Emotivní alpský spot vyhrál Grand Prix na festivalu Tourfilm 2017

Grand Prix festivalu Tourfilm letos obdržel rakouský spot režiséra Johannese Greberta „An Alpine Sense of Life“, který nahlíží na život v Alpách očima jeho mladých obyvatel.

Skrze jejich příběhy se snaží divákovi ukázat, co znamená život v horách, který prožívají s otevřeností a lehkostí a vychutnávají si vše, co nabízí. S divákem tak sdílejí svou lásku ke krásné horské krajině.

„Filmu se podařilo vymanit se z pouhé vizitky rakouských Alp. Stylem natočení, pohybem kamery a jemnými protisvětly jde na jednu stranu o nadstandardní řemeslo, ale na stranu druhou obsahuje výrazný nápad personifikace, tedy přirozeně plynoucího představení lidí, kteří krajinou procházejí, fotografují, pracují v ní, žijí, jsou do ní vkořenění a hlavně ji cítí. Konečný titulek „Feel Austria“ je tedy velmi výstižný, protože snímek vytváří audiovizuálními prostředky bohatou a jemnou atmosféru, která inspiruje k návštěvě rakouských horských strání a příkrých kamenných srázů velehor,” dodává k výsledku předseda mezinárodní poroty Martin Štoll.

V kategorii dokumentů s tématikou cestování do 60 minut získal prvenství indický snímek „Benaras – the unexplored attachments“, v němž jeho režisér Amartya Bhattacharyya zve diváky do starobylého indického města Váranásí na břehu řeky Gangy. Režisér přináší velice intimní a emotivní pohled město, které láká k návštěvě turisty a cestovatele z celého světa. Zároveň se zamýšlí nad prchavostí a pomíjivosti zájmu většiny z jeho návštěvníků, kteří na chvíli přijedou a město opět navždy opustí.

Mezi promo spoty do tří minut dosáhl na hlavní cenu své kategorie spot z portugalské produkce „Turismo Centro Portugal – Preferred Destination ECTAA’s 2017“.

V kategorii promo spotu delších než tři minuty získal nejvyšší ocenění hornorakouský spot „Upper Austria – An incredible journey“.

V rámci jubilejního ročníku se v mezinárodní soutěži objevila nová kategorie amatérských krátkých filmů nebo „vlogů“ s tematikou cestování. Zde si hlavní cenu odnesl snímek „DugOut“ britského režiséra a dobrodruha Benjamina Sadda, který se s kamarádem vydal na cestu do Ekvádoru. Zde objevovali kouzlo amazonského deštného pralesa na vlastnoručně vyrobené kánoi.

Festival rozdal po čtyřiadvacáté i ceny v národní sekci TourRegionFilm. Mezi mobilními aplikacemi a webovými stránkami nejvíce porotu zaujal „Oficiální průvodce po severní Moravě a Slezskum“, nejlepším dokumentárním filmem s tematikou cestování, včetně online a TV sérií se stal seriál z produkce České televize „Národní klenoty II“.

V sekci promo spotů do deseti minut si cenu odnesl spot režiséra Petra Kašpara a produkce Revitalizace KUKS o. p. s. „Zkus Kuks“.

V sekci amatérských krátkých filmů porota udělila cenu snímku Markéty Hanákové a Lumíra Mikulenky „Afghánské odmítnutí“.

Do festivalu se letos přihlásilo 368 soutěžních snímků (274 v mezinárodní soutěži, 94 do národní části soutěže).

V soutěži bylo zastoupeno celkem 45 zemí. Mimo Českou republiku (celkem 122 snímků, z toho 28 v mezinárodní soutěži) bylo nejvíce snímků z Portugalska (37), Španělska (32), Turecka (17), Německa (16), Chorvatska (16) či Slovenska (12). Do soutěže se však přihlásilo i několik exotičtějších zemí, jako je např. Bangladéš, Ghana, Indonésie, Filipíny či Mexiko.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *