Exotika na námluvách v Praze: Filipíny i Mauricius

Do Prahy přijela řada zahraničních zástupců z exotických destinací. V anketě jsme zjišťovali, co všechno vědí o českém turistickém trhu a jaký je jejich marketingový plán.

Mauricius Zdroj: www.tourism-mauritius.mu

Mauricius Zdroj: www.tourism-mauritius.mu

Česká republika se v posledních dnech stala cílem pro řadu vzdálených exotických destinací, které chtějí zaujmout Čechy pro jejich dovolenou. Během března se v Praze konala řada workshopů, na kterých se scházeli zástupci hotelů, touroperátorů a turistických centrál z Brazílie, Filipín, Mauricia (11. 3.), Chile, Afriky (12. 3.) a Srí Lanky (28. 3.).

Podle Clencyho Noyauxe (Promo Tour, Mauricius) je pro exotické vzdálené destinace Česká republika dobrým potenciálním zdrojem nových turistů. Považují nás za stále rostoucí mladý turistický trh.

První z workshopů, který se v Praze konal, byl Luxury Travel Show v pražském hotelu Boscolo. Po lehkém zdržení na začátku se akce povedla. Proběhlo tradiční kolečko u stolečků několika zástupců hotelů a touroperátorů z Filipín, Mauricia, Brazílie a Rakouska. Kromě sjednávání spolupráce se mluvilo o mediálních kampaních, na které se Mauricius a Filipíny u nás připravují. Zástupci turistických centrál v anketě TTG prozradili, že plánují spolupracovat více s leteckými společnostmi.

„Toto je první seriózní kampaň v České republice, což je propojené s okolními státy, jako je Polsko atd. Plánujeme spolupráci s Emirates. Velmi brzy uděláme fam tripy pro novináře, aby o nás více psali,“ řekla pro TTG Marie Venus Q. Tan, ředitelka turistické centrály Filipín. Podobně plánuje zaujmout turisty i Mauricius. „Nyní chceme začít aktivní kampaň s novináři, chceme inzerovat a zároveň také uspořádat i nějaký fam trip pro touroperátory,“ uvedl pro TTG Vijaye Haulder z turistické centrály Mauricia.

Lucie Poštolková

 03-01

 Vijaye Haulder

Deputy Director

Mauritius Tourism Promotion Authority

Průzkum českého trhu jsme si dělali. Za minulý rok přijelo na Mauricius šest tisíc turistů z České republiky. Nyní chceme začít aktivní kampaň s novináři, chceme inzerovat a zároveň také uspořádat nějaký famtrip pro touroperátory.

V České republice máme společnost, která nás bude propagovat. Zajímá nás zájem Čechů a dále uvidíme.

03-02

Sanjay Sewocksing

General Manager

Jalsa Beach Hotel Spa, Mauricius

Česká republika je pro nás zajímavou destinací, zvláště pak klienti, kteří by mohli cestovat na Mauritius. Do Prahy jsem přijel propagovat náš hotel a pláže. Spolupracujeme s Českem dlouho, ale zatím tu zastoupení nebylo.

V minulosti jsme již několik rezervací z Česka měli. Teprve začínáme s kampaní v České republice, ale myslím si, že počet přijíždějících Čechů je docela dobrý. Ale zároveň si myslím, že je čas je zvýšit.

03-03

Clency Noyaux

Director

Promo Tour, Mauricius

Osobně jsem byl před několika lety na prezentaci českého turistického ruchu. Zajímám se nejvíce o trhy ve východní Evropě, jako je Polsko, Maďarsko a Česká republika. O Česku se obecně ví, že je to mladý a stále rostoucí trh, který míří na Mauricius. Náš ostrov je pro Čechy populárnější, pořádáme tu například pro české turisty svatby.

Nemohu to říci přesně, ale jedná se přibližně o šest tisíc turistů z České republiky. Není to tak špatné na tento druh trhu, ale mohlo by to být lepší.

Obchodní plán je prostřednictvím turistické centrály přiblížit lidem Mauricius. Plánuje se také zapojení leteckých společností Air Mauritius a Emirates. A také řada hotelů se bude účastnit workshopů.

03-04

Marie Venus Q. Tan

Director

Philippine Department of Tourism

Máme tady zastoupení skrze Rusko – Quiru. Toto je pravděpodobně poprvé, kdy chtějí Filipíny přijít s velkou kampaní.

Neznám přesná čísla přijíždějících Čechů. Není to velmi mnoho, a proto jsme tady, abychom s tím něco udělali. Samozřejmě nás povzbudila skutečnost, že Emirates létají do České republiky. A to velmi přibližuje Filipíny zdejším lidem.

Toto je první seriózní kampaň v České republice, což je propojené s okolními státy, jako je Polsko atd. Přijeli jsme po německém veletrhu ITB Berlin a naše další návštěva bude opět spojená s WTM. Chceme tak optimalizovat náklady spojené s cestováním. A pak plánujeme spolupráci s Emirates. Velmi brzy plánujeme famtripy pro novináře, aby o nás více psali. Aby se sami lidé více zajímali o Filipíny jako o příjemnou destinaci.

Máme velmi dobré vztahy z filipínskou ambasádou v Praze, jinak tu nemáme stálé zastoupení. Pomáhají nám tu vytvořit přemostění mezi oběma státy. Například minulý rok se podílely na festivalu filipínského jídla v hotelu Hilton. Věřím, že se nám podaří navázat na tradici dalších asijských destinacích.

03-05

Victor Emmanuel P. Ote

General Manager

ConstellationTravels, inc. Filipíny

Vím, že je v České republice filipínská ambasáda, ale nevím, jestli tu má turistická centrála nějaké zastoupení. Na to se raději zeptejte turistického úřadu.

Zaměřujeme se v současnosti na evropský trh a je to pro mě dost vzrušující. Jsem poprvé v Praze. Aktuální čísla příjezdového turismu Čechů neznám.

Snažíme se vše Čechům více přiblížit. Od České republiky očekávám, že se tu budou lidé více zajímat o naše produkty. Filipíny nabízejí mnoho: od krásných pláží, přírody, hodně sluníčka, nakupování a dalších turistických atrakcí. V rámci větší propagace spolupracujeme hlavně s ministerstvem turistického ruchu, podílíme se na projektech.

Přijel jsem sem, protože nám slíbili, že budeme mít 40–50 obchodních jednání během jednoho dne. Návštěva Prahy je součástí prodejní akce, která navazuje na německý veletrh v Berlíně.

03-06

Sonia Lazo

Managing Director

Intas destinations, Filipíny

Je pro nás důležité udržovat osobní kontakty. Dnešní akce je příležitostí osobně se setkat s řadou zajímavých lidí v oblasti luxusního cestování a prezentovat Filipíny jako turistickou destinaci. Je to dobrý start pro propagaci Filipín mezi české cestovní touroperátory a také veřejnost. Nemám k dispozici přesná čísla, kolik Čechů k nám jezdí. Ale vím, že jich není moc. Spolupracujeme jen s několika CK, které mají Filipíny ve své nabídce. Ale je nám jasné, že to není jen o číslech, která očekáváme.


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *