Dvouletá práce na každém tématu mediální kampaně Švýcarska

Každé téma mediální kampaně Švýcarské turistické centrály se připravuje s dvouletým předstihem, testuje se a ladí se. Součástí projektu je i reklamní spot, který bude letos zveřejněn 8. dubna.

Jódlování  Foto:swiss-image.ch

Jódlování Foto:swiss-image.ch

Sami Švýcaři si na tradice potrpí, však vybrat ty nejoblíbenější bylo nelehkým oříškem. Přes Facebook si nakonec odhlasovali desítku nejoblíbenějších, kde první místo obsadila výroba alpského sýra. Následovaly ji folková hudba, alpský roh, svádění krav do údolí, snášení sena, jódlování, svolávání k modlitbě (Betruf), vyhazování vlajek, Schwingen (hry podobné wrestlingu) a jako poslední pak Hamussen (hra připomínající baseball).

Zároveň bude na Facebooku probíhat soutěž inspirovaná tradicí, kde si budou moci zájemci virtuálně vyhodit vlajky. Na obloze (monitoru) se pak budou rozbalovat barevné praporky s výhrou.

Letní kampaň budou provázet slogany: Kde je nebe tak blízko, nemůže být ráj daleko. Ozdobené krávy jsou naše modelky. Největší parní flotila v Evropě. Nejlepší spojení s přírodou. Proč jsou naše hory tolik populární. Švýcarsko je ještě švýcarštější, než si myslíte…

„Ne vždy se ale můžeme s tématem ztotožnit. Například letošní zima byla zaměřená na pěší zimní turistiku, což české turisty tolik neoslovuje. Češi jezdí v zimě do Alp v drtivé většině lyžovat,“ vysvětlila Alena Koukalová, ředitelka švýcarské centrály. Příští rok jsou na letní mediální kampaň naplánována panoramata. Švýcaři berou přípravy turistických centrál s plným nasazením. Na posledním školení si zástupci ze zahraničí mohli vyzkoušet například hru na alpský roh nebo Schwingen. Navíc i české zastoupení má přislíbenou část švýcarského kroje pro propagaci u nás.

„Ve Švýcarsku už se netisknou reklamní brožury, ale vyrábějí je jen pro iPady. Což u nás není ještě možné. Musíme pak všechny podklady převádět a přetiskovat. Aplikace bohužel zatím nefungují na androidech,“ doplnila postupy Alena Koukalová.

 

Svádění krav z pastvin  Foto: swiss-image.ch

Svádění krav z pastvin Foto: swiss-image.ch

 

Hořící sněhulák – Sechseläuten

Podle středověké tradice Sechse­läuten se v Curychu věští z hořícího sněhuláka, jaké bude léto. Akce se koná na jaře třetí pondělí v dubnu. Městem procházejí průvody místních, kteří jsou oblečení podle cechů, kam patřily a patří celé rodiny. Právě cechy byly určující skupinou pro rozvoj měst.

Tyto průvody se sejdou na hlavním náměstí v Curychu, kde je připravena obrovská hranice s polystyrenovým sněhulákem, který pomáhá určit, kdy skončí zima. Druhý den je pak ve všech novinách hlavní článek věnovaný tomu, jak rychle hořel.

Mezi další městské tradice patří ponocný v Lausanne a plavecký závod Rýna v Basileji, kde si můžou lidé koupit vodotěsný batoh, kam si uloží svůj oblek.

lp

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *