Emotivní alpský spot vyhrál Grand Prix na festivalu Tourfilm 2017

Grand Prix festivalu Tourfilm letos obdržel rakouský spot režiséra Johannese Greberta „An Alpine Sense of Life“, který nahlíží na život v Alpách očima jeho mladých obyvatel.

Skrze jejich příběhy se snaží divákovi ukázat, co znamená život v horách, který prožívají s otevřeností a lehkostí a vychutnávají si vše, co nabízí. S divákem tak sdílejí svou lásku ke krásné horské krajině.

„Filmu se podařilo vymanit se z pouhé vizitky rakouských Alp. Stylem natočení, pohybem kamery a jemnými protisvětly jde na jednu stranu o nadstandardní řemeslo, ale na stranu druhou obsahuje výrazný nápad personifikace, tedy přirozeně plynoucího představení lidí, kteří krajinou procházejí, fotografují, pracují v ní, žijí, jsou do ní vkořenění a hlavně ji cítí. Konečný titulek „Feel Austria“ je tedy velmi výstižný, protože snímek vytváří audiovizuálními prostředky bohatou a jemnou atmosféru, která inspiruje k návštěvě rakouských horských strání a příkrých kamenných srázů velehor,” dodává k výsledku předseda mezinárodní poroty Martin Štoll.

V kategorii dokumentů s tématikou cestování do 60 minut získal prvenství indický snímek „Benaras – the unexplored attachments“, v němž jeho režisér Amartya Bhattacharyya zve diváky do starobylého indického města Váranásí na břehu řeky Gangy. Režisér přináší velice intimní a emotivní pohled město, které láká k návštěvě turisty a cestovatele z celého světa. Zároveň se zamýšlí nad prchavostí a pomíjivosti zájmu většiny z jeho návštěvníků, kteří na chvíli přijedou a město opět navždy opustí.

Mezi promo spoty do tří minut dosáhl na hlavní cenu své kategorie spot z portugalské produkce „Turismo Centro Portugal – Preferred Destination ECTAA’s 2017“.

V kategorii promo spotu delších než tři minuty získal nejvyšší ocenění hornorakouský spot „Upper Austria – An incredible journey“.

V rámci jubilejního ročníku se v mezinárodní soutěži objevila nová kategorie amatérských krátkých filmů nebo „vlogů“ s tematikou cestování. Zde si hlavní cenu odnesl snímek „DugOut“ britského režiséra a dobrodruha Benjamina Sadda, který se s kamarádem vydal na cestu do Ekvádoru. Zde objevovali kouzlo amazonského deštného pralesa na vlastnoručně vyrobené kánoi.

Festival rozdal po čtyřiadvacáté i ceny v národní sekci TourRegionFilm. Mezi mobilními aplikacemi a webovými stránkami nejvíce porotu zaujal „Oficiální průvodce po severní Moravě a Slezskum“, nejlepším dokumentárním filmem s tematikou cestování, včetně online a TV sérií se stal seriál z produkce České televize „Národní klenoty II“.

V sekci promo spotů do deseti minut si cenu odnesl spot režiséra Petra Kašpara a produkce Revitalizace KUKS o. p. s. „Zkus Kuks“.

V sekci amatérských krátkých filmů porota udělila cenu snímku Markéty Hanákové a Lumíra Mikulenky „Afghánské odmítnutí“.

Do festivalu se letos přihlásilo 368 soutěžních snímků (274 v mezinárodní soutěži, 94 do národní části soutěže).

V soutěži bylo zastoupeno celkem 45 zemí. Mimo Českou republiku (celkem 122 snímků, z toho 28 v mezinárodní soutěži) bylo nejvíce snímků z Portugalska (37), Španělska (32), Turecka (17), Německa (16), Chorvatska (16) či Slovenska (12). Do soutěže se však přihlásilo i několik exotičtějších zemí, jako je např. Bangladéš, Ghana, Indonésie, Filipíny či Mexiko.

Petr Bílek

 

Autor Petr Bílek (Články)


Enter the text or HTML code here

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..