CzechTourism vydal žebříček návštěvnosti turistických cílů: lákají památky, zoo i místa pro rodiny s dětmi

Agentura CzechTourism sestavila žebříček nejnavštěvovanějších turistických atraktivit, a to na základě sledování necelé tisícovky objektů. Stále více turistů míří do regionů. Rekordní zájem o nabídku turistických atraktivit napříč republikou zaznamenává letos také portál kudyznudy.cz.

Pražský hrad loni navštívilo 2 377 600 turistů, o 13,2 % více než v roce 2016. Foto: CzechTourism

První pětka turistických atraktivit podle návštěvnosti zůstává stejná jako loni: Pražský hrad, lanová dráha na Petřín, zoologická zahrada Praha a také dva akvaparky: pražský AquaPalace a moravský Aqualand Moravia v Pasohlávkách. Institut turismu agentury CzechTourism se letos zaměřil na padesát nejnavštěvovanějších atraktivit v celé zemi a sledoval návštěvnosti v jednotlivých krajích i kategoriích. Nově jsou k dispozici meziroční změny týkající se návštěvnosti jednotlivých cílů.

„Nejvyšší oblibu obecně mají turisticky atraktivní místa v Praze, což je z velké části dáno vysokou návštěvností zahraničních turistů. Žebříčku vévodí Pražský hrad. Dále jsou to atraktivity zejména pro rodiny s dětmi, které lákají jak zahraniční, tak domácí návštěvníky. Kromě dobře známých cílů, jakými jsou zoologické zahrady nebo aquaparky se o pozornost stále více hlásí dobře propagované atrakce v regionech. Výrazné nárůsty návštěv jsme zaznamenali třeba v iQLandia science center v Liberci, Landek Parku v Ostravě nebo na Stezce v korunách stromů na Lipně,“ uvádí ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.

„V souladu se Státní koncepcí politiky cestovního ruchu v ČR je rozprostření návštěvnosti do regionů. V posledních letech vzrůstá nutnost intenzivní spolupráce s regiony při tvorbě marketingových kampaní a dalších aktivit. Cílem je zachování trvale udržitelného cestovního ruchu. Vzhledem k přetíženosti některých památek a oblastí se dlouhodobě snažíme propagovat a komunikovat i méně navštěvované památky a oblasti. Kraje naší republiky a vybrané turistické cíle propagujeme také prostřednictvím dvaceti tří zahraničních zastoupení ve světě,“ připomíná Klára Dostálová, ministryně pro místní rozvoj.

„Zahraniční zastoupení v Jižní Koreji tak například dlouhodobě směřuje své aktivity do Jihomoravského kraje, marketingová strategie agentury pro příhraniční státy zase pomáhá vytěžovat méně známé turistické cíle v přilehlých horských oblastech,“ doplňuje Monika Palatková.

Jedním z nejvýznamnějších nástrojů, jak méně známé destinace podporovat, je již 14 let fungující portál kudyznudy.cz. „Internetové stránky agentury CzechTourism na podporu domácího cestovního ruchu letos zažívají rekordní zájem cestovatelů právě o nabídku regionů. Od začátku roku 2018 dosáhl portál téměř 10 milionů návštěv. Denně si na web „klikne“ až 100 tisíc návštěvníků. I zde se potvrzuje, že výletníci mají největší zájem o turistické cíle vhodné pro rodiny s dětmi, kulturní nabídku a letní aktivity v přírodě,“ popisuje Renata Kasalová, tisková mluvčí agentury CzechTourism. Další aktivitou agentury, která má upozornit na turistický potenciál regionů, je soutěž DestinaCZe. Absolutním vítězem šestého ročníku soutěže o nejoblíbenější destinaci České republiky se letos stala Stezka korunami stromů – Krkonoše.

Zájem o dovolenou v tuzemsku v posledních třech letech výrazně roste. V roce 2014 přijelo do hromadných ubytovacích zařízení (HUZ) v Česku 7,5 milionů domácích turistů, v roce 2017 již 9,8 milionů.  Za dlouhodobým růstem stojí zlepšující se životní úroveň Čechů, konkurenceschopná nabídka tuzemských destinací, bezpečnostní faktory i marketingové aktivity regionálních partnerů ve spolupráci s agenturou CzechTourism.

„Přehled návštěvnosti turistických cílů byl sestaven na základě sledování návštěvnosti nejvíce vytížených objektů. Data zahrnují návštěvnost domácích i zahraničních návštěvníků. Seznam přesto není vyčerpávající. Žebříček má tedy pouze orientační charakter a neslouží k hodnocení výkonnosti jednotlivých cílů či provozovatelů,“ vysvětluje metodický postup sběru dat Markéta Vogelová z Institutu turismu agentury CzechTourism.

Kompletní žebříček a další údaje z výzkumu najdete ZDE.

TTG Newsroom

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.