měly do sítě Flixbus začlenit od listopadu, uvedl ředitel Flixbusu André Schwämmlein. Převzetí nabylo účinnosti 1. srpna 2016.

Koncem června Flixbus koupil britského konkurenta Megabus a urychlil tím svou evropskou expanzi. V lednu měl Flixbus v Německu tržní podíl 71 % před Postbusem s deseti procenty. Společnost Flixbus byla založena v roce 2013. V listopadu 2013 vznikl Postbus jako společný projekt Deutsche Post a autoklubu ADAC. ADAC o rok později projekt opustil.

K ceně akvizice se zakladatel Flixbusu Schwämmlein nevyjádřil. Transakce by však měla přinést dodatečné příjmy ve výši 15 až 20 milionů eur. Počet cestujících by měl letos vzrůst na 30 milionů z 20 milionů v roce 2015, a to i díky akvizici. Flixbus nyní provozuje kolem 100 000 spojení mezi 900 městy ve 20 státech.

Jako první krok při spojování podniků dojde ke sladění jízdních řádů obou dopravců a k optimalizaci tras. Do nynějška souběžné linky na trasách jako například Mnichov-Berlín se omezí pouze na jedno spojení v určitý čas. Volné kapacity Flixbus využije na autobusové spojení do nových destinací.

„Chtěli bychom například častěji jezdit na pobřeží a rozšířit přeshraniční dopravu. Především však chceme posílit regiony,“ uvedl André Schwämmlein. Z této strategie poplyne přínos hlavně menším městům, kam dříve dálkové autobusy nejezdily.

V rámci růstu hodlá Flixbus získat i nové skupiny zákazníků. Flixbus se zatím zaměřoval především na mladé, online zákazníky. Postbus mezitím přes offline prodejní kanály oslovoval i seniory a rodiny. Flixbus nyní chce rozšířit svůj záběr na všechny věkové i cílové skupiny.

Petr Bílek

 

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..