Exim Tours s dobrými výsledky i letos

Po rekordní sezoně 2017, kdy cestovní kancelář Exim Tours zvýšila obrat o 41 % v porovnání s rokem 2016, očekává firma růst i letos. Ke zvyšujícímu zájmu o cestování v posledních třech letech napomáhá dobrá kondice české ekonomiky.

Romana Slížková, výkonná ředitelka a členka představenstva Exim Tours, společně se Stanislavem Zímou, marketingovým ředitelem firmy, na tiskové konferenci v Praze. Foto: Vlaďka Bratršovská

Často Češi tráví v zahraničí tři dovolené ročně. Dávají přednost osmidenním pobytům a častou kombinací je v létě a na podzim moře a v zimě exotika. To ostatně potvrzují i hospodářské výsledky Exim Tours. Zatímco v roce 2016 s touto kanceláří na českém a slovenském trhu vycestovalo 363 tisíc lidí, rok 2017 zaznamenal rekordní nárůst na 395 tisíc klientů. V roce 2018 firma očekává, že na českém trhu a slovenském trhu obslouží přibližně 470 tisíc klientů a tržby za prodané zájezdy stoupnou o 17 % na 6,7 miliardy korun. Zisk před zdaněním zůstane podle očekávání společnosti na 235 milionech korun.

„Co se týče očekávaných výsledků za rok 2018, ten bude ovlivněn především počasím během hlavních letních měsíců a pokračujícími letními teplotami v září a říjnu. Vliv na hospodářské výsledky cestovních kanceláří bude mít i cena ropy, potažmo leteckého paliva. Tlak trhu donutí cestovní kanceláře kompenzovat tyto výkyvy z vlastní marže“, uvádí Ferid Nasr, generální ředitel a zakladatel Exim Tours, a dodává: „Celkově bychom mohli budoucnost českého cestovního ruchu vidět v postupném přibližováním se k evropským trhům, především tedy k německému a britskému, což bylo vidět poslední tři sezóny na rostoucím podílu zájezdů „first moment“.

Největší objem zájezdů cestovní kancelář během letoška prodala do Turecka, Řecka a Egypta. Tyto destinace dohromady tvořily přibližně polovinu všech prodaných zájezdů. To je důsledek zlepšení bezpečnostní situace a nárůstu důvěry českých turistů v tyto destinace. Skokanem letošního léta bylo u Exim Tours Turecko.

„Češi v Turecku oceňují kvalitní služby, výbornou kuchyni a možnosti poznávání a nakupování. Rodiny s dětmi využívají především zázemí hotelových zahrad s bazény, tobogány a dětskými koutky. Možnosti využití jsou v tureckých hotelích opravdu široké. Levnější hotely a apartmány mizí z naší nabídky. Stále více našich klientů upřednostňuje dražší hotely nabízející široké spektrum služeb, za které si rádi připlatí,“ uvedla výkonná ředitelka Exim Tours Romana Slížková. 

Právě úroveň služeb je hlavním lákadlem do Turecka i v případě first momentů. Ty nabírají meziročně na síle. Jestliže first momenty tvořily v roce 2016 32 % celkových prodejů, v roce 2017 to bylo 36% a v roce 2018 již více než 43 % z celkových prodejů.

„Naši klienti čím dál tím více nakupují svoje dovolené ve first momentech. Oceňují, že si mohou vybrat přesně destinaci i hotel, kde budou trávit dovolenou. Mají dnes díky internetu mnoho informací jak o místě samotném, tak i o dalších možnostech, které místo nabízí. Klienti se dnes zajímají o vybavenost hotelů, jako jsou aquaparky, wellness, fitness a další vybavení pro rozmanité sporty. Pro rodiny s dětmi jsme potom připravili ve vybraných hotelích tzv. Mango cluby. V nich máme české animátory, kteří se o program pro děti postarají. Rodiče vítají, že si tak mohou dopřát chvíle soukromí,“ řekl Stanislav Zíma, marketingový ředitel Exim Tours. Z exotických destinací je nejžádanější Karibik, hitem posledních dvou let je Zanzibar. Klienti společnosti Exim Tours mají také možnost dynamického balíčkování na webových stránkách firmy, kdy si sami určí destinaci a následné služby. Myšleno je i na seniory s programem 50+.

Vlaďka Bratršovská

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.