Eva Němečková: Zákazníci CK chodí do kamenných prodejen pro dobrou radu

O strastech a slastech prodeje v kamenné pobočce jsme si povídali s Ing. Evou Němečkovou, regionální manažerkou poboček FIRO-tour, a. s.

Archiv Evy Němečkové

Archiv Evy Němečkové

Bez čeho se prodejce v kamenné pobočce neobejde?

Požadujeme empatii, komunikativnost, informovanost, ochotu pomoci, zkušenosti. Naši zaměstnanci jsou proškolováni pravidelně, a to jak v interních procesech, tak i prezentacemi nových produktů, interními školeními, využíváme i profesionální firmy. Náš zákazník očekává kompletní servis.

Než posadíte člověka k zákazníkům, čím vším si projde?

Začínáme interními školeními. Potřebujeme, aby zaměstnanec ovládal náš produkt, který je hodně rozsáhlý. V momentě, kdy zaměstnanec má povědomí o našem produktu, pokračujeme v dalších školeních po technické a procesní stránce. Pracujeme s komunikativností. Pak dlouhou dobu probíhá školení už v průběhu praxe, kdy náš zaměstnanec prodává pod dohledem zkušenějších kolegů. Následně zaměstnanec předstupuje před klienty sám. Celý proces proškolení u nás trvá jednu sezonu.

Když u vás člověk pracuje delší dobu, prochází ještě dalšími školeními?

Stále to opakujeme, všechno se točí dokola. Produkt se obměňuje, doplňuje. Probíhá vývoj v oboru, zaměstnanci jsou neustále vzděláváni.

Kdo chodí na přepážku v kamenných pobočkách?

Nejčastěji střední a starší generace. Začíná to u rodin s dětmi, které s námi pravidelně jezdí. Když jim děti dospějí, jezdí pár sám. Dospělé děti se k nám vracejí v době, kdy už mají vlastní rodiny a k dovolené potřebují servis, který vyhledávají, aby si mohli na dovolené opravdu odpočinout.

Co chce zákazník na pobočkách?

Dobrou radu. Osobní zkušenost, pomoc s výběrem dovolené. Vhodnými dotazy referentka zjistí, jakou má zákazník představu o dovolené. Potom mu pomůže nasměrovat a poradit, aby dovolená splnila to, co zákazník očekává.

Lze říci, že dámy, které sedí u přepážek, mají osobní zkušenost, protože jezdí na informační cesty?

Ano, všechny naše referentky absolvují infocesty. Mají možnost poznat naši nabídku, prohlédnout si ubytovací kapacity a seznámit se s destinací.

V praxi to tedy vypadá, že si například slečna Monika projede před sezonou všechny hotely na Krétě?

Ano, studijní infocesty organizujeme pravidelně.

lp

ČTĚTE TAKÉ: Servis a dobrá rada táhnou klienty CK do poboček

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *