European Cities Marketing Benchmarking Report 2017: městská turistika roste

European Cities Marketing, nezisková organizace sdružující více než 100 velkých měst v 36 zemích, vydala obvyklou výroční zprávu, která potvrdila, že městský turismus i přes různé nepříznivé události stále roste.

Foto: Shutterstock

Pořadí prvních čtyř evropských měst, pokud jde po počet přenocování, zůstává na prvních čtyřech příčkách v roce 2016 stejné jako v předcházejícím roce, na páté místo postoupila Barcelona, která odsunula na šesté místo Madrid. Na prvním místě zůstává s počtem 75 069 660 přenocování Londýn, a to i přes pokles o 3,2% , na druhém místě je stále Paříž (44 016 074), i když tam došlo k výraznějšímu poklesu oproti roku 2015, a to o 8,2%. Berlín na třetím místě (31 067 775) zaznamenal nárůst o 2,7%, Řím na čtvrtém místě (26 935 666) dosáhl nárůstu o 1.9% a Barcelona na pátém (19 162 580) nárůstu o 8,5%. Praha se s 16 796 384 přenocováními umístila jako sedmá s nárůstem 5,5%.

European Cities Marketing předpokládá, že v letošním roce vzroste celkový počet přenocování ve členských městech v průměru o 6,4%, a že tedy bude křivka růstu stoupat rychleji než loni.

„Loňský rok byl pro městskou turistiku v Evropě opět velice úspěšný, i přes to, že se objevovaly významné výzvy,“ poznamenal president organizace Dieter Hardt-Stremayr. „Teroristické útoky v Evropě a především v Paříži ukázaly, jak je turismus důležitý a přizpůsobivý. Zámořské trhy, jako např. Čína nebo Japonsko jsou na možná rizika velice citlivé, a tak docházelo v roce 2016 k propadům. Od posledního čtvrtletí 2016 je ale městská turistika v Evropě zpátky ve svých kolejích: počty návštěvníků opět rostou, a to platí jak pro Paříž, tak pro některé zdrojové trhy, které dlouhodobě klesaly, jako např. Rusko.“

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *