dotcomhotel: Rady a tipy pro hotely na webu

Hummingbird, revenue marketing, chování klientů při rezervování hotelů, optimalizace webových stránek a mnoho dalších užitečných témat se probíralo na konferenci dotcomhotel v Praze na konci října.

Foto: Lucie Poštolková

Panelová diskuze, kde vystoupili Darja Gogunova, Erik Munoz, Ulrich Pillau a Brendan May. Foto: Lucie Poštolková

Hoteloví klienti hledali letos inspiraci nejvíce na stránkách TripAdvisoru (24,8 %), na druhém místě jsou osobní doporučení známých a přátel (21,3 %) a na třetím pak rezervační portály pro přímé rezervace (17,6 %), uvedl ve svém příspěvku Martin Soler, VP Sales&Marketing, WIHP. Upozornil také na posun, ještě před dvěma lety byla pro klienty hotelů nejdůležitější osobní doporučení. Informace na internetu jsou tak na vzestupu, a proto je potřeba pečlivě pracovat na svém „internetovém“ profilu.

Nejde jen o vlastní webové stránky, ale reagovat také na diskusích a pracovat se sociálními sítěmi. „Pokud si někdo stěžuje, doporučuji se mu omluvit s tím, že bude servis příště lepší, a zeptat se ho, kde byl se službami spokojen. Otevřít dialog a ukázat, že vám není zákazník lhostejný,“ doporučil Christophe Tassi, managing director z XeniaLab.

Ana Carmona vyprávěla příběh o úspěšném zvládnutí stížností na sociální síti: „Zákazník si postěžoval na Twitteru, že je letecká společnost hrozná, protože je u nich na palubě zima. Byl velmi překvapen, když za ním během pár minut přišla letuška a nabídla mu deku. Následně nešetřil chválou, když psal pod svůj první příspěvek, jak rychle letušky reagovaly.“ Díky rychlé reakci můžete využít ve svůj prospěch i negativních reakcí, když je dokážete obrátit v pozitivní závěr – vytvoříte kruh důvěry.

„Na konferenci vládla uvolněná inspirativní atmosféra,“ uvedla Radka Telyčková, organizátorka akce ze Smart H.E.R.O. (Na fotovrafii vlevo) Foto: Lucie Poštolková

„Na konferenci vládla uvolněná inspirativní atmosféra,“ uvedla Radka Telyčková, organizátorka akce ze Smart H.E.R.O. (na fotogafii vlevo) Foto: Lucie Poštolková

Jednoduchost hotelových webů obhajoval Martin Soler, který vysvětloval chování hotelových klientů na internetu. „Na 95 % zajímá na internetu hosty cena, komfort a lokace. Pokud máte příliš složité webové stránky, kde je přímá rezervace pokojů složitější, vzniká tření. A právě to může odradit vaše zákazníky,“ vysvětloval chování klientů na síti Martin Soler.

Mezi nejdiskutovanější technologické aktuality patřil Hummingbird. Jedná se o nejnovější algoritmus Google, který se zaměří na personalizovanější a sofistikovanější vyhledávání veřejnosti. Nechybělo ani téma mobilních webových stránek, právě ty hlásí 700% nárůst v návštěvnosti. Ale ačkoliv je lidé využívají k hledání informací, stále platí přes osobní počítače a notebooky. Komplikace jsou také s nastavením pro rozlišení tabletů, minitabletů atd. Stále v nich řada lidí vidí budoucnost.

Foto: Lucie Poštolková

Prazentace firem na konferenci dotcomhotel Foto: Lucie Poštolková

 

Jeden komentář

  1. Karolína V. says:

    Kdy se plánuje další ročník konference? Ráda bych se přidala, tento mi bohužel utekl…

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *