Dubaj se pyšní dobrými čísly

Dubaj je emirát krásných pláží s bílým jemným pískem, průzračně zelenomodrým mořem a mnoha atrakcemi a neustále na sebe upozorňuje nejrůznějšími nej.

Pohled na město z mrakodrapu Burj Kalify je úchvatný. Ale nesmí být zrovna po písečné bouři. Foto: Vlaďka Bratršovská

Pohled na město z mrakodrapu Burj Kalify je úchvatný.
Ale nesmí být zrovna po písečné bouři. Foto: Vlaďka Bratršovská

 

Na jeho pobřeží stojí ty nejpřepychovější hotely, pyšní se největším mrakodrapem, nejmodernějšími budovami, největším obchodním centrem celých emirátů, má nejlepší koňské stáje, vznikají zde nejodvážnější projekty, k nimž bezesporu patří umělé ostrovy ve tvaru palmy či největší indoorová sjezdovka a klenot mezi mrakodrapy Burj Kalifa.

Nedávno uveřejnil zpravodajský server CNN seznam 25 neuvěřitelných výtvorů lidstva v oblasti architektury a inženýrství z celého světa a Palm Jumeirah s Burj Kalifou nemohly na seznamu chybět.

 

O zájmu o Dubaj svědčí i kladná čísla

Od ledna do června navštívilo Dubaj 5,5 milionu cizinců, o 11,1 % více ve srovnání s předchozím rokem. Čísla jsou povzbudivá ve všech klíčových ukazatelích včetně míry obsazenosti hotelových pokojů a apartmánů, průměrné délky pobytu a výnosů, uvádí statistika zveřejněná odborem cestovního ruchu Spojených arabských emirátů začátkem srpna. Dobrý vývoj naznačuje, že Dubaj je na cestě k dosažení své turistické vize pro rok 2020.

Hotelová obsazenost je v průměru 84,6 %, jedná se o nárůst 2,8 % z 81,8 % v prvním poletí roku 2012, míra obsazenosti hotelových apartmánů je ještě vyšší: 85,8 procenta, zde jde o přírůstek o 6,5 % oproti srovnatelnému období v loňském roce. Celkové příjmy z hotelů a hotelových apartmánů činily za první pololetí 3,18 miliardy amerických dolarů, zde je zaznamenán nárůst až o 18, 6 procenta.

V prvních šesti měsících letošního roku byla průměrná délka pobytu v hotelích a v hotelových apartmánech 3,89 dne oproti 3,82 dne v prvním pololetí 2012. Prodloužení délky pobytu bylo označeno jako hlavní hnací sílu cestovního ruchu v celé Dubaji v rámci vize pro rok 2020. Současný trend nasvědčuje, že se Dubaji podaří zdvojnásobit roční počet návštěvníků z deseti milionů v roce 2012 na dvacet milionů v roce 2020.

Jeho Excelence Helal Saeed Almarri, generální ředitel Dubai´s Department of Tourism and Commerce Marketing (DTCM), uvádí „Čísla za první pololetí roku 2013 jsou velmi povzbudivá a ukazují, že jsme na dobré cestě k dosažení naší vize cestovního ruchu pro rok 2020. Naší strategií je umístit Dubaj na mapu cestovního ruchu jako přední destinaci pro turistické i obchodní cestující. S naším cíleným marketingem a rozmanitou nabídkou Dubaje zaznamenáváme nárůst návštěvníků z řady našich zdrojových trhů včetně arabských zemí v Zálivu (GCC), Číny, Indie, Austrálie a z mnoha zemí v Evropě. Cílem je také soustředit se na nové trhy a oslovit novou generaci návštěvníků. Důležitá se také ukázala koordinace veřejného a soukromého sektoru při propagaci sezónních akcí v Dubaji na zahraničních trzích.

„Naše město má špičkovou infrastrukturu, je domovem dvou prosperujících leteckých společností Emirates a Flydubai, které neustále rozšiřují své portfolio o nové destinace. I to přispívá k našemu úspěchu na poli cestovního ruchu,“ dodal.

 

Vlaďka Bratršovská

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *