Filmová turistika v Česku kvete

O filmovou turistiku se starají CzechTourism, Czech Film Commission, od letošního roku součást Národního filmového archivu, a filmové regionální kanceláře.

Foto: město Písek

Z natáčení filmového muzikálu V peřině, Foto: město Písek

Hlavní manažer projektu CzechTourism na podporu filmového turismu Jiří Dužár zpracovává metodiku filmového turismu a připravuje i komplexní přehled natočených filmů v České republice s výčtem lokalit využitých filmovými štáby. Cílem je především koncepční propojení filmového průmyslu a cestovního ruchu.

V současnosti má Česká republika 8 filmových regionálních kanceláří spravovaných kraji, regiony či destinačními managementy, úspěchy slaví kanceláře v Ostravě, v Jeseníkách, které proslavil film Alois Nebel, ale filmově úspěšné jsou například i jižní Morava či východní Čechy. Úkolem kanceláří je přilákat pozornost filmařů znalostí zajímavých lokalit, historie i danými možnostmi regionu.

Jeseníky – sdružení cestovního ruchu dokázalo připravit turistický produkt S Nebelem po semmeringu. Využilo jedinečnosti filmu i tamních hor. Cesta začíná v Zábřehu na Moravě a pokračuje jednotlivými železničními zastávkami přes Bílý Potok do Zlatých hor. Ne všechny natáčené filmy dosahují kvalit a tím i známosti tohoto filmu. Také otázka přilákání turistů, zejména zahraničních, vydávajících se ve stopách filmařů není zcela jednoduchá. Je možné však připravené nabídky využít jako přidané hodnoty různých tematických produktů.

 

Filmy natáčené v Česku v létě 2013

1864 – dánský historický seriál o bitvě v r. 1864, Dánové zde utratí přibližně čtvrt miliardy korun

Mušketýři – britská televizní minisérie, točila se v Adršpašských skalách

Borgiové – třetí řada evropského koprodukční seriálu

Gukjeshijang – v Ostravě natáčejí jihokorejští filmaři film o období po korejské válce

maj

 

komentáře 2

  1. Filmová turistika je velmi dobrým odrazovým můstkem. Místa spojená s filmy lépe uchopitelné, lidé mají více rádi příběhy než jen samotné letopočty. A turisté se na filmy také často ptají.

  2. Zuzana, Praha says:

    Určitě dobrý marketinkový nástroj, který ve světě centrály cestovního ruchu často využívají k propagaci své země.Obzvlášť dobrá je na to Velká Británie.

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *