CzechTourism 20 let s vámi

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism propaguje Českou republiku doma i ve světě jako atraktivní turistickou destinaci. Jejími partnery jsou představitelé krajských institucí, zástupci turistických regionů, destinační managementy, města, obce a podnikatelská veřejnost.

CzechTourism, 20 let

Veškerými svými aktivitami se snaží podnítit zájem zahraniční veřejnosti o jedinečnost České republiky a inspirovat ji k návštěvě. Jejím cílem je neustálé zvyšování příjezdů turistů a systematická podpora a rozvoj domácího cestovního ruchu. Toto své poslání plní již 20 let. Ohlédneme-li se za dvěma dekádami existence, můžeme s čistým svědomím říci, že se jí to velmi dobře daří. Česko je kulturní, přátelskou a tolerantní zemí a i díky aktivitám agentury je jednou z nejvyhledávanějších středoevropských turistických destinací. Agentura završí 20 let své existence slavnostním večerem v hotelu Ambassador, jehož součástí bude vyhlášení cen DestinaCZe 2013 a ocenění významných osobností v oblasti cestovního ruchu.

Česká republika je zemí s jedinečnou přírodou, bohatou historií a kulturou, ale také vynikající kuchyní a skvělou atmosférou. Které destinace jsou ale ty nejlepší? Právě pro jejich zviditelnění a podporu vyhlásila agentura CzechTourism soutěž DestinaCZe 2013. Každý hlasující má možnost vyhrát spoustu lákavých cen včetně té hlavní − nezapomenutelného pobytu v hodnotě 10 000 korun.

Anketa DestinaCZe 2013 na webových stránkách www.destinacze2013.cz nabízí pět různých kategorií, do kterých byly na základě regionálních doporučení nominovány nejoblíbenější turistické cíle České republiky. Nyní je pouze na těch, kteří se do ankety zapojí, komu své hlasy přidělí. Soutěž trvá do konce listopadu 2013. Každý hlasující získá po krátké registraci na webové stránce deset bodů, které může rozdělit mezi svá česká „nej“. Je jen na hlasujících, zda všech deset hlasů přiřadí své oblíbené destinaci, nebo je rozdělí mezi více subjektů.

Zajímavá místa České republiky jsou přitom rozdělena podle netradičního klíče. Kategorie Fénix zastupuje objekty, které byly „vzkříšeny“ a nyní platí za vyhledávané turistické atrakce. Jsou to například oblasti, které kdysi sloužily průmyslu a dnes je lidé vyhledávají z různých jiných důvodů. Magická místa jsou zařazena do kategorie Genius Loci. Jedinečnou atmosférou oplývají místa s dlouholetou tradicí, opředená zajímavými příběhy. Vyznavače nevšedních zážitků bude zajímat kategorie Trendy destinace. Uspějí cyklistické, bruslařské, běžkařské, lezecké nebo vinařské a pivní stezky? Rodiče s dětmi se jistě zaměří na kategorii Zážitek na 1000 % pro celou rodinu, kde najdou zábavné atrakce. Kdo si potrpí na kvalitu zákaznického servisu, ten by měl navštívit kategorii Cítit se jako doma.

Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism chce i v dalších letech stát po boku moderních a úspěšných institucí, které sledují a následují současné trendy v cestovním ruchu. „Věřím, že nový jednotný vizuální styl, nové marketingové aktivity a dobře odvedená práce nám otevřou dveře do roku 2014, tedy k datu, kdy agentura vstoupí do jedenadvacátého roku své existence,“ říká generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška.

Kromě posilování současné pozice na tradičních trzích se CzechTourism soustředí na významné vzdálené trhy se zajímavým ekonomickým potenciálem – Rusko, Čína, Latinská Amerika. V srpnu odstartovala kampaň „Česká republika – země příběhů“ na kabelové televizi CNN. Na celoplošných televizích v Číně, Rusku, Jižní Americe a USA se vysílaly reklamní spoty, které prezentovaly tradiční turistické cíle Česka a lákaly turisty neotřelou formou k návštěvě naší středoevropské země s pozvánkou: „Přijeďte do České republiky a prožijte zde svůj příběh!“.

Agentura je pořadatelem a podporovatelem mnoha akcí s mezinárodním přesahem. Jmenovat můžeme TourFilm – nejstarší filmový festival s turistickou tematikou na světě. Letos se konal již 46. ročník festivalu. Součástí TourFilmu je jeho mladší bratr Tour Region Film, který, stejně jako agentura CzechTourism, slaví 20 let. Letos se na festival přihlásilo rekordních 724 filmů z 32 zemí světa. Pro mnoho turistů jsou lákadlem také akce: IceWine du Monde, Arts and Film, TourPropag i TourMap.

Nominace a ocenění agentury CzechTourism

Nominace na cenu Czech Grand Design za nový vizuální styl agentury.

Ocenění PIAF – nový vizuální styl agentury CzechTourism z dílny grafického studia Marvil získal bronz v kategorii „stát jako zadavatel“ na mezinárodním festivalu reklamy.

Prestižní evropské ocenění pro Czech Convention Bureau (CCB). Internetový portál agentury CzechTourism www.kudy­znudy.cz zaznamenal fenomenální úspěch. Prestižní evropský lídr pro analýzu sociálních sítí společnost Socialbakers vyhodnotila portál kudyznudy.cz jako osmou nejpopulárnější mediální značku z hlediska vlivu na komunikaci v sociální síti Facebook.

Fanouškovská stránka portálu kudyznudy.cz získala v prestižním žebříčku hned dvě prvenství – v sekci média se umístila na osmé pozici jako jediný portál s tématem cestování a zároveň je jediným takto úspěšným serverem provozovaným státní správou – pod hlavičkou agentury CzechTourism. Statistiky Google analytics potvrdily, že za měsíc červenec 2013 navštívilo portál kudyznudy.cz rekorních 1 025 553 čtenářů. Čas strávený na stránkách činil u jednoho čtenáře 3,5 minuty, v rámci kterých byly zhlédnuty téměř 4 stránky.

CzechTourism získal cenu Tweet roku 2013 za nejlepší účet veřejného sektoru.

 

 

 

Komentovat

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *